MINGGU 27 5-9 July 2010
Hari: Isnin
Tarikh: 5 July 2010
Kelas: 3N (1525-1635)
Subjek: Pendidikan Jasmani dan Kesihatan
Tajuk: Kemahiran Sukan dan Rekreasi
Subtajuk: Bola Tampar
Objektif:
i) Melakukan sekurang-kurangnya 4 kemahiran asas bola tampar dengan teknik yang betul dan selamat.
ii) Menyatakan sekurang-kurangnya 4 kesalahan teknik lakuan dalam permainan bola tampar.
iii) Menyatakan aspek-aspek keselamatan yang perlu diambil perhatian dalam permainan bola tampar.
Kemahiran: Permainan
ABM: Buku teks, bola tampar, gelangagang
Nilai Murni: Disiplin
Bertanggungjawab
Bekerjasama
Kebersihan
Kaedah:
Guru menyatakan kemudahan dan peralatan bola tampar.
Guru menunjukkan posisi pemain bola tampar.
Para pelajar dikehendaki menunjukkan serta menguasai kemahiran asas bola tampar.
Seterusnya para pelajar diarah untuk meneruskan latihan kemahiran asas bola tampar
Refleksi:
Para pelajar mengikuti pembelajaran dengan baik.
Terdapat segelintir pelajar yang sudah menguasai kemahiran asas.
Guru memantau latihan kemahiran para pelajar.
Hari: Isnin
Tarikh: 5 July 2010
Kelas: 2J (1635-1745)
Tajuk: Kemahiran Sukan dan Rekreasi
Subjek: Bola baling
Aktiviti: Perbincangan
Objektif:
i) Menguasai kemahiran asas yang terdapat dalam permainan bola baling.
Kemahiran: Berbincang
ABM: Buku teks, bola baling, gelanggang.
Nilai Murni: Disiplin
Integrasi
Bertanggungjawab
Bekerjasama
Kebersihan
Kaedah:
Guru menunjukkan kemahiran hantaran.
Guru menunjukkan kemahiran menangkap.
Guru menunjukkan kemahiran mengelecek dengan bola.
Guru menunjukkan kemahiran mengacah.
Guru menunjukkan kemahiran mengadang.
Guru menunjukkan kemahiran menjaring.
Guru menunjukkan kemahiran menjaga gol.
Refleksi:
Para pelajar mengikuti pembelajaran dengan baik.
Terdapat segelintir pelajar yang sudah menguasai kemahiran asas.
Guru memantau latihan kemahiran para pelajar.
Hari: Selasa
Tarikh: 6 July 2010
Kelas: 2I (1250-1400)
Subjek: Pendidikan Seni Visual
Tajuk: Rupa
Objektif:
i) Peka terhadap peranan reka bentuk grafik dalam kehidupan seharian.
ii) Memahami rupa yang dihasilkan boleh diolah untuk pengurangan rupa lain dengan cara tindanan, penambahan, atau pengurangan.
iii) Memahami kaitan antara rupa dengan muka taip, lambang, dan corak.
Pendekatan: Perbincangan
ABM:
Buku rujukan.
Persekitaran.
Nilai Murni:
Bertanggungjawab
Disiplin yang tinggi
Hormat-menghormati
Perhubungan baik
Kebersihan
Refleksi:
Pelajar tekun menyalin nota yang diberikan oleh guru.
Guru mengaitkan tajuk dengan persekitaran yang kebiasaannya dilihat oleh para pelajar.
Pelajar memberikan komunikasi yang baik semasa di dalam kelas.
Guru juga memastikan keadaan kelas bersih dan selesa.
Hari: Selasa
Tarikh: 6 July 2010
Kelas: 3G (1525-1635)
Subjek: Pendidikan Jasmani dan Kesihatan
Tajuk: Kemahiran Sukan dan Rekreasi
Subtajuk: Bola Tampar
Objektif:
i) Melakukan sekurang-kurangnya 4 kemahiran asas bola tampar dengan teknik yang betul dan selamat.
ii) Menyatakan sekurang-kurangnya 4 kesalahan teknik lakuan dalam permainan bola tampar.
iii) Menyatakan aspek-aspek keselamatan yang perlu diambil perhatian dalam permainan bola tampar.
Kemahiran: Permainan
ABM: Buku teks, bola tampar, gelangagang
Nilai Murni: Disiplin
Bertanggungjawab
Bekerjasama
Kebersihan
Kaedah:
Guru menyatakan kemudahan dan peralatan bola tampar.
Guru menunjukkan posisi pemain bola tampar.
Para pelajar dikehendaki menunjukkan serta menguasai kemahiran asas bola tampar.
Seterusnya para pelajar diarah untuk meneruskan latihan kemahiran asas bola tampar
Refleksi:
Para pelajar mengikuti pembelajaran dengan baik.
Terdapat segelintir pelajar yang sudah menguasai kemahiran asas.
Guru memantau latihan kemahiran para pelajar.
Hari: Selasa
Tarikh: 6 July 2010
Kelas: 2B (1635-1745)
Subjek: Pendidikan Seni Visual
Tajuk: Rupa
Objektif:
i) Peka terhadap peranan reka bentuk grafik dalam kehidupan seharian.
ii) Memahami rupa yang dihasilkan boleh diolah untuk pengurangan rupa lain dengan cara tindanan, penambahan, atau pengurangan.
iii) Memahami kaitan antara rupa dengan muka taip, lambang, dan corak.
Pendekatan: Perbincangan
ABM:
Buku rujukan.
Persekitaran.
Nilai Murni:
Bertanggungjawab
Disiplin yang tinggi
Hormat-menghormati
Perhubungan baik
Kebersihan
Refleksi:
Pelajar tekun menyalin nota yang diberikan oleh guru.
Guru mengaitkan tajuk dengan persekitaran yang kebiasaannya dilihat oleh para pelajar.
Pelajar memberikan komunikasi yang baik semasa di dalam kelas.
Guru juga memastikan keadaan kelas bersih dan selesa.
Hari: Rabu
Tarikh: 7 July 2010
Kelas: 2D (1250-1400)
Subjek: Pendidikan Seni Visual
Tajuk: Rupa
Objektif:
i) Peka terhadap peranan reka bentuk grafik dalam kehidupan seharian.
ii) Memahami rupa yang dihasilkan boleh diolah untuk pengurangan rupa lain dengan cara tindanan, penambahan, atau pengurangan.
iii) Memahami kaitan antara rupa dengan muka taip, lambang, dan corak.
Pendekatan: Perbincangan
ABM:
Buku rujukan.
Persekitaran.
Nilai Murni:
Bertanggungjawab
Disiplin yang tinggi
Hormat-menghormati
Perhubungan baik
Kebersihan
Refleksi:
Pelajar tekun menyalin nota yang diberikan oleh guru.
Guru mengaitkan tajuk dengan persekitaran yang kebiasaannya dilihat oleh para pelajar.
Pelajar memberikan komunikasi yang baik semasa di dalam kelas.
Guru juga memastikan keadaan kelas bersih dan selesa.
Hari: Rabu
Tarikh: 7 July 2010
Kelas: 3I (1525-1635)
Subjek: Pendidikan Jasmani dan Kesihatan
Tajuk: Kemahiran Sukan dan Rekreasi
Subtajuk: Bola Tampar
Objektif:
i) Melakukan sekurang-kurangnya 4 kemahiran asas bola tampar dengan teknik yang betul dan selamat.
ii) Menyatakan sekurang-kurangnya 4 kesalahan teknik lakuan dalam permainan bola tampar.
iii) Menyatakan aspek-aspek keselamatan yang perlu diambil perhatian dalam permainan bola tampar.
Kemahiran: Permainan
ABM: Buku teks, bola tampar, gelangagang
Nilai Murni: Disiplin
Bertanggungjawab
Bekerjasama
Kebersihan
Kaedah:
Guru menyatakan kemudahan dan peralatan bola tampar.
Guru menunjukkan posisi pemain bola tampar.
Para pelajar dikehendaki menunjukkan serta menguasai kemahiran asas bola tampar.
Seterusnya para pelajar diarah untuk meneruskan latihan kemahiran asas bola tampar
Refleksi:
Para pelajar mengikuti pembelajaran dengan baik.
Terdapat segelintir pelajar yang sudah menguasai kemahiran asas.
Guru memantau latihan kemahiran para pelajar.
Hari: Rabu
Tarikh: 7 July 2010
Kelas: 3L (1635-1745)
Subjek: Pendidikan Jasmani dan Kesihatan
Tajuk: Kemahiran Sukan dan Rekreasi
Subtajuk: Bola Tampar
Objektif:
i) Melakukan sekurang-kurangnya 4 kemahiran asas bola tampar dengan teknik yang betul dan selamat.
ii) Menyatakan sekurang-kurangnya 4 kesalahan teknik lakuan dalam permainan bola tampar.
iii) Menyatakan aspek-aspek keselamatan yang perlu diambil perhatian dalam permainan bola tampar.
Kemahiran: Permainan
ABM: Buku teks, bola tampar, gelangagang
Nilai Murni: Disiplin
Bertanggungjawab
Bekerjasama
Kebersihan
Kaedah:
Guru menyatakan kemudahan dan peralatan bola tampar.
Guru menunjukkan posisi pemain bola tampar.
Para pelajar dikehendaki menunjukkan serta menguasai kemahiran asas bola tampar.
Seterusnya para pelajar diarah untuk meneruskan latihan kemahiran asas bola tampar
Refleksi:
Para pelajar mengikuti pembelajaran dengan baik.
Terdapat segelintir pelajar yang sudah menguasai kemahiran asas.
Guru memantau latihan kemahiran para pelajar.
Hari: Khamis
Tarikh: 8 July 2010
Kelas: 2K (1525-1635)
Subjek: Pendidikan Seni Visual
Tajuk: Rupa
Objektif:
i) Peka terhadap peranan reka bentuk grafik dalam kehidupan seharian.
ii) Memahami rupa yang dihasilkan boleh diolah untuk pengurangan rupa lain dengan cara tindanan, penambahan, atau pengurangan.
iii) Memahami kaitan antara rupa dengan muka taip, lambang, dan corak.
Pendekatan: Perbincangan
ABM:
Buku rujukan.
Persekitaran.
Nilai Murni:
Bertanggungjawab
Disiplin yang tinggi
Hormat-menghormati
Perhubungan baik
Kebersihan
Refleksi:
Pelajar tekun menyalin nota yang diberikan oleh guru.
Guru mengaitkan tajuk dengan persekitaran yang kebiasaannya dilihat oleh para pelajar.
Pelajar memberikan komunikasi yang baik semasa di dalam kelas.
Guru juga memastikan keadaan kelas bersih dan selesa.
Hari: Khamis
Tarikh: 8 July 2010
Kelas: 3E (1635-1745)
Subjek: Pendidikan Jasmani dan Kesihatan
Tajuk: Kemahiran Sukan dan Rekreasi
Subtajuk: Bola Tampar
Objektif:
i) Melakukan sekurang-kurangnya 4 kemahiran asas bola tampar dengan teknik yang betul dan selamat.
ii) Menyatakan sekurang-kurangnya 4 kesalahan teknik lakuan dalam permainan bola tampar.
iii) Menyatakan aspek-aspek keselamatan yang perlu diambil perhatian dalam permainan bola tampar.
Kemahiran: Permainan
ABM: Buku teks, bola tampar, gelangagang
Nilai Murni: Disiplin
Bertanggungjawab
Bekerjasama
Kebersihan
Kaedah:
Guru menyatakan kemudahan dan peralatan bola tampar.
Guru menunjukkan posisi pemain bola tampar.
Para pelajar dikehendaki menunjukkan serta menguasai kemahiran asas bola tampar.
Seterusnya para pelajar diarah untuk meneruskan latihan kemahiran asas bola tampar
Refleksi:
Para pelajar mengikuti pembelajaran dengan baik.
Terdapat segelintir pelajar yang sudah menguasai kemahiran asas.
Guru memantau latihan kemahiran para pelajar.
Hari: Jumaat
Tarikh: 9 July 2010
Kelas: 2G (1435-1545)
Subjek: Pendidikan Seni Visual
Tajuk: Rupa
Objektif:
i) Peka terhadap peranan reka bentuk grafik dalam kehidupan seharian.
ii) Memahami rupa yang dihasilkan boleh diolah untuk pengurangan rupa lain dengan cara tindanan, penambahan, atau pengurangan.
iii) Memahami kaitan antara rupa dengan muka taip, lambang, dan corak.
Pendekatan: Perbincangan
ABM:
Buku rujukan.
Persekitaran.
Nilai Murni:
Bertanggungjawab
Disiplin yang tinggi
Hormat-menghormati
Perhubungan baik
Kebersihan
Refleksi:
Pelajar tekun menyalin nota yang diberikan oleh guru.
Guru mengaitkan tajuk dengan persekitaran yang kebiasaannya dilihat oleh para pelajar.
Pelajar memberikan komunikasi yang baik semasa di dalam kelas.
Guru juga memastikan keadaan kelas bersih dan selesa.
Hari: Jumaat
Tarikh: 9 July 2010
Kelas: 3K (1600-1710)
Subjek: Pendidikan Jasmani dan Kesihatan
Tajuk: Kemahiran Sukan dan Rekreasi
Subtajuk: Bola Tampar
Objektif:
i) Melakukan sekurang-kurangnya 4 kemahiran asas bola tampar dengan teknik yang betul dan selamat.
ii) Menyatakan sekurang-kurangnya 4 kesalahan teknik lakuan dalam permainan bola tampar.
iii) Menyatakan aspek-aspek keselamatan yang perlu diambil perhatian dalam permainan bola tampar.
Kemahiran: Permainan
ABM: Buku teks, bola tampar, gelangagang
Nilai Murni: Disiplin
Bertanggungjawab
Bekerjasama
Kebersihan
Kaedah:
Guru menyatakan kemudahan dan peralatan bola tampar.
Guru menunjukkan posisi pemain bola tampar.
Para pelajar dikehendaki menunjukkan serta menguasai kemahiran asas bola tampar.
Seterusnya para pelajar diarah untuk meneruskan latihan kemahiran asas bola tampar
Refleksi:
Para pelajar mengikuti pembelajaran dengan baik.
Terdapat segelintir pelajar yang sudah menguasai kemahiran asas.
Guru memantau latihan kemahiran para pelajar.
Ahad, 18 Julai 2010
RPH Minggu 27 (5-9 July 2010)
Posted by muhd suffian at 7:29 PTG
Langgan:
Catat Ulasan (Atom)
0 comments:
Catat Ulasan