? ??????????????Punk Collage? ????? ?? ???Rating: 4.7 (456 Ratings)??1234 Grabs Today. 112550 Total Grabs.
??????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ????4?? ?????Love Is Strange? ????? ?? ???Rating: 4.4 (38 Ratings)??1194 Grabs Today. 54886 Total Grabs. ??????Preview?? | ??Get the Code?? ?? BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Ahad, 18 Julai 2010

RPH Minggu 28 (12-16 July 2010)

MINGGU 28 12-16 July 2010

Hari: Isnin

Tarikh: 12 July 2010

Kelas: 3N (1525-1635)

Subjek: Pendidikan Jasmani dan Kesihatan

Tajuk: Kemahiran Sukan dan Rekreasi

Subtajuk: Bola Tampar

Objektif:
i) Menyatakan undang-undang dan peraturan asas dalam permainan bola tampar.
ii) Mengenalpasti sekurang-kurangnya 5 otot utama dalam permainan bola tampar.
iii) Merancang strategi asas dalam permainan bola tampar

Kemahiran: Permainan

ABM: Buku teks, bola tampar, gelangagang

Nilai Murni: Disiplin
Bertanggungjawab
Bekerjasama
Kebersihan

Kaedah:
Guru membuat ulangkaji berkenaan kemudahan dan peralatan bola tampar.
Guru meminta pelajar menunjukkan posisi pemain bola tampar.
Guru membincangkan undang-undang dan peraturan.
Para pelajar dikehendaki menyatakan setiap undang-undang dan peraturan permainan bola tampar.
Seterusnya para pelajar diarah untuk meneruskan latihan kemahiran asas bola tampar

Refleksi:
Para pelajar mengikuti pembelajaran dengan baik.
Guru mengenalpasti kesalahan para pelajar ketika bermain.
Terdapat sebilangan pelajar yang dapat mengenalpasti kesalahan kawan-kawan.
Guru memantau latihan kemahiran para pelajar.


Hari: Isnin

Tarikh: 12 July 2010

Kelas: 2J (1635-1745)

Tajuk: Kemahiran Sukan dan Rekreasi

Subjek: Bola baling

Aktiviti: Perbincangan

Objektif:
i) Mengaplikasi pemahaman undang-undang dan peraturan permainan.

Kemahiran: Aplikasi

ABM: Buku teks, bola baling, gelanggang.

Nilai Murni: Disiplin
Integrasi
Bertanggungjawab
Bekerjasama
Kebersihan

Kaedah:
Guru membincangkan undang-undang dan peraturan permainan.

Refleksi:
Para pelajar mengikuti pembelajaran dengan baik.
Pelajar diperhatikan corak permainan mereka seterusnya ditentukan kesalahan yang dibuat.
Komunikasi pelajar dan guru amat baik.
Pelajar meneruskan permainan.
Guru memantau latihan kemahiran para pelajar.


Hari: Selasa

Tarikh: 13 July 2010

Kelas: 2I (1250-1400)

Subjek: Pendidikan Seni Visual

Tajuk: Rupa

Objektif:
i) Peka terhadap peranan reka bentuk grafik dalam kehidupan seharian.
ii) Memahami rupa yang dihasilkan boleh diolah untuk pengurangan rupa lain dengan cara tindanan, penambahan, atau pengurangan.
iii) Memahami kaitan antara rupa dengan muka taip, lambang, dan corak.

Pendekatan: Aplikasi

ABM:
Buku rujukan.
Persekitaran.

Nilai Murni:
Bertanggungjawab
Disiplin yang tinggi
Hormat-menghormati
Perhubungan baik
Kebersihan

Refleksi:
Pelajar tekun menyalin sedikit nota penghabisan yang diberikan oleh guru.
Pelajar membuat tugasan yang disuruh oleh guru.
Pelajar memberikan komunikasi yang baik semasa di dalam kelas.
Guru juga memastikan keadaan kelas bersih dan selesa.
Sebilangan pelajar menghantar tugasan di akhir kelas dan yang selebihnya pada minggu hadapan.


Hari: Selasa

Tarikh: 13 July 2010

Kelas: 3G (1525-1635)

Subjek: Pendidikan Jasmani dan Kesihatan

Tajuk: Kemahiran Sukan dan Rekreasi

Subtajuk: Bola Tampar

Objektif:
i) Menyatakan undang-undang dan peraturan asas dalam permainan bola tampar.
ii) Mengenalpasti sekurang-kurangnya 5 otot utama dalam permainan bola tampar.
iii) Merancang strategi asas dalam permainan bola tampar

Kemahiran: Permainan

ABM: Buku teks, bola tampar, gelangagang

Nilai Murni: Disiplin
Bertanggungjawab
Bekerjasama
Kebersihan

Kaedah:
Guru membuat ulangkaji berkenaan kemudahan dan peralatan bola tampar.
Guru meminta pelajar menunjukkan posisi pemain bola tampar.
Guru membincangkan undang-undang dan peraturan.
Para pelajar dikehendaki menyatakan setiap undang-undang dan peraturan permainan bola tampar.
Seterusnya para pelajar diarah untuk meneruskan latihan kemahiran asas bola tampar

Refleksi:
Para pelajar mengikuti pembelajaran dengan baik.
Guru mengenalpasti kesalahan para pelajar ketika bermain.
Terdapat sebilangan pelajar yang dapat mengenalpasti kesalahan kawan-kawan.
Guru memantau latihan kemahiran para pelajar.


Hari: Selasa

Tarikh: 13 July 2010

Kelas: 2B (1635-1745)

Subjek: Pendidikan Seni Visual

Tajuk: Rupa

Objektif:
i) Peka terhadap peranan reka bentuk grafik dalam kehidupan seharian.
ii) Memahami rupa yang dihasilkan boleh diolah untuk pengurangan rupa lain dengan cara tindanan, penambahan, atau pengurangan.
iii) Memahami kaitan antara rupa dengan muka taip, lambang, dan corak.

Pendekatan: Aplikasi

ABM:
Buku rujukan.
Persekitaran.

Nilai Murni:
Bertanggungjawab
Disiplin yang tinggi
Hormat-menghormati
Perhubungan baik
Kebersihan

Refleksi:
Pelajar tekun menyalin sedikit nota penghabisan yang diberikan oleh guru.
Pelajar membuat tugasan yang disuruh oleh guru.
Pelajar memberikan komunikasi yang baik semasa di dalam kelas.
Guru juga memastikan keadaan kelas bersih dan selesa.
Sebilangan pelajar menghantar tugasan di akhir kelas dan yang selebihnya pada minggu hadapan.


Hari: Rabu

Tarikh: 14 July 2010

Kelas: 2D (1250-1400)

Subjek: Pendidikan Seni Visual

Tajuk: Rupa

Objektif:
i) Peka terhadap peranan reka bentuk grafik dalam kehidupan seharian.
ii) Memahami rupa yang dihasilkan boleh diolah untuk pengurangan rupa lain dengan cara tindanan, penambahan, atau pengurangan.
iii) Memahami kaitan antara rupa dengan muka taip, lambang, dan corak.

Pendekatan: Aplikasi

ABM:
Buku rujukan.
Persekitaran.

Nilai Murni:
Bertanggungjawab
Disiplin yang tinggi
Hormat-menghormati
Perhubungan baik
Kebersihan

Refleksi:
Pelajar tekun menyalin sedikit nota penghabisan yang diberikan oleh guru.
Pelajar membuat tugasan yang disuruh oleh guru.
Pelajar memberikan komunikasi yang baik semasa di dalam kelas.
Guru juga memastikan keadaan kelas bersih dan selesa.
Sebilangan pelajar menghantar tugasan di akhir kelas dan yang selebihnya pada minggu hadapan.


Hari: Rabu

Tarikh: 14 July 2010

Kelas: 3I (1525-1635)

Subjek: Pendidikan Jasmani dan Kesihatan

Tajuk: Kemahiran Sukan dan Rekreasi

Subtajuk: Bola Tampar

Objektif:
i) Menyatakan undang-undang dan peraturan asas dalam permainan bola tampar.
ii) Mengenalpasti sekurang-kurangnya 5 otot utama dalam permainan bola tampar.
iii) Merancang strategi asas dalam permainan bola tampar

Kemahiran: Permainan

ABM: Buku teks, bola tampar, gelangagang

Nilai Murni: Disiplin
Bertanggungjawab
Bekerjasama
Kebersihan

Kaedah:
Guru membuat ulangkaji berkenaan kemudahan dan peralatan bola tampar.
Guru meminta pelajar menunjukkan posisi pemain bola tampar.
Guru membincangkan undang-undang dan peraturan.
Para pelajar dikehendaki menyatakan setiap undang-undang dan peraturan permainan bola tampar.
Seterusnya para pelajar diarah untuk meneruskan latihan kemahiran asas bola tampar

Refleksi:
Para pelajar mengikuti pembelajaran dengan baik.
Guru mengenalpasti kesalahan para pelajar ketika bermain.
Terdapat sebilangan pelajar yang dapat mengenalpasti kesalahan kawan-kawan.
Guru memantau latihan kemahiran para pelajar.


Hari: Rabu

Tarikh: 14 July 2010

Kelas: 3L (1635-1745)

Subjek: Pendidikan Jasmani dan Kesihatan

Tajuk: Kemahiran Sukan dan Rekreasi

Subtajuk: Bola Tampar

Objektif:
i) Menyatakan undang-undang dan peraturan asas dalam permainan bola tampar.
ii) Mengenalpasti sekurang-kurangnya 5 otot utama dalam permainan bola tampar.
iii) Merancang strategi asas dalam permainan bola tampar

Kemahiran: Permainan

ABM: Buku teks, bola tampar, gelangagang

Nilai Murni: Disiplin
Bertanggungjawab
Bekerjasama
Kebersihan

Kaedah:
Guru membuat ulangkaji berkenaan kemudahan dan peralatan bola tampar.
Guru meminta pelajar menunjukkan posisi pemain bola tampar.
Guru membincangkan undang-undang dan peraturan.
Para pelajar dikehendaki menyatakan setiap undang-undang dan peraturan permainan bola tampar.
Seterusnya para pelajar diarah untuk meneruskan latihan kemahiran asas bola tampar

Refleksi:
Para pelajar mengikuti pembelajaran dengan baik.
Guru mengenalpasti kesalahan para pelajar ketika bermain.
Terdapat sebilangan pelajar yang dapat mengenalpasti kesalahan kawan-kawan.
Guru memantau latihan kemahiran para pelajar.


Hari: Khamis

Tarikh: 15 July 2010

Kelas: 2K (1525-1635)

Subjek: Pendidikan Seni Visual

Tajuk: Rupa

Objektif:
i) Peka terhadap peranan reka bentuk grafik dalam kehidupan seharian.
ii) Memahami rupa yang dihasilkan boleh diolah untuk pengurangan rupa lain dengan cara tindanan, penambahan, atau pengurangan.
iii) Memahami kaitan antara rupa dengan muka taip, lambang, dan corak.

Pendekatan: Aplikasi

ABM:
Buku rujukan.
Persekitaran.

Nilai Murni:
Bertanggungjawab
Disiplin yang tinggi
Hormat-menghormati
Perhubungan baik
Kebersihan

Refleksi:
Pelajar tekun menyalin sedikit nota penghabisan yang diberikan oleh guru.
Pelajar membuat tugasan yang disuruh oleh guru.
Pelajar memberikan komunikasi yang baik semasa di dalam kelas.
Guru juga memastikan keadaan kelas bersih dan selesa.
Sebilangan pelajar menghantar tugasan di akhir kelas dan yang selebihnya pada minggu hadapan.


Hari: Khamis

Tarikh: 15 July 2010

Kelas: 3E (1635-1745)

Subjek: Pendidikan Jasmani dan Kesihatan

Tajuk: Kemahiran Sukan dan Rekreasi

Subtajuk: Bola Tampar

Objektif:
i) Menyatakan undang-undang dan peraturan asas dalam permainan bola tampar.
ii) Mengenalpasti sekurang-kurangnya 5 otot utama dalam permainan bola tampar.
iii) Merancang strategi asas dalam permainan bola tampar

Kemahiran: Permainan

ABM: Buku teks, bola tampar, gelangagang

Nilai Murni: Disiplin
Bertanggungjawab
Bekerjasama
Kebersihan

Kaedah:
Guru membuat ulangkaji berkenaan kemudahan dan peralatan bola tampar.
Guru meminta pelajar menunjukkan posisi pemain bola tampar.
Guru membincangkan undang-undang dan peraturan.
Para pelajar dikehendaki menyatakan setiap undang-undang dan peraturan permainan bola tampar.
Seterusnya para pelajar diarah untuk meneruskan latihan kemahiran asas bola tampar

Refleksi:
Para pelajar mengikuti pembelajaran dengan baik.
Guru mengenalpasti kesalahan para pelajar ketika bermain.
Terdapat sebilangan pelajar yang dapat mengenalpasti kesalahan kawan-kawan.
Guru memantau latihan kemahiran para pelajar.


Hari: Jumaat

Tarikh: 16 July 2010

Kelas: 2G (1435-1545)

Subjek: Pendidikan Seni Visual

Tajuk: Rupa

Objektif:
i) Peka terhadap peranan reka bentuk grafik dalam kehidupan seharian.
ii) Memahami rupa yang dihasilkan boleh diolah untuk pengurangan rupa lain dengan cara tindanan, penambahan, atau pengurangan.
iii) Memahami kaitan antara rupa dengan muka taip, lambang, dan corak.

Pendekatan: Aplikasi

ABM:
Buku rujukan.
Persekitaran.

Nilai Murni:
Bertanggungjawab
Disiplin yang tinggi
Hormat-menghormati
Perhubungan baik
Kebersihan

Refleksi:
Pelajar tekun menyalin sedikit nota penghabisan yang diberikan oleh guru.
Pelajar membuat tugasan yang disuruh oleh guru.
Pelajar memberikan komunikasi yang baik semasa di dalam kelas.
Guru juga memastikan keadaan kelas bersih dan selesa.
Sebilangan pelajar menghantar tugasan di akhir kelas dan yang selebihnya pada minggu hadapan.


Hari: Jumaat

Tarikh: 16 July 2010

Kelas: 3K (1600-1710)

Subjek: Pendidikan Jasmani dan Kesihatan

Tajuk: Kemahiran Sukan dan Rekreasi

Subtajuk: Bola Tampar

Objektif:
i) Menyatakan undang-undang dan peraturan asas dalam permainan bola tampar.
ii) Mengenalpasti sekurang-kurangnya 5 otot utama dalam permainan bola tampar.
iii) Merancang strategi asas dalam permainan bola tampar

Kemahiran: Permainan

ABM: Buku teks, bola tampar, gelangagang

Nilai Murni: Disiplin
Bertanggungjawab
Bekerjasama
Kebersihan

Kaedah:
Guru membuat ulangkaji berkenaan kemudahan dan peralatan bola tampar.
Guru meminta pelajar menunjukkan posisi pemain bola tampar.
Guru membincangkan undang-undang dan peraturan.
Para pelajar dikehendaki menyatakan setiap undang-undang dan peraturan permainan bola tampar.
Seterusnya para pelajar diarah untuk meneruskan latihan kemahiran asas bola tampar

Refleksi:
Para pelajar mengikuti pembelajaran dengan baik.
Guru mengenalpasti kesalahan para pelajar ketika bermain.
Terdapat sebilangan pelajar yang dapat mengenalpasti kesalahan kawan-kawan.
Guru memantau latihan kemahiran para pelajar.

0 comments: