MINGGU 2 11-15 JANUARI 2010
Hari: Isnin
Tarikh: 11 Januari 2010
Kelas: 2I (1250-1400)
Subjek: Pendidikan Seni Visual
Tajuk: Penghasilan Seni Visual
Subtajuk: Lukisan
Objektif:
• Mengumpulkan maklumat berkaitan unit pembelajaran
• Memahami bentuk asas berkaitan dengan unit pembelajaran
ABM: Buku kerja
KBKK: Tindakan sosial
Nilai Murni: Bertanggungjawab
Refleksi: Tekun menyalin nota dan juga sentiasa bertanyakan soalan di samping kelas terkawal
Hari: Isnin
Tarikh: 11 Januari 2010
Kelas: 3J (1400-1510)
Subjek: Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan
Tema: Pencapaian Kendiri
Tajuk: (b) Keputusan yang bijak dan adil
Hasil Pembelajaran:
i. Pengetahuan:
(a)Mengenalpasti kelayakan akademik, ikhtisas, dan kemahiran yang diperlukan mengikut kerjaya yang berbeza
(b)Mengenalpasti kepentingan mengembangkan potensi diri
(c)Mengetahui dan memahami bahawa setiap keputusan yang dibuat dalam semua situasi mempunyai kesan dan akibat terhadap diri dan orang lain
ii. Kemahiran:
(a)Berupaya menghubungkaitkan kelayakan akademik, ikhtisas, dan kemahiran dalam kerjaya yang dipilih
(b)Mencontohi cara tokoh-tokoh mengembangkan potensi diri
iii. Nilai:
(a)Menghargai dan mensyukuri kelebihan dan keistimewaan diri yang dianugerahkan Tuhan
(b)Menghargai tokoh-tokoh yang dikagumi
Pendekatan: Pembelajaran aktif
ABM: Buku teks dan buku kerja serta pengalaman cikgu di guna pakai sebagai contoh
KBKK: Menilai secara dalam akan baik buruk sesuatu keputusan
Nilai Murni: Berkeyakinan tinggi dan berpendirian tetap
Refleksi: Berimaginasi akan pilihan yang tepat di masa hadapan
Hari: Isnin
Tarikh: 11 Januari 2010
Kelas: 2B (1635-1745)
Subjek: Pendidikan Seni Visual
Tajuk: Penghasilan Seni Visual
Subtajuk: Lukisan
Objektif:
• Mengumpulkan maklumat berkaitan unit pembelajaran
• Memahami bentuk asas berkaitan dengan unit pembelajaran
ABM: Buku kerja
KBKK: Tindakan sosial
Nilai Murni: Bertanggungjawab
Refleksi: Tekun menyalin nota dan juga sentiasa bertanyakan soalan
Hari: Selasa
Tarikh: 12 Januari 2010
Kelas: 3G (1400-1510)
Subjek: Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan
Tema: Pencapaian Kendiri
Tajuk: (b) Keputusan yang bijak dan adil
Hasil Pembelajaran:
i. Pengetahuan:
(a)Mengenalpasti kelayakan akademik, ikhtisas, dan kemahiran yang diperlukan mengikut kerjaya yang berbeza
(b)Mengenalpasti kepentingan mengembangkan potensi diri
(c)Mengetahui dan memahami bahawa setiap keputusan yang dibuat dalam semua situasi mempunyai kesan dan akibat terhadap diri dan orang lain
ii. Kemahiran:
(a)Berupaya menghubungkaitkan kelayakan akademik, ikhtisas, dan kemahiran dalam kerjaya yang dipilih
(b)Mencontohi cara tokoh-tokoh mengembangkan potensi diri
iii. Nilai:
(a)Menghargai dan mensyukuri kelebihan dan keistimewaan diri yang dianugerahkan Tuhan
(b)Menghargai tokoh-tokoh yang dikagumi
Pendekatan: Pembelajaran aktif
ABM: Buku teks dan buku kerja serta pengalaman cikgu di guna pakai sebagai contoh
KBKK: Menilai secara dalam akan baik buruk sesuatu keputusan
Nilai Murni: Berkeyakinan tinggi dan berpendirian tetap
Refleksi: Pelajar cuba menilai keputusan dari cikgu secara awam sama ada keputusan tersebut baik atau tidak.
Pelajar berusaha untuk membezakan setiap keputusan dengan bijak
Hari: Selasa
Tarikh: 12 Januari 2010
Kelas: 2K (1635-1745)
Subjek: Pendidikan Seni Visual
Tajuk: Penghasilan Seni Visual
Subtajuk: Lukisan
Objektif:
• Mengumpulkan maklumat berkaitan unit pembelajaran
• Memahami bentuk asas berkaitan dengan unit pembelajaran
ABM: Buku kerja
KBKK: Tindakan sosial.
Nilai Murni: Bertanggungjawab
Refleksi: Tekun menyalin nota dan juga sentiasa bertanyakan soalan
Hari: Rabu
Tarikh: 13 Januari 2010
Kelas: 3N (1400-1510)
Subjek: Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan
Tema: Pencapaian Kendiri
Tajuk: (b) Keputusan yang bijak dan adil.
Hasil Pembelajaran:
i. Pengetahuan:
(a)Mengenalpasti kelayakan akademik, ikhtisas, dan kemahiran yang diperlukan mengikut kerjaya yang berbeza
(b)Mengenalpasti kepentingan mengembangkan potensi diri
(c)Mengetahui dan memahami bahawa setiap keputusan yang dibuat dalam semua situasi mempunyai kesan dan akibat terhadap diri dan orang lain
ii. Kemahiran:
(a)Berupaya menghubungkaitkan kelayakan akademik, ikhtisas, dan kemahiran dalam kerjaya yang dipilih
(b)Mencontohi cara tokoh-tokoh mengembangkan potensi diri
iii. Nilai:
(a)Menghargai dan mensyukuri kelebihan dan keistimewaan diri yang dianugerahkan Tuhan
(b)Menghargai tokoh-tokoh yang dikagumi
Pendekatan: Pembelajaran aktif
ABM: Buku teks dan buku kerja serta pengalaman cikgu di guna pakai sebagai contoh
KBKK: Menilai secara dalam akan baik buruk sesuatu keputusan
Nilai Murni: Berkeyakinan tinggi dan berpendirian tetap
Refleksi: Segelintir pelajar membuat bising dan mengendahkan perbincangan guru bersama pelajar.
Keadaan masih terkawal
Hari: Rabu
Tarikh: 13 Januari 2010
Kelas: 2M (1525-1635)
Subjek: Pendidikan Seni Visual
Tajuk: Penghasilan Seni Visual
Subtajuk: Lukisan
Objektif:
• Mengumpulkan maklumat berkaitan unit pembelajaran
• Memahami bentuk asas berkaitan dengan unit pembelajaran
ABM: Memahami bentuk asas berkaitan dengan unit pembelajaran
KBKK: Tindakan sosial
Nilai Murni: Bertanggungjawab.
Refleksi: Tekun menyalin nota dan juga sentiasa bertanyakan soalan
Hari: Khamis
Tarikh: 14 Januari 2010
Kelas: 2D (1250-1400)
Subjek: Pendidikan Seni Visual
Tajuk: Penghasilan Seni Visual
Subtajuk: Lukisan
Objektif:
• Mengumpulkan maklumat berkaitan unit pembelajaran
• Memahami bentuk asas berkaitan dengan unit pembelajaran
ABM: Memahami bentuk asas berkaitan dengan unit pembelajaran
KBKK: Tindakan sosial
Nilai Murni: Bertanggungjawab.
Refleksi: Suasana di dalam kelas tenang
Hari: Khamis
Tarikh: 14 Januari 2010
Kelas: 2G (1250-1400)
Subjek: Pendidikan Seni Visual
Tajuk: Penghasilan Seni Visual
Subtajuk: Lukisan
Objektif:
• Mengumpulkan maklumat berkaitan unit pembelajaran
• Memahami bentuk asas berkaitan dengan unit pembelajaran
ABM: Memahami bentuk asas berkaitan dengan unit pembelajaran
KBKK: Tindakan sosial
Nilai Murni: Bertanggungjawab.
Refleksi: Suasana di dalam kelas tenang
Hari: Khamis
Tarikh: 14 Januari 2010
Kelas: 3C (1635-1745)
Subjek: Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan
Tema: Pencapaian Kendiri
Tajuk: (b) Keputusan yang bijak dan adil.
Hasil Pembelajaran:
i. Pengetahuan:
(a)Mengenalpasti kelayakan akademik, ikhtisas, dan kemahiran yang diperlukan mengikut kerjaya yang berbeza
(b)Mengenalpasti kepentingan mengembangkan potensi diri
(c)Mengetahui dan memahami bahawa setiap keputusan yang dibuat dalam semua situasi mempunyai kesan dan akibat terhadap diri dan orang lain
ii. Kemahiran:
(a)Berupaya menghubungkaitkan kelayakan akademik, ikhtisas, dan kemahiran dalam kerjaya yang dipilih
(b)Mencontohi cara tokoh-tokoh mengembangkan potensi diri
iii. Nilai:
(a)Menghargai dan mensyukuri kelebihan dan keistimewaan diri yang dianugerahkan Tuhan
(b)Menghargai tokoh-tokoh yang dikagumi
Pendekatan: Pembelajaran aktif
ABM: Buku teks dan buku kerja serta pengalaman cikgu di guna pakai sebagai contoh
KBKK: Menilai secara dalam akan baik buruk sesuatu keputusan
Nilai Murni: Berkeyakinan tinggi dan berpendirian tetap
Refleksi: Berimaginasi akan pilihan yang tepat di masa hadapan dan suasana terkawal
Hari: Jumaat
Tarikh: 15 Januari 2010
Kelas: 2J (1600-1710)
Subjek: Pendidikan Jasmani dan Kesihatan
Tajuk: Kecergasan Fizikal
Subtajuk: Kesihatan Diri
Objektif:
• Menyatakan ciri-ciri penghidap Anoreksia nervosa,Bulimia nervosa, dan pengamal pil pelangsing
• Mengenalpasti kesan amalan pemakanan yang tidak sihat
• Mengenalpasti amalan pemakanan yang tidak sihat
Kemahiran: Menentukan amalan sihat
ABM: Buku teks
Nilai Murni: Amalan gaya hidup sihat
Membezakan amalan pemakanan yang sihat dengan tidak
Refleksi: Pelajar mengetahui amalan pemakanan sihat
Pelajar berazam mengubah gaya pemakanan
Rabu, 27 Januari 2010
RPH minggu 2(11-15 Jan 2010)
Posted by muhd suffian at 10:51 PTG
Langgan:
Catat Ulasan (Atom)
0 comments:
Catat Ulasan