? ??????????????Punk Collage? ????? ?? ???Rating: 4.7 (456 Ratings)??1234 Grabs Today. 112550 Total Grabs.
??????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ????4?? ?????Love Is Strange? ????? ?? ???Rating: 4.4 (38 Ratings)??1194 Grabs Today. 54886 Total Grabs. ??????Preview?? | ??Get the Code?? ?? BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Ahad, 18 Julai 2010

RPH Minggu 27 (5-9 July 2010)

MINGGU 27 5-9 July 2010



Hari: Isnin

Tarikh: 5 July 2010

Kelas: 3N (1525-1635)

Subjek: Pendidikan Jasmani dan Kesihatan

Tajuk: Kemahiran Sukan dan Rekreasi

Subtajuk: Bola Tampar

Objektif:
i) Melakukan sekurang-kurangnya 4 kemahiran asas bola tampar dengan teknik yang betul dan selamat.
ii) Menyatakan sekurang-kurangnya 4 kesalahan teknik lakuan dalam permainan bola tampar.
iii) Menyatakan aspek-aspek keselamatan yang perlu diambil perhatian dalam permainan bola tampar.

Kemahiran: Permainan

ABM: Buku teks, bola tampar, gelangagang

Nilai Murni: Disiplin
Bertanggungjawab
Bekerjasama
Kebersihan

Kaedah:
Guru menyatakan kemudahan dan peralatan bola tampar.
Guru menunjukkan posisi pemain bola tampar.
Para pelajar dikehendaki menunjukkan serta menguasai kemahiran asas bola tampar.
Seterusnya para pelajar diarah untuk meneruskan latihan kemahiran asas bola tampar

Refleksi:
Para pelajar mengikuti pembelajaran dengan baik.
Terdapat segelintir pelajar yang sudah menguasai kemahiran asas.
Guru memantau latihan kemahiran para pelajar.


Hari: Isnin

Tarikh: 5 July 2010

Kelas: 2J (1635-1745)

Tajuk: Kemahiran Sukan dan Rekreasi

Subjek: Bola baling

Aktiviti: Perbincangan

Objektif:
i) Menguasai kemahiran asas yang terdapat dalam permainan bola baling.

Kemahiran: Berbincang

ABM: Buku teks, bola baling, gelanggang.

Nilai Murni: Disiplin
Integrasi
Bertanggungjawab
Bekerjasama
Kebersihan

Kaedah:
Guru menunjukkan kemahiran hantaran.
Guru menunjukkan kemahiran menangkap.
Guru menunjukkan kemahiran mengelecek dengan bola.
Guru menunjukkan kemahiran mengacah.
Guru menunjukkan kemahiran mengadang.
Guru menunjukkan kemahiran menjaring.
Guru menunjukkan kemahiran menjaga gol.

Refleksi:
Para pelajar mengikuti pembelajaran dengan baik.
Terdapat segelintir pelajar yang sudah menguasai kemahiran asas.
Guru memantau latihan kemahiran para pelajar.


Hari: Selasa

Tarikh: 6 July 2010

Kelas: 2I (1250-1400)

Subjek: Pendidikan Seni Visual

Tajuk: Rupa

Objektif:
i) Peka terhadap peranan reka bentuk grafik dalam kehidupan seharian.
ii) Memahami rupa yang dihasilkan boleh diolah untuk pengurangan rupa lain dengan cara tindanan, penambahan, atau pengurangan.
iii) Memahami kaitan antara rupa dengan muka taip, lambang, dan corak.

Pendekatan: Perbincangan

ABM:
Buku rujukan.
Persekitaran.

Nilai Murni:
Bertanggungjawab
Disiplin yang tinggi
Hormat-menghormati
Perhubungan baik
Kebersihan

Refleksi:
Pelajar tekun menyalin nota yang diberikan oleh guru.
Guru mengaitkan tajuk dengan persekitaran yang kebiasaannya dilihat oleh para pelajar.
Pelajar memberikan komunikasi yang baik semasa di dalam kelas.
Guru juga memastikan keadaan kelas bersih dan selesa.


Hari: Selasa

Tarikh: 6 July 2010

Kelas: 3G (1525-1635)

Subjek: Pendidikan Jasmani dan Kesihatan

Tajuk: Kemahiran Sukan dan Rekreasi

Subtajuk: Bola Tampar

Objektif:
i) Melakukan sekurang-kurangnya 4 kemahiran asas bola tampar dengan teknik yang betul dan selamat.
ii) Menyatakan sekurang-kurangnya 4 kesalahan teknik lakuan dalam permainan bola tampar.
iii) Menyatakan aspek-aspek keselamatan yang perlu diambil perhatian dalam permainan bola tampar.

Kemahiran: Permainan

ABM: Buku teks, bola tampar, gelangagang

Nilai Murni: Disiplin
Bertanggungjawab
Bekerjasama
Kebersihan


Kaedah:
Guru menyatakan kemudahan dan peralatan bola tampar.
Guru menunjukkan posisi pemain bola tampar.
Para pelajar dikehendaki menunjukkan serta menguasai kemahiran asas bola tampar.
Seterusnya para pelajar diarah untuk meneruskan latihan kemahiran asas bola tampar

Refleksi:
Para pelajar mengikuti pembelajaran dengan baik.
Terdapat segelintir pelajar yang sudah menguasai kemahiran asas.
Guru memantau latihan kemahiran para pelajar.


Hari: Selasa

Tarikh: 6 July 2010

Kelas: 2B (1635-1745)

Subjek: Pendidikan Seni Visual

Tajuk: Rupa

Objektif:
i) Peka terhadap peranan reka bentuk grafik dalam kehidupan seharian.
ii) Memahami rupa yang dihasilkan boleh diolah untuk pengurangan rupa lain dengan cara tindanan, penambahan, atau pengurangan.
iii) Memahami kaitan antara rupa dengan muka taip, lambang, dan corak.

Pendekatan: Perbincangan

ABM:
Buku rujukan.
Persekitaran.

Nilai Murni:
Bertanggungjawab
Disiplin yang tinggi
Hormat-menghormati
Perhubungan baik
Kebersihan

Refleksi:
Pelajar tekun menyalin nota yang diberikan oleh guru.
Guru mengaitkan tajuk dengan persekitaran yang kebiasaannya dilihat oleh para pelajar.
Pelajar memberikan komunikasi yang baik semasa di dalam kelas.
Guru juga memastikan keadaan kelas bersih dan selesa.



Hari: Rabu

Tarikh: 7 July 2010

Kelas: 2D (1250-1400)

Subjek: Pendidikan Seni Visual

Tajuk: Rupa

Objektif:
i) Peka terhadap peranan reka bentuk grafik dalam kehidupan seharian.
ii) Memahami rupa yang dihasilkan boleh diolah untuk pengurangan rupa lain dengan cara tindanan, penambahan, atau pengurangan.
iii) Memahami kaitan antara rupa dengan muka taip, lambang, dan corak.

Pendekatan: Perbincangan

ABM:
Buku rujukan.
Persekitaran.

Nilai Murni:
Bertanggungjawab
Disiplin yang tinggi
Hormat-menghormati
Perhubungan baik
Kebersihan

Refleksi:
Pelajar tekun menyalin nota yang diberikan oleh guru.
Guru mengaitkan tajuk dengan persekitaran yang kebiasaannya dilihat oleh para pelajar.
Pelajar memberikan komunikasi yang baik semasa di dalam kelas.
Guru juga memastikan keadaan kelas bersih dan selesa.


Hari: Rabu

Tarikh: 7 July 2010

Kelas: 3I (1525-1635)

Subjek: Pendidikan Jasmani dan Kesihatan

Tajuk: Kemahiran Sukan dan Rekreasi

Subtajuk: Bola Tampar

Objektif:
i) Melakukan sekurang-kurangnya 4 kemahiran asas bola tampar dengan teknik yang betul dan selamat.
ii) Menyatakan sekurang-kurangnya 4 kesalahan teknik lakuan dalam permainan bola tampar.
iii) Menyatakan aspek-aspek keselamatan yang perlu diambil perhatian dalam permainan bola tampar.

Kemahiran: Permainan

ABM: Buku teks, bola tampar, gelangagang

Nilai Murni: Disiplin
Bertanggungjawab
Bekerjasama
Kebersihan

Kaedah:
Guru menyatakan kemudahan dan peralatan bola tampar.
Guru menunjukkan posisi pemain bola tampar.
Para pelajar dikehendaki menunjukkan serta menguasai kemahiran asas bola tampar.
Seterusnya para pelajar diarah untuk meneruskan latihan kemahiran asas bola tampar

Refleksi:
Para pelajar mengikuti pembelajaran dengan baik.
Terdapat segelintir pelajar yang sudah menguasai kemahiran asas.
Guru memantau latihan kemahiran para pelajar.


Hari: Rabu

Tarikh: 7 July 2010

Kelas: 3L (1635-1745)

Subjek: Pendidikan Jasmani dan Kesihatan

Tajuk: Kemahiran Sukan dan Rekreasi

Subtajuk: Bola Tampar

Objektif:
i) Melakukan sekurang-kurangnya 4 kemahiran asas bola tampar dengan teknik yang betul dan selamat.
ii) Menyatakan sekurang-kurangnya 4 kesalahan teknik lakuan dalam permainan bola tampar.
iii) Menyatakan aspek-aspek keselamatan yang perlu diambil perhatian dalam permainan bola tampar.

Kemahiran: Permainan

ABM: Buku teks, bola tampar, gelangagang

Nilai Murni: Disiplin
Bertanggungjawab
Bekerjasama
Kebersihan

Kaedah:
Guru menyatakan kemudahan dan peralatan bola tampar.
Guru menunjukkan posisi pemain bola tampar.
Para pelajar dikehendaki menunjukkan serta menguasai kemahiran asas bola tampar.
Seterusnya para pelajar diarah untuk meneruskan latihan kemahiran asas bola tampar

Refleksi:
Para pelajar mengikuti pembelajaran dengan baik.
Terdapat segelintir pelajar yang sudah menguasai kemahiran asas.
Guru memantau latihan kemahiran para pelajar.


Hari: Khamis

Tarikh: 8 July 2010

Kelas: 2K (1525-1635)

Subjek: Pendidikan Seni Visual

Tajuk: Rupa

Objektif:
i) Peka terhadap peranan reka bentuk grafik dalam kehidupan seharian.
ii) Memahami rupa yang dihasilkan boleh diolah untuk pengurangan rupa lain dengan cara tindanan, penambahan, atau pengurangan.
iii) Memahami kaitan antara rupa dengan muka taip, lambang, dan corak.

Pendekatan: Perbincangan

ABM:
Buku rujukan.
Persekitaran.

Nilai Murni:
Bertanggungjawab
Disiplin yang tinggi
Hormat-menghormati
Perhubungan baik
Kebersihan

Refleksi:
Pelajar tekun menyalin nota yang diberikan oleh guru.
Guru mengaitkan tajuk dengan persekitaran yang kebiasaannya dilihat oleh para pelajar.
Pelajar memberikan komunikasi yang baik semasa di dalam kelas.
Guru juga memastikan keadaan kelas bersih dan selesa.


Hari: Khamis

Tarikh: 8 July 2010

Kelas: 3E (1635-1745)

Subjek: Pendidikan Jasmani dan Kesihatan

Tajuk: Kemahiran Sukan dan Rekreasi

Subtajuk: Bola Tampar

Objektif:
i) Melakukan sekurang-kurangnya 4 kemahiran asas bola tampar dengan teknik yang betul dan selamat.
ii) Menyatakan sekurang-kurangnya 4 kesalahan teknik lakuan dalam permainan bola tampar.
iii) Menyatakan aspek-aspek keselamatan yang perlu diambil perhatian dalam permainan bola tampar.

Kemahiran: Permainan

ABM: Buku teks, bola tampar, gelangagang

Nilai Murni: Disiplin
Bertanggungjawab
Bekerjasama
Kebersihan

Kaedah:
Guru menyatakan kemudahan dan peralatan bola tampar.
Guru menunjukkan posisi pemain bola tampar.
Para pelajar dikehendaki menunjukkan serta menguasai kemahiran asas bola tampar.
Seterusnya para pelajar diarah untuk meneruskan latihan kemahiran asas bola tampar

Refleksi:
Para pelajar mengikuti pembelajaran dengan baik.
Terdapat segelintir pelajar yang sudah menguasai kemahiran asas.
Guru memantau latihan kemahiran para pelajar.


Hari: Jumaat

Tarikh: 9 July 2010

Kelas: 2G (1435-1545)

Subjek: Pendidikan Seni Visual

Tajuk: Rupa

Objektif:
i) Peka terhadap peranan reka bentuk grafik dalam kehidupan seharian.
ii) Memahami rupa yang dihasilkan boleh diolah untuk pengurangan rupa lain dengan cara tindanan, penambahan, atau pengurangan.
iii) Memahami kaitan antara rupa dengan muka taip, lambang, dan corak.

Pendekatan: Perbincangan

ABM:
Buku rujukan.
Persekitaran.

Nilai Murni:
Bertanggungjawab
Disiplin yang tinggi
Hormat-menghormati
Perhubungan baik
Kebersihan

Refleksi:
Pelajar tekun menyalin nota yang diberikan oleh guru.
Guru mengaitkan tajuk dengan persekitaran yang kebiasaannya dilihat oleh para pelajar.
Pelajar memberikan komunikasi yang baik semasa di dalam kelas.
Guru juga memastikan keadaan kelas bersih dan selesa.


Hari: Jumaat

Tarikh: 9 July 2010

Kelas: 3K (1600-1710)

Subjek: Pendidikan Jasmani dan Kesihatan

Tajuk: Kemahiran Sukan dan Rekreasi

Subtajuk: Bola Tampar

Objektif:
i) Melakukan sekurang-kurangnya 4 kemahiran asas bola tampar dengan teknik yang betul dan selamat.
ii) Menyatakan sekurang-kurangnya 4 kesalahan teknik lakuan dalam permainan bola tampar.
iii) Menyatakan aspek-aspek keselamatan yang perlu diambil perhatian dalam permainan bola tampar.

Kemahiran: Permainan

ABM: Buku teks, bola tampar, gelangagang

Nilai Murni: Disiplin
Bertanggungjawab
Bekerjasama
Kebersihan

Kaedah:
Guru menyatakan kemudahan dan peralatan bola tampar.
Guru menunjukkan posisi pemain bola tampar.
Para pelajar dikehendaki menunjukkan serta menguasai kemahiran asas bola tampar.
Seterusnya para pelajar diarah untuk meneruskan latihan kemahiran asas bola tampar

Refleksi:
Para pelajar mengikuti pembelajaran dengan baik.
Terdapat segelintir pelajar yang sudah menguasai kemahiran asas.
Guru memantau latihan kemahiran para pelajar.

0 comments: