MINGGU 5 1-6 FEBRUARY 2010
Hari: Isnin
Tarikh: 1 February 2010
Mata Pelajaran: Pendidikan Seni Visual
Tingkatan: 2I
Masa: 1250-1400
Bidang: Penghasilan Seni Visual
Unit Pembelajaran: Lukisan(Pensel, Pen, Marker)
Hasil Pembelajaran: Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
• Memahami teknik-teknik menimbulkan ton, bentuk dan jalinan dengan menggunakan garisan
Aktiviti Pembelajaran: Memahami dan membandingbeza
Prosedur:
1)Guru mengagihkan contoh lukisan kepada murid untuk di fahami dan juga disalin sebagai nota
2)Guru sedia memberikan contoh yang lain yang terdapat di buku kerja daripada contoh yang di edarkan
3)Sambungan nota yang minggu lepas
4)Memesan kepada murid untuk membawakan alatan pada minggu hadapan
Keperluan/BBM: Bahan: Buku rujukan, contoh lakaran, buku kerja
Penerapan Nilai: Perpaduan, toleransi, bantu-membantu, tekun, kebersihan dan tegas
Refleksi: Pelajar tekun menyalin nota yang diberikan dan memberi respon yang baik dengan kelas disamping pelajar yang sebelum ini selalu membuat bising, sudah mahu berubah
Hari: Isnin
Tarikh: 1 February 2010
Kelas: 3J (1525-1635)
Subjek: Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan
Tema: Hubungan kekeluargaan
Tajuk: (a) Tanggungjawab Terhadap Keluarga
i) Kasih sayang
ii) Fahamilah jiwaku ini
Hasil Pembelajaran:
i. Pengetahuan: (a) Memahami tanggungjawab anggota keluarga dalam mengeratkan
hubungan kekeluargaan
(b) Memahami kepentingan kasih sayang dalam sesebuah keluarga
(c) Memahami keperluan berbeza antara anggota keluarga
ii. Kemahiran: (a) Menjalin hubungan yang erat antara anggota keluarga
(b) Menunjukkan kepekaan terhadap keperluan fizikal, mental, emosi, dan rohani setiap anggota keluarga
iii. Nilai: (a) Menunjukkan sikap bertanggungjawab sebagai anggota keluarga
(b) Menghargai sumbangan anggotan keluarga
(c) Menunjukkan sikap mengambil berat terhadap keperluan setiap anggota keluarga
Pendekatan: Pembelajaran aktif
ABM: Buku teks dan buku kerja
KBKK: Menilai semula hubungan kekeluargaan diri pelajar
Nilai Murni: Berkasih sayang
Bertanggungjawab
Perhubungan baik
Refleksi: Pelajar tekun menyalin nota disamping keadaan kelas yang ada perubahan dari segi kebisingan
Pelajar membuat latihan dan dikehendaki siap supaya guru boleh menyemak bila diminta
Hari: Isnin
Tarikh: 1 February 2010
Mata Pelajaran: Pendidikan Seni Visual
Tingkatan: 2B
Masa: 1635-1745
Bidang: Penghasilan Seni Visual
Unit Pembelajaran: Lukisan(Pensel, Pen, Marker)
Hasil Pembelajaran: Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
• Memahami teknik-teknik menimbulkan ton, bentuk dan jalinan dengan menggunakan garisan
Aktiviti Pembelajaran: Memahami dan membandingbeza
Prosedur:
1)Guru mengagihkan contoh lukisan kepada murid untuk di fahami dan juga disalin sebagai nota
2)Guru sedia memberikan contoh yang lain yang terdapat di buku kerja daripada contoh yang di edarkan
3)Sambungan nota yang minggu lepas
4)Memesan kepada murid untuk membawakan alatan pada minggu hadapan
Keperluan/BBM: Bahan: Buku rujukan, contoh lakaran, buku kerja
Penerapan Nilai: Perpaduan, toleransi, bantu-membantu, tekun, kebersihan dan tegas
Refleksi: Pelajar tekun menyalin nota yang diberikan dan memberi respon yang baik dengan persekitaran kelas
Hari: Selasa
Tarikh: 2 February 2010
Kelas: 3G (1400-1510)
Subjek: Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan
Tema: Hubungan kekeluargaan
Tajuk: (a) Tanggungjawab Terhadap Keluarga
i) Kasih sayang
ii) Fahamilah jiwaku ini
Hasil Pembelajaran:
i. Pengetahuan: (a) Memahami tanggungjawab anggota keluarga dalam mengeratkan
hubungan kekeluargaan
(b) Memahami kepentingan kasih sayang dalam sesebuah keluarga
(c) Memahami keperluan berbeza antara anggota keluarga
ii. Kemahiran: (a) Menjalin hubungan yang erat antara anggota keluarga
(b) Menunjukkan kepekaan terhadap keperluan fizikal, mental, emosi, dan rohani setiap anggota keluarga
iii. Nilai: (a) Menunjukkan sikap bertanggungjawab sebagai anggota keluarga
(b) Menghargai sumbangan anggotan keluarga
(c) Menunjukkan sikap mengambil berat terhadap keperluan setiap anggota keluarga
Pendekatan: Pembelajaran aktif
ABM: Buku teks dan buku kerja
KBKK: Menilai semula hubungan kekeluargaan diri pelajar
Nilai Murni: Berkasih sayang
Bertanggungjawab
Perhubungan baik
Refleksi: Pelajar tekun menyalin nota serta berkomunikasi dengan guru
Pelajar membuat latihan dan dikehendaki siap supaya guru boleh menyemak bila diminta
Hari: Selasa
Tarikh: 2 February 2010
Mata Pelajaran: Pendidikan Seni Visual
Tingkatan: 2K
Masa: 1635-1745
Bidang: Penghasilan Seni Visual
Unit Pembelajaran: Lukisan(Pensel, Pen, Marker)
Hasil Pembelajaran: Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
• Memahami teknik-teknik menimbulkan ton, bentuk dan jalinan dengan menggunakan garisan
Aktiviti Pembelajaran: Memahami dan membandingbeza
Prosedur:
1)Guru mengagihkan contoh lukisan kepada murid untuk di fahami dan juga disalin sebagai nota
2)Guru sedia memberikan contoh yang lain yang terdapat di buku kerja daripada contoh yang di edarkan
3)Sambungan nota yang minggu lepas
4)Memesan kepada murid untuk membawakan alatan pada minggu hadapan
Keperluan/BBM: Bahan: Buku rujukan, contoh lakaran, buku kerja
Penerapan Nilai: Perpaduan, toleransi, bantu-membantu, tekun, kebersihan dan tegas
Refleksi: Pelajar tekun menyalin nota yang diberikan dan memberi respon yang baik dengan persekitaran kelas
Hari: Rabu
Tarikh: 3 February 2010
Kelas: 3N (1400-1510)
Subjek: Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan
Tema: Hubungan kekeluargaan
Tajuk: (a) Tanggungjawab Terhadap Keluarga
i) Kasih sayang
ii) Fahamilah jiwaku ini
Hasil Pembelajaran:
i. Pengetahuan: (a) Memahami tanggungjawab anggota keluarga dalam mengeratkan
hubungan kekeluargaan
(b) Memahami kepentingan kasih sayang dalam sesebuah keluarga
(c) Memahami keperluan berbeza antara anggota keluarga
ii. Kemahiran: (a) Menjalin hubungan yang erat antara anggota keluarga
(b) Menunjukkan kepekaan terhadap keperluan fizikal, mental, emosi, dan rohani setiap anggota keluarga
iii. Nilai: (a) Menunjukkan sikap bertanggungjawab sebagai anggota keluarga
(b) Menghargai sumbangan anggotan keluarga
(c) Menunjukkan sikap mengambil berat terhadap keperluan setiap anggota keluarga
Pendekatan: Pembelajaran aktif
ABM: Buku teks dan buku kerja
KBKK: Menilai semula hubungan kekeluargaan diri pelajar
Nilai Murni: Berkasih sayang
Bertanggungjawab
Perhubungan baik
Refleksi: Pelajar tekun menyalin nota walaupun ada segelintir pelajar yang mengganggu pembelajaran tetapi telah diberikan amaran
Guru memberikan penerangan istimewa kepada pelajar kerana didapati ada segelintir pelajar yang tidak mampu membaca
Hari: Rabu
Tarikh: 3 February 2010
Mata Pelajaran: Pendidikan Seni Visual
Tingkatan: 2M
Masa: 1525-1635
Bidang: Penghasilan Seni Visual
Unit Pembelajaran: Lukisan(Pensel, Pen, Marker)
Hasil Pembelajaran: Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
• Memahami teknik-teknik menimbulkan ton, bentuk dan jalinan dengan menggunakan garisan
Aktiviti Pembelajaran: Memahami dan membandingbeza
Prosedur:
1)Guru mengagihkan contoh lukisan kepada murid untuk di fahami dan juga disalin sebagai nota
2)Guru sedia memberikan contoh yang lain yang terdapat di buku kerja daripada contoh yang di edarkan
3)Sambungan nota yang minggu lepas
4)Memesan kepada murid untuk membawakan alatan pada minggu hadapan
Keperluan/BBM: Bahan: Buku rujukan, contoh lakaran, buku kerja
Penerapan Nilai: Perpaduan, toleransi, bantu-membantu, tekun, kebersihan dan tegas
Refleksi: Pelajar tekun menyalin nota yang diberikan dan memberi respon yang baik dengan persekitaran kelas
Hari: Khamis
Tarikh: 4 February 2010
Mata Pelajaran: Pendidikan Seni Visual
Tingkatan: 2D
Masa: 1250-1400
Bidang: Penghasilan Seni Visual
Unit Pembelajaran: Lukisan(Pensel, Pen, Marker)
Hasil Pembelajaran: Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
• Memahami teknik-teknik menimbulkan ton, bentuk dan jalinan dengan menggunakan garisan
Aktiviti Pembelajaran: Memahami dan membandingbeza
Prosedur:
1)Guru mengagihkan contoh lukisan kepada murid untuk di fahami dan juga disalin sebagai nota
2)Guru sedia memberikan contoh yang lain yang terdapat di buku kerja daripada contoh yang di edarkan
3)Sambungan nota yang minggu lepas
4)Memesan kepada murid untuk membawakan alatan pada minggu hadapan
Keperluan/BBM: Bahan: Buku rujukan, contoh lakaran, buku kerja
Penerapan Nilai: Perpaduan, toleransi, bantu-membantu, tekun, kebersihan dan tegas
Refleksi: Pelajar tekun menyalin nota yang diberikan dan memberi respon yang baik dengan persekitaran kelas
Segelintir yang mengganggu pembelajaran di dalam kelas diberikan amaran tegas oleh guru
Hari: Khamis
Tarikh: 4 February 2010
Kelas: 3C (1635-1745)
Subjek: Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan
Tema: Hubungan kekeluargaan
Tajuk: (a) Tanggungjawab Terhadap Keluarga
i) Kasih sayang
ii) Fahamilah jiwaku ini
Hasil Pembelajaran:
i. Pengetahuan: (a) Memahami tanggungjawab anggota keluarga dalam mengeratkan
hubungan kekeluargaan
(b) Memahami kepentingan kasih sayang dalam sesebuah keluarga
(c) Memahami keperluan berbeza antara anggota keluarga
ii. Kemahiran: (a) Menjalin hubungan yang erat antara anggota keluarga
(b) Menunjukkan kepekaan terhadap keperluan fizikal, mental, emosi, dan rohani setiap anggota keluarga
iii. Nilai: (a) Menunjukkan sikap bertanggungjawab sebagai anggota keluarga
(b) Menghargai sumbangan anggotan keluarga
(c) Menunjukkan sikap mengambil berat terhadap keperluan setiap anggota keluarga
Pendekatan: Pembelajaran aktif
ABM: Buku teks dan buku kerja
KBKK: Menilai semula hubungan kekeluargaan diri pelajar
Nilai Murni: Berkasih sayang
Bertanggungjawab
Perhubungan baik
Refleksi: Pelajar tekun menyalin nota serta berkomunikasi dengan guru
Pelajar membuat latihan dan dikehendaki siap supaya guru boleh menyemak bila diminta
Hari: Jumaat
Tarikh: 5 February 2010
Kelas: 2J (1600-1710)
Subjek: Pendidikan Jasmani dan Kesihatan
Tajuk: Kecergasan fizikal
Subtajuk: Daya tahan otot
Objektif: i) Melibatkan diri dalam aktiviti latihan fizikal
ii) Menyatakan faedah latihan
iii) Mematuhi setiap aspek keselamatan
Kemahiran: Bersukan secara sihat
ABM: Bola futsal dan bola keranjang
Nilai Murni: Bertanggungjawab
Bekerjasama
Keselamatan
Refleksi: Pelajar mengikuti arahan guru
Pelajar membuat senaman ringan dahulu seterusnya mengikuti pembelajaran yang dijalankan
Pelajar berazam mengubah gaya kehidupan yang sihat
Hari: Sabtu
Tarikh: 6 February 2010
Kelas: 2J (1600-1710)
Subjek: Pendidikan Jasmani dan Kesihatan
Tajuk: Kecergasan fizikal
Subtajuk: Daya tahan otot
Objektif: i) Melibatkan diri dalam aktiviti latihan fizikal
ii) Menyatakan faedah latihan
iii) Mematuhi setiap aspek keselamatan
Kemahiran: Bersukan secara sihat
ABM: Bola futsal dan bola keranjang
Nilai Murni: Bertanggungjawab
Bekerjasama
Keselamatan
Refleksi: Pelajar mengikuti arahan guru
Pelajar membuat senaman ringan dahulu seterusnya mengikuti pembelajaran yang dijalankan
Pelajar berazam mengubah gaya kehidupan yang sihat
Isnin, 8 Februari 2010
RPH minggu 5(1-6 February 2010)
Posted by muhd suffian at 6:04 PTG
Langgan:
Catat Ulasan (Atom)
0 comments:
Catat Ulasan