MINGGU 4 25-29 JANUARI 2010
Hari: Isnin
Tarikh: 25 Januari 2010
Mata Pelajaran: Pendidikan Seni Visual
Tingkatan: 2I
Masa: 1250-1400
Bidang: Penghasilan Seni Visual
Unit Pembelajaran: Lukisan(Pensel, Pen, Marker)
Hasil Pembelajaran: Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
• Mengumpulkan maklumat berkaitan dengan unit pembelajaran
• Memahami teknik-teknik menimbulkan ton, bentuk, dan jalinan dengan menggunakan garisan
Aktiviti Pembelajaran: Mengaplikasi
Prosedur:
1) Guru memberikan nota untuk disalin pelajar
2) Guru melukiskan contoh di papan hitam
3) Guru menerangkan perbezaan yang ketara di dalam contoh yang diberikan
Keperluan/BBM: Bahan: Buku rujukan, contoh lakaran
Penerapan Nilai: Berusaha, bertanggungjawab, kebersihan
Refleksi: Pelajar tekun menyalin nota yang diberikan disamping menanyakan beberapa soalan yang berkaitan dan juga dikehendaki membuat kerja rumah
Hari: Isnin
Tarikh: 25 Januari 2010
Kelas: 3J (1525-1635)
Subjek: Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan
Tema: Pencapaian Kendiri
Tajuk: (b) Keputusan Yang Bijak Dan Adil
Hasil Pembelajaran:
i. Pengetahuan: (a) Mengenalpasti implikasi terhadap sesuatu keputusan yang dibuat
ii. Kemahiran: (a) Berupaya membuat keputusan yang tepat
iii. Nilai: (a) Bertanggungjawab terhadap setiap keputusan yang dibuat
Pendekatan: Pembelajaran aktif
ABM: Buku teks dan buku kerja
KBKK: Menilai baik buruk akan sesuatu keputusan yang diambil
Nilai Murni: Berkeyakinan tinggi
Bertanggungjawab
Refleksi: Pelajar berupaya berbincang bersama guru dan sedia menanyakan beberapa soalan yang lazim
Pelajar membuat latihan dan latihan dihantar selepas kelas
Hari: Isnin
Tarikh: 25 Januari 2010
Mata Pelajaran: Pendidikan Seni Visual
Tingkatan: 2B
Masa: 1635-1745
Bidang: Penghasilan Seni Visual
Unit Pembelajaran: Lukisan(Pensel, Pen, Marker)
Hasil Pembelajaran: Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
• Mengumpulkan maklumat berkaitan dengan unit pembelajaran
• Memahami teknik-teknik menimbulkan ton, bentuk, dan jalinan dengan menggunakan garisan
Aktiviti Pembelajaran: Mengaplikasi
Prosedur:
1) Guru memberikan nota untuk disalin pelajar
2) Guru melukiskan contoh di papan hitam
3) Guru menerangkan perbezaan yang ketara di dalam contoh yang diberikan
Keperluan/BBM: Bahan: Buku rujukan, contoh lakaran
Penerapan Nilai: Berusaha, bertanggungjawab, kebersihan
Refleksi: Pelajar tekun menyalin nota yang diberikan disamping menanyakan beberapa soalan yang berkaitan dan dikehendaki membuat kerja rumah
Hari: Selasa
Tarikh: 26 Januari 2010
Kelas: 3G (1400-1510)
Subjek: Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan
Tema: Pencapaian Kendiri
Tajuk: (b) Keputusan Yang Bijak Dan Adil
Hasil Pembelajaran:
i. Pengetahuan: (a) Mengenalpasti implikasi terhadap sesuatu keputusan yang dibuat
ii. Kemahiran: (a) Berupaya membuat keputusan yang tepat
iii. Nilai: (a) Bertanggungjawab terhadap setiap keputusan yang dibuat
Pendekatan: Pembelajaran aktif
ABM: Buku teks dan buku kerja
KBKK: Menilai baik buruk akan sesuatu keputusan yang diambil
Nilai Murni: Berkeyakinan tinggi
Bertanggungjawab
Refleksi: Pelajar berupaya berbincang bersama guru dan sedia menanyakan beberapa soalan yang lazim
Pelajar membuat latihan dan latihan dihantar selepas kelas
Hari: Selasa
Tarikh: 26 Januari 2010
Mata Pelajaran: Pendidikan Seni Visual
Tingkatan: 2K
Masa: 1635-1745
Bidang: Penghasilan Seni Visual
Unit Pembelajaran: Lukisan(Pensel, Pen, Marker)
Hasil Pembelajaran: Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
• Mengumpulkan maklumat berkaitan dengan unit pembelajaran
• Memahami teknik-teknik menimbulkan ton, bentuk, dan jalinan dengan menggunakan garisan
Aktiviti Pembelajaran: Mengaplikasi
Prosedur:
1) Guru memberikan nota untuk disalin pelajar
2) Guru melukiskan contoh di papan hitam
3) Guru menerangkan perbezaan yang ketara di dalam contoh yang diberikan
Keperluan/BBM: Bahan: Buku rujukan, contoh lakaran
Penerapan Nilai: Berusaha, bertanggungjawab, kebersihan
Refleksi: Pelajar tekun menyalin nota yang diberikan disamping menanyakan beberapa soalan yang berkaitan dan dikehendaki membuat kerja rumah
Hari: Rabu
Tarikh: 27 Januari 2010
Kelas: 3N (1400-1510)
Subjek: Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan
Tema: Pencapaian Kendiri
Tajuk: (b) Keputusan Yang Bijak Dan Adil
Hasil Pembelajaran:
i. Pengetahuan: (a) Mengenalpasti implikasi terhadap sesuatu keputusan yang dibuat
ii. Kemahiran: (a) Berupaya membuat keputusan yang tepat
iii. Nilai: (a) Bertanggungjawab terhadap setiap keputusan yang dibuat
Pendekatan: Pembelajaran aktif
ABM: Buku teks dan buku kerja
KBKK: Menilai baik buruk akan sesuatu keputusan yang diambil
Nilai Murni: Berkeyakinan tinggi
Bertanggungjawab
Refleksi: Pelajar berupaya berbincang bersama guru dan sedia menanyakan beberapa soalan yang lazim
Keadaan kelas yang agak bising
Pelajar membuat latihan dan latihan dihantar selepas kelas
Hari: Rabu
Tarikh: 27 Januari 2010
Mata Pelajaran: Pendidikan Seni Visual
Tingkatan: 2M
Masa: 1525-1635
Bidang: Penghasilan Seni Visual
Unit Pembelajaran: Lukisan(Pensel, Pen, Marker)
Hasil Pembelajaran: Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
• Mengumpulkan maklumat berkaitan dengan unit pembelajaran
• Memahami teknik-teknik menimbulkan ton, bentuk, dan jalinan dengan menggunakan garisan
Aktiviti Pembelajaran: Mengaplikasi
Prosedur:
1) Guru memberikan nota untuk disalin pelajar
2) Guru melukiskan contoh di papan hitam
3) Guru menerangkan perbezaan yang ketara di dalam contoh yang diberikan
Keperluan/BBM: Bahan: Buku rujukan, contoh lakaran
Penerapan Nilai: Berusaha, bertanggungjawab, kebersihan
Refleksi: Pelajar tekun menyalin nota yang diberikan disamping menanyakan beberapa soalan yang berkaitan dan dikehendaki membuat kerja rumah
Hari: Rabu
Tarikh: 27 Januari 2010
Mata Pelajaran: Pendidikan Seni Visual
Tingkatan: 2G
Masa: 1635-1745
Bidang: Penghasilan Seni Visual
Unit Pembelajaran: Lukisan(Pensel, Pen, Marker)
Hasil Pembelajaran: Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
• Mengumpulkan maklumat berkaitan dengan unit pembelajaran
• Memahami teknik-teknik menimbulkan ton, bentuk, dan jalinan dengan menggunakan garisan
Aktiviti Pembelajaran: Mengaplikasi
Prosedur:
1) Guru memberikan nota untuk disalin pelajar
2) Guru melukiskan contoh di papan hitam
3) Guru menerangkan perbezaan yang ketara di dalam contoh yang diberikan
Keperluan/BBM: Bahan: Buku rujukan, contoh lakaran
Penerapan Nilai: Berusaha, bertanggungjawab, kebersihan
Refleksi: Pelajar tekun menyalin nota yang diberikan disamping menanyakan beberapa soalan yang berkaitan dan dikehendaki membuat kerja rumah
Pelajar dalam kelas ini terlalu bising sehingga setiap guru yang mengajar kelas ini memberikan komen yang sama
Hari: Khamis
Tarikh: 28 Januari 2010
Mata Pelajaran: Pendidikan Seni Visual
Tingkatan: 2D
Masa: 1250-1400
Bidang: Penghasilan Seni Visual
Unit Pembelajaran: Lukisan(Pensel, Pen, Marker)
Hasil Pembelajaran: Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
• Mengumpulkan maklumat berkaitan dengan unit pembelajaran
• Memahami teknik-teknik menimbulkan ton, bentuk, dan jalinan dengan menggunakan garisan
Aktiviti Pembelajaran: Mengaplikasi
Prosedur:
1) Guru memberikan nota untuk disalin pelajar
2) Guru melukiskan contoh di papan hitam
3) Guru menerangkan perbezaan yang ketara di dalam contoh yang diberikan
Keperluan/BBM: Bahan: Buku rujukan, contoh lakaran
Penerapan Nilai: Berusaha, bertanggungjawab, kebersihan
Refleksi: Pelajar tekun menyalin nota yang diberikan disamping menanyakan beberapa soalan yang berkaitan dan dikehendaki membuat kerja rumah
Pelajar kelas ini memberi kerjasama yang sepatutnya
Hari: Khamis
Tarikh: 28 Januari 2010
Kelas: 3C (1635-1745)
Subjek: Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan
Tema: Pencapaian Kendiri
Tajuk: (b) Keputusan Yang Bijak Dan Adil
Hasil Pembelajaran:
i. Pengetahuan: (a) Mengenalpasti implikasi terhadap sesuatu keputusan yang dibuat
ii. Kemahiran: (a) Berupaya membuat keputusan yang tepat
iii. Nilai: (a) Bertanggungjawab terhadap setiap keputusan yang dibuat
Pendekatan: Pembelajaran aktif
ABM: Buku teks dan buku kerja
KBKK: Menilai baik buruk akan sesuatu keputusan yang diambil
Nilai Murni: Berkeyakinan tinggi
Bertanggungjawab
Refleksi: Pelajar berupaya berbincang bersama guru dan sedia menanyakan beberapa soalan yang lazim
Pelajar membuat latihan dan latihan dihantar selepas kelas
Hari: Jumaat
Tarikh: 29 Januari 2010
Kelas: 2J (1600-1710)
Subjek: Pendidikan Jasmani dan Kesihatan
Tajuk: Kesihatan diri dan keluarga
Subtajuk: Kekeluargaan
Objektif:
• Menyenaraikan peranan dan tanggungjawab ahli keluarga
Kemahiran: Berbincang
ABM: Buku teks
Nilai Murni: Bertanggungjawab
Bekerjasama
Kebersihan
Refleksi: Pelajar mengikuti perbincangan bersama guru seterusnya membuat latihan yang berkaitan
Pelajar berazam mengubah gaya kehidupan yang sihat
Hari: Khamis
Tarikh: 28 Januari 2010
Mata Pelajaran: Pendidikan Seni Visual
Tingkatan: 2D
Masa: 1250-1400
Bidang: Penghasilan Seni Visual
Unit Pembelajaran: Lukisan(Pensel, Pen, Marker)
Hasil Pembelajaran: Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
• Mengumpulkan maklumat berkaitan dengan unit pembelajaran
• Memahami teknik-teknik menimbulkan ton, bentuk, dan jalinan dengan menggunakan garisan
Aktiviti Pembelajaran: Mengaplikasi
Prosedur: 1) Guru memberikan nota untuk disalin pelajar
2) Guru melukiskan contoh di papan hitam
3) Guru menerangkan perbezaan yang ketara di dalam contoh yang diberikan
Keperluan/BBM: Bahan: Buku rujukan, contoh lakaran
Penerapan Nilai: Berusaha, bertanggungjawab, kebersihan
Refleksi: Pelajar tekun menyalin nota yang diberikan disamping menanyakan beberapa soalan yang berkaitan dan dikehendaki membuat kerja rumah
Pelajar kelas ini memberi kerjasama yang sepatutnya
Hari: Khamis
Tarikh: 28 Januari 2010
Kelas: 3C (1635-1745)
Subjek: Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan
Tema: Pencapaian Kendiri
Tajuk: (b) Keputusan Yang Bijak Dan Adil
Hasil Pembelajaran:
i. Pengetahuan: (a) Mengenalpasti implikasi terhadap sesuatu keputusan yang dibuat
ii. Kemahiran: (a) Berupaya membuat keputusan yang tepat
iii. Nilai: (a) Bertanggungjawab terhadap setiap keputusan yang dibuat
Pendekatan: Pembelajaran aktif
ABM: Buku teks dan buku kerja
KBKK: Menilai baik buruk akan sesuatu keputusan yang diambil
Nilai Murni: Berkeyakinan tinggi
Bertanggungjawab
Refleksi: Pelajar berupaya berbincang bersama guru dan sedia menanyakan beberapa soalan yang lazim
Pelajar membuat latihan dan latihan dihantar selepas kelas
Hari: Jumaat
Tarikh: 29 Januari 2010
Kelas: 2J (1600-1710)
Subjek: Pendidikan Jasmani dan Kesihatan
Tajuk: Kesihatan diri dan keluarga
Subtajuk: Kekeluargaan
Objektif:
• Menyenaraikan peranan dan tanggungjawab ahli keluarga
Kemahiran: Berbincang
ABM: Buku teks
Nilai Murni: Bertanggungjawab
Bekerjasama
Kebersihan
Refleksi: Pelajar mengikuti perbincangan bersama guru seterusnya membuat latihan yang berkaitan
Pelajar berazam mengubah gaya kehidupan yang sihat
Jumaat, 29 Januari 2010
RPH minggu 4(25-29Jan 2010)
Posted by muhd suffian at 2:04 PG
Langgan:
Catat Ulasan (Atom)
0 comments:
Catat Ulasan