MINGGU 28 12-16 July 2010
Hari: Isnin
Tarikh: 12 July 2010
Kelas: 3N (1525-1635)
Subjek: Pendidikan Jasmani dan Kesihatan
Tajuk: Kemahiran Sukan dan Rekreasi
Subtajuk: Bola Tampar
Objektif:
i) Menyatakan undang-undang dan peraturan asas dalam permainan bola tampar.
ii) Mengenalpasti sekurang-kurangnya 5 otot utama dalam permainan bola tampar.
iii) Merancang strategi asas dalam permainan bola tampar
Kemahiran: Permainan
ABM: Buku teks, bola tampar, gelangagang
Nilai Murni: Disiplin
Bertanggungjawab
Bekerjasama
Kebersihan
Kaedah:
Guru membuat ulangkaji berkenaan kemudahan dan peralatan bola tampar.
Guru meminta pelajar menunjukkan posisi pemain bola tampar.
Guru membincangkan undang-undang dan peraturan.
Para pelajar dikehendaki menyatakan setiap undang-undang dan peraturan permainan bola tampar.
Seterusnya para pelajar diarah untuk meneruskan latihan kemahiran asas bola tampar
Refleksi:
Para pelajar mengikuti pembelajaran dengan baik.
Guru mengenalpasti kesalahan para pelajar ketika bermain.
Terdapat sebilangan pelajar yang dapat mengenalpasti kesalahan kawan-kawan.
Guru memantau latihan kemahiran para pelajar.
Hari: Isnin
Tarikh: 12 July 2010
Kelas: 2J (1635-1745)
Tajuk: Kemahiran Sukan dan Rekreasi
Subjek: Bola baling
Aktiviti: Perbincangan
Objektif:
i) Mengaplikasi pemahaman undang-undang dan peraturan permainan.
Kemahiran: Aplikasi
ABM: Buku teks, bola baling, gelanggang.
Nilai Murni: Disiplin
Integrasi
Bertanggungjawab
Bekerjasama
Kebersihan
Kaedah:
Guru membincangkan undang-undang dan peraturan permainan.
Refleksi:
Para pelajar mengikuti pembelajaran dengan baik.
Pelajar diperhatikan corak permainan mereka seterusnya ditentukan kesalahan yang dibuat.
Komunikasi pelajar dan guru amat baik.
Pelajar meneruskan permainan.
Guru memantau latihan kemahiran para pelajar.
Hari: Selasa
Tarikh: 13 July 2010
Kelas: 2I (1250-1400)
Subjek: Pendidikan Seni Visual
Tajuk: Rupa
Objektif:
i) Peka terhadap peranan reka bentuk grafik dalam kehidupan seharian.
ii) Memahami rupa yang dihasilkan boleh diolah untuk pengurangan rupa lain dengan cara tindanan, penambahan, atau pengurangan.
iii) Memahami kaitan antara rupa dengan muka taip, lambang, dan corak.
Pendekatan: Aplikasi
ABM:
Buku rujukan.
Persekitaran.
Nilai Murni:
Bertanggungjawab
Disiplin yang tinggi
Hormat-menghormati
Perhubungan baik
Kebersihan
Refleksi:
Pelajar tekun menyalin sedikit nota penghabisan yang diberikan oleh guru.
Pelajar membuat tugasan yang disuruh oleh guru.
Pelajar memberikan komunikasi yang baik semasa di dalam kelas.
Guru juga memastikan keadaan kelas bersih dan selesa.
Sebilangan pelajar menghantar tugasan di akhir kelas dan yang selebihnya pada minggu hadapan.
Hari: Selasa
Tarikh: 13 July 2010
Kelas: 3G (1525-1635)
Subjek: Pendidikan Jasmani dan Kesihatan
Tajuk: Kemahiran Sukan dan Rekreasi
Subtajuk: Bola Tampar
Objektif:
i) Menyatakan undang-undang dan peraturan asas dalam permainan bola tampar.
ii) Mengenalpasti sekurang-kurangnya 5 otot utama dalam permainan bola tampar.
iii) Merancang strategi asas dalam permainan bola tampar
Kemahiran: Permainan
ABM: Buku teks, bola tampar, gelangagang
Nilai Murni: Disiplin
Bertanggungjawab
Bekerjasama
Kebersihan
Kaedah:
Guru membuat ulangkaji berkenaan kemudahan dan peralatan bola tampar.
Guru meminta pelajar menunjukkan posisi pemain bola tampar.
Guru membincangkan undang-undang dan peraturan.
Para pelajar dikehendaki menyatakan setiap undang-undang dan peraturan permainan bola tampar.
Seterusnya para pelajar diarah untuk meneruskan latihan kemahiran asas bola tampar
Refleksi:
Para pelajar mengikuti pembelajaran dengan baik.
Guru mengenalpasti kesalahan para pelajar ketika bermain.
Terdapat sebilangan pelajar yang dapat mengenalpasti kesalahan kawan-kawan.
Guru memantau latihan kemahiran para pelajar.
Hari: Selasa
Tarikh: 13 July 2010
Kelas: 2B (1635-1745)
Subjek: Pendidikan Seni Visual
Tajuk: Rupa
Objektif:
i) Peka terhadap peranan reka bentuk grafik dalam kehidupan seharian.
ii) Memahami rupa yang dihasilkan boleh diolah untuk pengurangan rupa lain dengan cara tindanan, penambahan, atau pengurangan.
iii) Memahami kaitan antara rupa dengan muka taip, lambang, dan corak.
Pendekatan: Aplikasi
ABM:
Buku rujukan.
Persekitaran.
Nilai Murni:
Bertanggungjawab
Disiplin yang tinggi
Hormat-menghormati
Perhubungan baik
Kebersihan
Refleksi:
Pelajar tekun menyalin sedikit nota penghabisan yang diberikan oleh guru.
Pelajar membuat tugasan yang disuruh oleh guru.
Pelajar memberikan komunikasi yang baik semasa di dalam kelas.
Guru juga memastikan keadaan kelas bersih dan selesa.
Sebilangan pelajar menghantar tugasan di akhir kelas dan yang selebihnya pada minggu hadapan.
Hari: Rabu
Tarikh: 14 July 2010
Kelas: 2D (1250-1400)
Subjek: Pendidikan Seni Visual
Tajuk: Rupa
Objektif:
i) Peka terhadap peranan reka bentuk grafik dalam kehidupan seharian.
ii) Memahami rupa yang dihasilkan boleh diolah untuk pengurangan rupa lain dengan cara tindanan, penambahan, atau pengurangan.
iii) Memahami kaitan antara rupa dengan muka taip, lambang, dan corak.
Pendekatan: Aplikasi
ABM:
Buku rujukan.
Persekitaran.
Nilai Murni:
Bertanggungjawab
Disiplin yang tinggi
Hormat-menghormati
Perhubungan baik
Kebersihan
Refleksi:
Pelajar tekun menyalin sedikit nota penghabisan yang diberikan oleh guru.
Pelajar membuat tugasan yang disuruh oleh guru.
Pelajar memberikan komunikasi yang baik semasa di dalam kelas.
Guru juga memastikan keadaan kelas bersih dan selesa.
Sebilangan pelajar menghantar tugasan di akhir kelas dan yang selebihnya pada minggu hadapan.
Hari: Rabu
Tarikh: 14 July 2010
Kelas: 3I (1525-1635)
Subjek: Pendidikan Jasmani dan Kesihatan
Tajuk: Kemahiran Sukan dan Rekreasi
Subtajuk: Bola Tampar
Objektif:
i) Menyatakan undang-undang dan peraturan asas dalam permainan bola tampar.
ii) Mengenalpasti sekurang-kurangnya 5 otot utama dalam permainan bola tampar.
iii) Merancang strategi asas dalam permainan bola tampar
Kemahiran: Permainan
ABM: Buku teks, bola tampar, gelangagang
Nilai Murni: Disiplin
Bertanggungjawab
Bekerjasama
Kebersihan
Kaedah:
Guru membuat ulangkaji berkenaan kemudahan dan peralatan bola tampar.
Guru meminta pelajar menunjukkan posisi pemain bola tampar.
Guru membincangkan undang-undang dan peraturan.
Para pelajar dikehendaki menyatakan setiap undang-undang dan peraturan permainan bola tampar.
Seterusnya para pelajar diarah untuk meneruskan latihan kemahiran asas bola tampar
Refleksi:
Para pelajar mengikuti pembelajaran dengan baik.
Guru mengenalpasti kesalahan para pelajar ketika bermain.
Terdapat sebilangan pelajar yang dapat mengenalpasti kesalahan kawan-kawan.
Guru memantau latihan kemahiran para pelajar.
Hari: Rabu
Tarikh: 14 July 2010
Kelas: 3L (1635-1745)
Subjek: Pendidikan Jasmani dan Kesihatan
Tajuk: Kemahiran Sukan dan Rekreasi
Subtajuk: Bola Tampar
Objektif:
i) Menyatakan undang-undang dan peraturan asas dalam permainan bola tampar.
ii) Mengenalpasti sekurang-kurangnya 5 otot utama dalam permainan bola tampar.
iii) Merancang strategi asas dalam permainan bola tampar
Kemahiran: Permainan
ABM: Buku teks, bola tampar, gelangagang
Nilai Murni: Disiplin
Bertanggungjawab
Bekerjasama
Kebersihan
Kaedah:
Guru membuat ulangkaji berkenaan kemudahan dan peralatan bola tampar.
Guru meminta pelajar menunjukkan posisi pemain bola tampar.
Guru membincangkan undang-undang dan peraturan.
Para pelajar dikehendaki menyatakan setiap undang-undang dan peraturan permainan bola tampar.
Seterusnya para pelajar diarah untuk meneruskan latihan kemahiran asas bola tampar
Refleksi:
Para pelajar mengikuti pembelajaran dengan baik.
Guru mengenalpasti kesalahan para pelajar ketika bermain.
Terdapat sebilangan pelajar yang dapat mengenalpasti kesalahan kawan-kawan.
Guru memantau latihan kemahiran para pelajar.
Hari: Khamis
Tarikh: 15 July 2010
Kelas: 2K (1525-1635)
Subjek: Pendidikan Seni Visual
Tajuk: Rupa
Objektif:
i) Peka terhadap peranan reka bentuk grafik dalam kehidupan seharian.
ii) Memahami rupa yang dihasilkan boleh diolah untuk pengurangan rupa lain dengan cara tindanan, penambahan, atau pengurangan.
iii) Memahami kaitan antara rupa dengan muka taip, lambang, dan corak.
Pendekatan: Aplikasi
ABM:
Buku rujukan.
Persekitaran.
Nilai Murni:
Bertanggungjawab
Disiplin yang tinggi
Hormat-menghormati
Perhubungan baik
Kebersihan
Refleksi:
Pelajar tekun menyalin sedikit nota penghabisan yang diberikan oleh guru.
Pelajar membuat tugasan yang disuruh oleh guru.
Pelajar memberikan komunikasi yang baik semasa di dalam kelas.
Guru juga memastikan keadaan kelas bersih dan selesa.
Sebilangan pelajar menghantar tugasan di akhir kelas dan yang selebihnya pada minggu hadapan.
Hari: Khamis
Tarikh: 15 July 2010
Kelas: 3E (1635-1745)
Subjek: Pendidikan Jasmani dan Kesihatan
Tajuk: Kemahiran Sukan dan Rekreasi
Subtajuk: Bola Tampar
Objektif:
i) Menyatakan undang-undang dan peraturan asas dalam permainan bola tampar.
ii) Mengenalpasti sekurang-kurangnya 5 otot utama dalam permainan bola tampar.
iii) Merancang strategi asas dalam permainan bola tampar
Kemahiran: Permainan
ABM: Buku teks, bola tampar, gelangagang
Nilai Murni: Disiplin
Bertanggungjawab
Bekerjasama
Kebersihan
Kaedah:
Guru membuat ulangkaji berkenaan kemudahan dan peralatan bola tampar.
Guru meminta pelajar menunjukkan posisi pemain bola tampar.
Guru membincangkan undang-undang dan peraturan.
Para pelajar dikehendaki menyatakan setiap undang-undang dan peraturan permainan bola tampar.
Seterusnya para pelajar diarah untuk meneruskan latihan kemahiran asas bola tampar
Refleksi:
Para pelajar mengikuti pembelajaran dengan baik.
Guru mengenalpasti kesalahan para pelajar ketika bermain.
Terdapat sebilangan pelajar yang dapat mengenalpasti kesalahan kawan-kawan.
Guru memantau latihan kemahiran para pelajar.
Hari: Jumaat
Tarikh: 16 July 2010
Kelas: 2G (1435-1545)
Subjek: Pendidikan Seni Visual
Tajuk: Rupa
Objektif:
i) Peka terhadap peranan reka bentuk grafik dalam kehidupan seharian.
ii) Memahami rupa yang dihasilkan boleh diolah untuk pengurangan rupa lain dengan cara tindanan, penambahan, atau pengurangan.
iii) Memahami kaitan antara rupa dengan muka taip, lambang, dan corak.
Pendekatan: Aplikasi
ABM:
Buku rujukan.
Persekitaran.
Nilai Murni:
Bertanggungjawab
Disiplin yang tinggi
Hormat-menghormati
Perhubungan baik
Kebersihan
Refleksi:
Pelajar tekun menyalin sedikit nota penghabisan yang diberikan oleh guru.
Pelajar membuat tugasan yang disuruh oleh guru.
Pelajar memberikan komunikasi yang baik semasa di dalam kelas.
Guru juga memastikan keadaan kelas bersih dan selesa.
Sebilangan pelajar menghantar tugasan di akhir kelas dan yang selebihnya pada minggu hadapan.
Hari: Jumaat
Tarikh: 16 July 2010
Kelas: 3K (1600-1710)
Subjek: Pendidikan Jasmani dan Kesihatan
Tajuk: Kemahiran Sukan dan Rekreasi
Subtajuk: Bola Tampar
Objektif:
i) Menyatakan undang-undang dan peraturan asas dalam permainan bola tampar.
ii) Mengenalpasti sekurang-kurangnya 5 otot utama dalam permainan bola tampar.
iii) Merancang strategi asas dalam permainan bola tampar
Kemahiran: Permainan
ABM: Buku teks, bola tampar, gelangagang
Nilai Murni: Disiplin
Bertanggungjawab
Bekerjasama
Kebersihan
Kaedah:
Guru membuat ulangkaji berkenaan kemudahan dan peralatan bola tampar.
Guru meminta pelajar menunjukkan posisi pemain bola tampar.
Guru membincangkan undang-undang dan peraturan.
Para pelajar dikehendaki menyatakan setiap undang-undang dan peraturan permainan bola tampar.
Seterusnya para pelajar diarah untuk meneruskan latihan kemahiran asas bola tampar
Refleksi:
Para pelajar mengikuti pembelajaran dengan baik.
Guru mengenalpasti kesalahan para pelajar ketika bermain.
Terdapat sebilangan pelajar yang dapat mengenalpasti kesalahan kawan-kawan.
Guru memantau latihan kemahiran para pelajar.
Ahad, 18 Julai 2010
RPH Minggu 28 (12-16 July 2010)
Posted by muhd suffian at 7:33 PTG
Langgan:
Catat Ulasan (Atom)
0 comments:
Catat Ulasan