? ??????????????Punk Collage? ????? ?? ???Rating: 4.7 (456 Ratings)??1234 Grabs Today. 112550 Total Grabs.
??????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ????4?? ?????Love Is Strange? ????? ?? ???Rating: 4.4 (38 Ratings)??1194 Grabs Today. 54886 Total Grabs. ??????Preview?? | ??Get the Code?? ?? BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Jumaat, 30 Julai 2010

RPH Minggu 29 (19-23 July 2010)

MINGGU 29 19-23 July 2010



Hari: Isnin.

Tarikh: 19 July 2010.

Kelas: 3N. (1525-1635)

Subjek: Pendidikan Jasmani dan Kesihatan.

Tajuk: Kemahiran Sukan dan Rekreasi.

Subtajuk: Lempar Cakera.

Objektif:
i) Menyatakan teknik lempar cakera yang betul.
ii) Melakukan kemahiran asas lempar cakera dengan teknik betul dan selamat.
iii) Menyatakan langkah-langkah keselamatan yang perlu diberi perhatian dalam acara lempar cakera.

Kemahiran: Permainan.

ABM: Buku teks, cakera, padang.

Nilai Murni: Bekerjasama.
Disiplin.
Bertanggungjawab.
Kebersihan.

Kaedah:
Guru memperkenalkan peralatan dan kemudahan lempar cakera.
Guru menunjukkan kemahiran lempar cakera yang terdiri daripada fasa persediaan, fasa putaran, fasa lemparan, dan fasa ikut lajak.
Para pelajar dibenarkan berlatih serta menunjukkan kemahiran lempar cakera agar menguasai kemahiran.
Seterusnya para pelajar diarah untuk meneruskan latihan kemahiran lempar cakera.

Refleksi:
Para pelajar mengikuti pembelajaran dengan baik.
Terdapat segelintir pelajar yang sudah menguasai kemahiran asas lempar cakera.
Guru memantau latihan kemahiran para pelajar.
Guru membenarkan pelajar balik ke kelas 10 minit lebih awal.


Hari: Isnin.

Tarikh: 19 July 2010.

Kelas: 2J. (1635-1745)

Tajuk: Kemahiran Sukan dan Rekreasi.

Subjek: Merejam lembing.

Aktiviti: Permainan.

Objektif:
i) Menguasai kemahiran asas yang terdapat dalam sukan merejam lembing.

Kemahiran: Berbincang.

ABM: Buku teks, lembing, padang.

Nilai Murni: Disiplin.
Integrasi.
Bertanggungjawab.
Bekerjasama.
Kebersihan.

Kaedah:
Guru memperkenalkan bahagian-bahagian lembing.
Guru menunjukkan kawasan rejaman lembing.
Guru menunjukkan gaya memegang lembing.
Guru menunjukkan 4 fasa teknik rejaman lembing.

Refleksi:
Para pelajar mengikuti pembelajaran dengan baik.
Terdapat segelintir pelajar yang sudah menguasai kemahiran asas.
Pelajar-pelajar diperbetulkan kesalahan mereka dari segi gaya memegang, dan lain-lain.
Guru memantau latihan kemahiran para pelajar.


Hari: Selasa.

Tarikh: 20 July 2010.

Kelas: 2I. (1250-1400)

Subjek: Pendidikan Seni Visual.

Tajuk: Ruang.

Objektif:
i) Memahami konsep ruang yang ada pada karya seni dengan lebih mendalam.
ii) Mengetahui bahawa ruang boleh menggambarkan suasana sekeliling.

Pendekatan: Teori dan perbincangan.

ABM:
Buku rujukan.
Persekitaran

Nilai Murni:
Hormat-manghormati.
Bertanggungjawab.
Disiplin yang tinggi.
Perhubungan baik.
Kebersihan.

Refleksi:
Pelajar tekun menyalin nota yang diberikan oleh guru.
Guru mengaitkan tajuk dengan persekitaran yang kebiasaannya dilihat oleh para pelajar.
Pelajar memberikan komunikasi yang baik semasa di dalam kelas.
Guru juga memastikan keadaan kelas bersih dan selesa.


Hari: Selasa.

Tarikh: 20 July 2010.

Kelas: 3G. (1525-1635)

Subjek: Pendidikan Jasmani dan Kesihatan.

Tajuk: Kemahiran Sukan dan Rekreasi.

Subtajuk: Lempar Cakera.

Objektif:
i) Menyatakan teknik lempar cakera yang betul.
ii) Melakukan kemahiran asas lempar cakera dengan teknik betul dan selamat.
iii) Menyatakan langkah-langkah keselamatan yang perlu diberi perhatian dalam acara lempar cakera.

Kemahiran: Permainan.

ABM: Buku teks, cakera, padang.

Nilai Murni: Bekerjasama.
Disiplin.
Bertanggungjawab.
Kebersihan.

Kaedah:
Guru memperkenalkan peralatan dan kemudahan lempar cakera.
Guru menunjukkan kemahiran lempar cakera yang terdiri daripada fasa persediaan, fasa putaran, fasa lemparan, dan fasa ikut lajak.
Para pelajar dibenarkan berlatih serta menunjukkan kemahiran lempar cakera agar menguasai kemahiran.
Seterusnya para pelajar diarah untuk meneruskan latihan kemahiran lempar cakera.

Refleksi:
Para pelajar mengikuti pembelajaran dengan baik.
Terdapat segelintir pelajar yang sudah menguasai kemahiran asas lempar cakera.
Guru memantau latihan kemahiran para pelajar.
Guru membenarkan pelajar balik ke kelas 10 minit lebih awal.


Hari: Selasa.

Tarikh: 20 July 2010.

Kelas: 2B. (1635-1745)

Subjek: Pendidikan Seni Visual.

Tajuk: Ruang.

Objektif:
i) Memahami konsep ruang yang ada pada karya seni dengan lebih mendalam.
ii) Mengetahui bahawa ruang boleh menggambarkan suasana sekeliling.

Pendekatan: Teori dan perbincangan.

ABM:
Buku rujukan.
Persekitaran

Nilai Murni:
Hormat-manghormati.
Bertanggungjawab.
Disiplin yang tinggi.
Perhubungan baik.
Kebersihan.

Refleksi:
Pelajar tekun menyalin nota yang diberikan oleh guru.
Guru mengaitkan tajuk dengan persekitaran yang kebiasaannya dilihat oleh para pelajar.
Pelajar memberikan komunikasi yang baik semasa di dalam kelas.
Guru juga memastikan keadaan kelas bersih dan selesa.


Hari: Rabu.

Tarikh: 21 July 2010.

Kelas: 2D. (1250-1400)

Subjek: Pendidikan Seni Visual.

Tajuk: Ruang.

Objektif:
i) Memahami konsep ruang yang ada pada karya seni dengan lebih mendalam.
ii) Mengetahui bahawa ruang boleh menggambarkan suasana sekeliling.

Pendekatan: Teori dan perbincangan.

ABM:
Buku rujukan.
Persekitaran

Nilai Murni:
Hormat-manghormati.
Bertanggungjawab.
Disiplin yang tinggi.
Perhubungan baik.
Kebersihan.

Refleksi:
Pelajar tekun menyalin nota yang diberikan oleh guru.
Guru mengaitkan tajuk dengan persekitaran yang kebiasaannya dilihat oleh para pelajar.
Pelajar memberikan komunikasi yang baik semasa di dalam kelas.
Guru juga memastikan keadaan kelas bersih dan selesa.


Hari: Rabu.

Tarikh: 21 July 2010.

Kelas: 3I. (1525-1635)

Subjek: Pendidikan Jasmani dan Kesihatan.

Tajuk: Kemahiran Sukan dan Rekreasi.

Subtajuk: Lempar Cakera.

Objektif:
i) Menyatakan teknik lempar cakera yang betul.
ii) Melakukan kemahiran asas lempar cakera dengan teknik betul dan selamat.
iii) Menyatakan langkah-langkah keselamatan yang perlu diberi perhatian dalam acara lempar cakera.

Kemahiran: Permainan.

ABM: Buku teks, cakera, padang.

Nilai Murni: Bekerjasama.
Disiplin.
Bertanggungjawab.
Kebersihan.

Kaedah:
Guru memperkenalkan peralatan dan kemudahan lempar cakera.
Guru menunjukkan kemahiran lempar cakera yang terdiri daripada fasa persediaan, fasa putaran, fasa lemparan, dan fasa ikut lajak.
Para pelajar dibenarkan berlatih serta menunjukkan kemahiran lempar cakera agar menguasai kemahiran.
Seterusnya para pelajar diarah untuk meneruskan latihan kemahiran lempar cakera.

Refleksi:
Para pelajar mengikuti pembelajaran dengan baik.
Terdapat segelintir pelajar yang sudah menguasai kemahiran asas lempar cakera.
Guru memantau latihan kemahiran para pelajar.
Guru membenarkan pelajar balik ke kelas 10 minit lebih awal.


Hari: Rabu.

Tarikh: 21 July 2010.

Kelas: 3L. (1635-1745)

Subjek: Pendidikan Jasmani dan Kesihatan.

Tajuk: Kemahiran Sukan dan Rekreasi.

Subtajuk: Lempar Cakera.

Objektif:
i) Menyatakan teknik lempar cakera yang betul.
ii) Melakukan kemahiran asas lempar cakera dengan teknik betul dan selamat.
iii) Menyatakan langkah-langkah keselamatan yang perlu diberi perhatian dalam acara lempar cakera.

Kemahiran: Permainan.

ABM: Buku teks, cakera, padang.

Nilai Murni: Bekerjasama.
Disiplin.
Bertanggungjawab.
Kebersihan.

Kaedah:
Guru memperkenalkan peralatan dan kemudahan lempar cakera.
Guru menunjukkan kemahiran lempar cakera yang terdiri daripada fasa persediaan, fasa putaran, fasa lemparan, dan fasa ikut lajak.
Para pelajar dibenarkan berlatih serta menunjukkan kemahiran lempar cakera agar menguasai kemahiran.
Seterusnya para pelajar diarah untuk meneruskan latihan kemahiran lempar cakera.

Refleksi:
Para pelajar mengikuti pembelajaran dengan baik.
Terdapat segelintir pelajar yang sudah menguasai kemahiran asas lempar cakera.
Guru memantau latihan kemahiran para pelajar.
Guru membenarkan pelajar balik ke kelas 10 minit lebih awal.


Hari: Khamis.

Tarikh: 22 July 2010.

Kelas: 2K. (1525-1635)

Subjek: Pendidikan Seni Visual.

Tajuk: Ruang.

Objektif:
i) Memahami konsep ruang yang ada pada karya seni dengan lebih mendalam.
ii) Mengetahui bahawa ruang boleh menggambarkan suasana sekeliling.

Pendekatan: Teori dan perbincangan.

ABM:
Buku rujukan.
Persekitaran

Nilai Murni:
Hormat-manghormati.
Bertanggungjawab.
Disiplin yang tinggi.
Perhubungan baik.
Kebersihan.

Refleksi:
Pelajar tekun menyalin nota yang diberikan oleh guru.
Guru mengaitkan tajuk dengan persekitaran yang kebiasaannya dilihat oleh para pelajar.
Pelajar memberikan komunikasi yang baik semasa di dalam kelas.
Guru juga memastikan keadaan kelas bersih dan selesa.


Hari: Khamis.

Tarikh: 22 July 2010.

Kelas: 3E. (1635-1745)

Subjek: Pendidikan Jasmani dan Kesihatan.

Tajuk: Kemahiran Sukan dan Rekreasi.

Subtajuk: Lempar Cakera.

Objektif:
i) Menyatakan teknik lempar cakera yang betul.
ii) Melakukan kemahiran asas lempar cakera dengan teknik betul dan selamat.
iii) Menyatakan langkah-langkah keselamatan yang perlu diberi perhatian dalam acara lempar cakera.

Kemahiran: Permainan.

ABM: Buku teks, cakera, padang.

Nilai Murni: Bekerjasama.
Disiplin.
Bertanggungjawab.
Kebersihan.

Kaedah:
Guru memperkenalkan peralatan dan kemudahan lempar cakera.
Guru menunjukkan kemahiran lempar cakera yang terdiri daripada fasa persediaan, fasa putaran, fasa lemparan, dan fasa ikut lajak.
Para pelajar dibenarkan berlatih serta menunjukkan kemahiran lempar cakera agar menguasai kemahiran.
Seterusnya para pelajar diarah untuk meneruskan latihan kemahiran lempar cakera.

Refleksi:
Para pelajar mengikuti pembelajaran dengan baik.
Terdapat segelintir pelajar yang sudah menguasai kemahiran asas lempar cakera.
Guru memantau latihan kemahiran para pelajar.
Guru membenarkan pelajar balik ke kelas 10 minit lebih awal.


Hari: Jumaat.

Tarikh: 23 July 2010.

Kelas: 2G. (1435-1545)

Subjek: Pendidikan Seni Visual.

Tajuk: Ruang.

Objektif:
i) Memahami konsep ruang yang ada pada karya seni dengan lebih mendalam.
ii) Mengetahui bahawa ruang boleh menggambarkan suasana sekeliling.

Pendekatan: Teori dan perbincangan.

ABM:
Buku rujukan.
Persekitaran

Nilai Murni:
Hormat-manghormati.
Bertanggungjawab.
Disiplin yang tinggi.
Perhubungan baik.
Kebersihan.

Refleksi:
Pelajar tekun menyalin nota yang diberikan oleh guru.
Guru mengaitkan tajuk dengan persekitaran yang kebiasaannya dilihat oleh para pelajar.
Pelajar memberikan komunikasi yang baik semasa di dalam kelas.
Guru juga memastikan keadaan kelas bersih dan selesa.


Hari: Jumaat.

Tarikh: 22 July 2010.

Kelas: 3K. (1600-1710)

Subjek: Pendidikan Jasmani dan Kesihatan.

Tajuk: Kemahiran Sukan dan Rekreasi.

Subtajuk: Lempar Cakera.

Objektif:
i) Menyatakan teknik lempar cakera yang betul.
ii) Melakukan kemahiran asas lempar cakera dengan teknik betul dan selamat.
iii) Menyatakan langkah-langkah keselamatan yang perlu diberi perhatian dalam acara lempar cakera.

Kemahiran: Permainan.

ABM: Buku teks, cakera, padang.

Nilai Murni: Bekerjasama.
Disiplin.
Bertanggungjawab.
Kebersihan.

Kaedah:
Guru memperkenalkan peralatan dan kemudahan lempar cakera.
Guru menunjukkan kemahiran lempar cakera yang terdiri daripada fasa persediaan, fasa putaran, fasa lemparan, dan fasa ikut lajak.
Para pelajar dibenarkan berlatih serta menunjukkan kemahiran lempar cakera agar menguasai kemahiran.
Seterusnya para pelajar diarah untuk meneruskan latihan kemahiran lempar cakera.

Refleksi:
Para pelajar mengikuti pembelajaran dengan baik.
Terdapat segelintir pelajar yang sudah menguasai kemahiran asas lempar cakera.
Guru memantau latihan kemahiran para pelajar.
Guru membenarkan pelajar balik ke kelas 10 minit lebih awal.

0 comments: