? ??????????????Punk Collage? ????? ?? ???Rating: 4.7 (456 Ratings)??1234 Grabs Today. 112550 Total Grabs.
??????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ????4?? ?????Love Is Strange? ????? ?? ???Rating: 4.4 (38 Ratings)??1194 Grabs Today. 54886 Total Grabs. ??????Preview?? | ??Get the Code?? ?? BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Rabu, 27 Januari 2010

RPH minggu 2(11-15 Jan 2010)

MINGGU 2 11-15 JANUARI 2010
Hari: Isnin

Tarikh: 11 Januari 2010

Kelas: 2I (1250-1400)

Subjek: Pendidikan Seni Visual

Tajuk: Penghasilan Seni Visual

Subtajuk: Lukisan

Objektif:
• Mengumpulkan maklumat berkaitan unit pembelajaran
• Memahami bentuk asas berkaitan dengan unit pembelajaran

ABM: Buku kerja

KBKK: Tindakan sosial

Nilai Murni: Bertanggungjawab

Refleksi: Tekun menyalin nota dan juga sentiasa bertanyakan soalan di samping kelas terkawal


Hari: Isnin

Tarikh: 11 Januari 2010

Kelas: 3J (1400-1510)

Subjek: Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan

Tema: Pencapaian Kendiri

Tajuk: (b) Keputusan yang bijak dan adil

Hasil Pembelajaran:
i. Pengetahuan:
(a)Mengenalpasti kelayakan akademik, ikhtisas, dan kemahiran yang diperlukan mengikut kerjaya yang berbeza
(b)Mengenalpasti kepentingan mengembangkan potensi diri
(c)Mengetahui dan memahami bahawa setiap keputusan yang dibuat dalam semua situasi mempunyai kesan dan akibat terhadap diri dan orang lain

ii. Kemahiran:
(a)Berupaya menghubungkaitkan kelayakan akademik, ikhtisas, dan kemahiran dalam kerjaya yang dipilih
(b)Mencontohi cara tokoh-tokoh mengembangkan potensi diri

iii. Nilai:
(a)Menghargai dan mensyukuri kelebihan dan keistimewaan diri yang dianugerahkan Tuhan
(b)Menghargai tokoh-tokoh yang dikagumi

Pendekatan: Pembelajaran aktif

ABM: Buku teks dan buku kerja serta pengalaman cikgu di guna pakai sebagai contoh

KBKK: Menilai secara dalam akan baik buruk sesuatu keputusan

Nilai Murni: Berkeyakinan tinggi dan berpendirian tetap

Refleksi: Berimaginasi akan pilihan yang tepat di masa hadapan


Hari: Isnin

Tarikh: 11 Januari 2010

Kelas: 2B (1635-1745)

Subjek: Pendidikan Seni Visual

Tajuk: Penghasilan Seni Visual

Subtajuk: Lukisan

Objektif:
• Mengumpulkan maklumat berkaitan unit pembelajaran
• Memahami bentuk asas berkaitan dengan unit pembelajaran

ABM: Buku kerja

KBKK: Tindakan sosial

Nilai Murni: Bertanggungjawab

Refleksi: Tekun menyalin nota dan juga sentiasa bertanyakan soalan


Hari: Selasa

Tarikh: 12 Januari 2010

Kelas: 3G (1400-1510)

Subjek: Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan

Tema: Pencapaian Kendiri

Tajuk: (b) Keputusan yang bijak dan adil

Hasil Pembelajaran:
i. Pengetahuan:
(a)Mengenalpasti kelayakan akademik, ikhtisas, dan kemahiran yang diperlukan mengikut kerjaya yang berbeza
(b)Mengenalpasti kepentingan mengembangkan potensi diri
(c)Mengetahui dan memahami bahawa setiap keputusan yang dibuat dalam semua situasi mempunyai kesan dan akibat terhadap diri dan orang lain

ii. Kemahiran:
(a)Berupaya menghubungkaitkan kelayakan akademik, ikhtisas, dan kemahiran dalam kerjaya yang dipilih
(b)Mencontohi cara tokoh-tokoh mengembangkan potensi diri

iii. Nilai:
(a)Menghargai dan mensyukuri kelebihan dan keistimewaan diri yang dianugerahkan Tuhan
(b)Menghargai tokoh-tokoh yang dikagumi

Pendekatan: Pembelajaran aktif

ABM: Buku teks dan buku kerja serta pengalaman cikgu di guna pakai sebagai contoh

KBKK: Menilai secara dalam akan baik buruk sesuatu keputusan

Nilai Murni: Berkeyakinan tinggi dan berpendirian tetap

Refleksi: Pelajar cuba menilai keputusan dari cikgu secara awam sama ada keputusan tersebut baik atau tidak.
Pelajar berusaha untuk membezakan setiap keputusan dengan bijak


Hari: Selasa

Tarikh: 12 Januari 2010

Kelas: 2K (1635-1745)

Subjek: Pendidikan Seni Visual

Tajuk: Penghasilan Seni Visual

Subtajuk: Lukisan

Objektif:
• Mengumpulkan maklumat berkaitan unit pembelajaran
• Memahami bentuk asas berkaitan dengan unit pembelajaran

ABM: Buku kerja

KBKK: Tindakan sosial.

Nilai Murni: Bertanggungjawab

Refleksi: Tekun menyalin nota dan juga sentiasa bertanyakan soalan


Hari: Rabu

Tarikh: 13 Januari 2010

Kelas: 3N (1400-1510)

Subjek: Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan

Tema: Pencapaian Kendiri

Tajuk: (b) Keputusan yang bijak dan adil.

Hasil Pembelajaran:
i. Pengetahuan:
(a)Mengenalpasti kelayakan akademik, ikhtisas, dan kemahiran yang diperlukan mengikut kerjaya yang berbeza
(b)Mengenalpasti kepentingan mengembangkan potensi diri
(c)Mengetahui dan memahami bahawa setiap keputusan yang dibuat dalam semua situasi mempunyai kesan dan akibat terhadap diri dan orang lain

ii. Kemahiran:
(a)Berupaya menghubungkaitkan kelayakan akademik, ikhtisas, dan kemahiran dalam kerjaya yang dipilih
(b)Mencontohi cara tokoh-tokoh mengembangkan potensi diri

iii. Nilai:
(a)Menghargai dan mensyukuri kelebihan dan keistimewaan diri yang dianugerahkan Tuhan
(b)Menghargai tokoh-tokoh yang dikagumi

Pendekatan: Pembelajaran aktif

ABM: Buku teks dan buku kerja serta pengalaman cikgu di guna pakai sebagai contoh

KBKK: Menilai secara dalam akan baik buruk sesuatu keputusan

Nilai Murni: Berkeyakinan tinggi dan berpendirian tetap

Refleksi: Segelintir pelajar membuat bising dan mengendahkan perbincangan guru bersama pelajar.
Keadaan masih terkawal


Hari: Rabu

Tarikh: 13 Januari 2010

Kelas: 2M (1525-1635)

Subjek: Pendidikan Seni Visual

Tajuk: Penghasilan Seni Visual

Subtajuk: Lukisan

Objektif:
• Mengumpulkan maklumat berkaitan unit pembelajaran
• Memahami bentuk asas berkaitan dengan unit pembelajaran

ABM: Memahami bentuk asas berkaitan dengan unit pembelajaran

KBKK: Tindakan sosial

Nilai Murni: Bertanggungjawab.

Refleksi: Tekun menyalin nota dan juga sentiasa bertanyakan soalan


Hari: Khamis

Tarikh: 14 Januari 2010

Kelas: 2D (1250-1400)

Subjek: Pendidikan Seni Visual

Tajuk: Penghasilan Seni Visual

Subtajuk: Lukisan

Objektif:
• Mengumpulkan maklumat berkaitan unit pembelajaran
• Memahami bentuk asas berkaitan dengan unit pembelajaran

ABM: Memahami bentuk asas berkaitan dengan unit pembelajaran

KBKK: Tindakan sosial

Nilai Murni: Bertanggungjawab.

Refleksi: Suasana di dalam kelas tenang


Hari: Khamis

Tarikh: 14 Januari 2010

Kelas: 2G (1250-1400)

Subjek: Pendidikan Seni Visual

Tajuk: Penghasilan Seni Visual

Subtajuk: Lukisan

Objektif:
• Mengumpulkan maklumat berkaitan unit pembelajaran
• Memahami bentuk asas berkaitan dengan unit pembelajaran

ABM: Memahami bentuk asas berkaitan dengan unit pembelajaran

KBKK: Tindakan sosial

Nilai Murni: Bertanggungjawab.

Refleksi: Suasana di dalam kelas tenang


Hari: Khamis

Tarikh: 14 Januari 2010

Kelas: 3C (1635-1745)

Subjek: Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan

Tema: Pencapaian Kendiri

Tajuk: (b) Keputusan yang bijak dan adil.

Hasil Pembelajaran:
i. Pengetahuan:
(a)Mengenalpasti kelayakan akademik, ikhtisas, dan kemahiran yang diperlukan mengikut kerjaya yang berbeza
(b)Mengenalpasti kepentingan mengembangkan potensi diri
(c)Mengetahui dan memahami bahawa setiap keputusan yang dibuat dalam semua situasi mempunyai kesan dan akibat terhadap diri dan orang lain

ii. Kemahiran:
(a)Berupaya menghubungkaitkan kelayakan akademik, ikhtisas, dan kemahiran dalam kerjaya yang dipilih
(b)Mencontohi cara tokoh-tokoh mengembangkan potensi diri

iii. Nilai:
(a)Menghargai dan mensyukuri kelebihan dan keistimewaan diri yang dianugerahkan Tuhan
(b)Menghargai tokoh-tokoh yang dikagumi

Pendekatan: Pembelajaran aktif

ABM: Buku teks dan buku kerja serta pengalaman cikgu di guna pakai sebagai contoh

KBKK: Menilai secara dalam akan baik buruk sesuatu keputusan

Nilai Murni: Berkeyakinan tinggi dan berpendirian tetap

Refleksi: Berimaginasi akan pilihan yang tepat di masa hadapan dan suasana terkawal


Hari: Jumaat

Tarikh: 15 Januari 2010

Kelas: 2J (1600-1710)

Subjek: Pendidikan Jasmani dan Kesihatan

Tajuk: Kecergasan Fizikal

Subtajuk: Kesihatan Diri

Objektif:
• Menyatakan ciri-ciri penghidap Anoreksia nervosa,Bulimia nervosa, dan pengamal pil pelangsing
• Mengenalpasti kesan amalan pemakanan yang tidak sihat
• Mengenalpasti amalan pemakanan yang tidak sihat

Kemahiran: Menentukan amalan sihat

ABM: Buku teks

Nilai Murni: Amalan gaya hidup sihat
Membezakan amalan pemakanan yang sihat dengan tidak

Refleksi: Pelajar mengetahui amalan pemakanan sihat
Pelajar berazam mengubah gaya pemakanan

0 comments: