MINGGU 4 25-29 JANUARI 2010
Hari: Isnin
Tarikh: 25 Januari 2010
Mata Pelajaran: Pendidikan Seni Visual
Tingkatan: 2I
Masa: 1250-1400
Bidang: Penghasilan Seni Visual
Unit Pembelajaran: Lukisan(Pensel, Pen, Marker)
Hasil Pembelajaran: Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
• Mengumpulkan maklumat berkaitan dengan unit pembelajaran
• Memahami teknik-teknik menimbulkan ton, bentuk, dan jalinan dengan menggunakan garisan
Aktiviti Pembelajaran: Mengaplikasi
Prosedur:
1) Guru memberikan nota untuk disalin pelajar
2) Guru melukiskan contoh di papan hitam
3) Guru menerangkan perbezaan yang ketara di dalam contoh yang diberikan
Keperluan/BBM: Bahan: Buku rujukan, contoh lakaran
Penerapan Nilai: Berusaha, bertanggungjawab, kebersihan
Refleksi: Pelajar tekun menyalin nota yang diberikan disamping menanyakan beberapa soalan yang berkaitan dan juga dikehendaki membuat kerja rumah
Hari: Isnin
Tarikh: 25 Januari 2010
Kelas: 3J (1525-1635)
Subjek: Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan
Tema: Pencapaian Kendiri
Tajuk: (b) Keputusan Yang Bijak Dan Adil
Hasil Pembelajaran:
i. Pengetahuan: (a) Mengenalpasti implikasi terhadap sesuatu keputusan yang dibuat
ii. Kemahiran: (a) Berupaya membuat keputusan yang tepat
iii. Nilai: (a) Bertanggungjawab terhadap setiap keputusan yang dibuat
Pendekatan: Pembelajaran aktif
ABM: Buku teks dan buku kerja
KBKK: Menilai baik buruk akan sesuatu keputusan yang diambil
Nilai Murni: Berkeyakinan tinggi
Bertanggungjawab
Refleksi: Pelajar berupaya berbincang bersama guru dan sedia menanyakan beberapa soalan yang lazim
Pelajar membuat latihan dan latihan dihantar selepas kelas
Hari: Isnin
Tarikh: 25 Januari 2010
Mata Pelajaran: Pendidikan Seni Visual
Tingkatan: 2B
Masa: 1635-1745
Bidang: Penghasilan Seni Visual
Unit Pembelajaran: Lukisan(Pensel, Pen, Marker)
Hasil Pembelajaran: Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
• Mengumpulkan maklumat berkaitan dengan unit pembelajaran
• Memahami teknik-teknik menimbulkan ton, bentuk, dan jalinan dengan menggunakan garisan
Aktiviti Pembelajaran: Mengaplikasi
Prosedur:
1) Guru memberikan nota untuk disalin pelajar
2) Guru melukiskan contoh di papan hitam
3) Guru menerangkan perbezaan yang ketara di dalam contoh yang diberikan
Keperluan/BBM: Bahan: Buku rujukan, contoh lakaran
Penerapan Nilai: Berusaha, bertanggungjawab, kebersihan
Refleksi: Pelajar tekun menyalin nota yang diberikan disamping menanyakan beberapa soalan yang berkaitan dan dikehendaki membuat kerja rumah
Hari: Selasa
Tarikh: 26 Januari 2010
Kelas: 3G (1400-1510)
Subjek: Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan
Tema: Pencapaian Kendiri
Tajuk: (b) Keputusan Yang Bijak Dan Adil
Hasil Pembelajaran:
i. Pengetahuan: (a) Mengenalpasti implikasi terhadap sesuatu keputusan yang dibuat
ii. Kemahiran: (a) Berupaya membuat keputusan yang tepat
iii. Nilai: (a) Bertanggungjawab terhadap setiap keputusan yang dibuat
Pendekatan: Pembelajaran aktif
ABM: Buku teks dan buku kerja
KBKK: Menilai baik buruk akan sesuatu keputusan yang diambil
Nilai Murni: Berkeyakinan tinggi
Bertanggungjawab
Refleksi: Pelajar berupaya berbincang bersama guru dan sedia menanyakan beberapa soalan yang lazim
Pelajar membuat latihan dan latihan dihantar selepas kelas
Hari: Selasa
Tarikh: 26 Januari 2010
Mata Pelajaran: Pendidikan Seni Visual
Tingkatan: 2K
Masa: 1635-1745
Bidang: Penghasilan Seni Visual
Unit Pembelajaran: Lukisan(Pensel, Pen, Marker)
Hasil Pembelajaran: Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
• Mengumpulkan maklumat berkaitan dengan unit pembelajaran
• Memahami teknik-teknik menimbulkan ton, bentuk, dan jalinan dengan menggunakan garisan
Aktiviti Pembelajaran: Mengaplikasi
Prosedur:
1) Guru memberikan nota untuk disalin pelajar
2) Guru melukiskan contoh di papan hitam
3) Guru menerangkan perbezaan yang ketara di dalam contoh yang diberikan
Keperluan/BBM: Bahan: Buku rujukan, contoh lakaran
Penerapan Nilai: Berusaha, bertanggungjawab, kebersihan
Refleksi: Pelajar tekun menyalin nota yang diberikan disamping menanyakan beberapa soalan yang berkaitan dan dikehendaki membuat kerja rumah
Hari: Rabu
Tarikh: 27 Januari 2010
Kelas: 3N (1400-1510)
Subjek: Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan
Tema: Pencapaian Kendiri
Tajuk: (b) Keputusan Yang Bijak Dan Adil
Hasil Pembelajaran:
i. Pengetahuan: (a) Mengenalpasti implikasi terhadap sesuatu keputusan yang dibuat
ii. Kemahiran: (a) Berupaya membuat keputusan yang tepat
iii. Nilai: (a) Bertanggungjawab terhadap setiap keputusan yang dibuat
Pendekatan: Pembelajaran aktif
ABM: Buku teks dan buku kerja
KBKK: Menilai baik buruk akan sesuatu keputusan yang diambil
Nilai Murni: Berkeyakinan tinggi
Bertanggungjawab
Refleksi: Pelajar berupaya berbincang bersama guru dan sedia menanyakan beberapa soalan yang lazim
Keadaan kelas yang agak bising
Pelajar membuat latihan dan latihan dihantar selepas kelas
Hari: Rabu
Tarikh: 27 Januari 2010
Mata Pelajaran: Pendidikan Seni Visual
Tingkatan: 2M
Masa: 1525-1635
Bidang: Penghasilan Seni Visual
Unit Pembelajaran: Lukisan(Pensel, Pen, Marker)
Hasil Pembelajaran: Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
• Mengumpulkan maklumat berkaitan dengan unit pembelajaran
• Memahami teknik-teknik menimbulkan ton, bentuk, dan jalinan dengan menggunakan garisan
Aktiviti Pembelajaran: Mengaplikasi
Prosedur:
1) Guru memberikan nota untuk disalin pelajar
2) Guru melukiskan contoh di papan hitam
3) Guru menerangkan perbezaan yang ketara di dalam contoh yang diberikan
Keperluan/BBM: Bahan: Buku rujukan, contoh lakaran
Penerapan Nilai: Berusaha, bertanggungjawab, kebersihan
Refleksi: Pelajar tekun menyalin nota yang diberikan disamping menanyakan beberapa soalan yang berkaitan dan dikehendaki membuat kerja rumah
Hari: Rabu
Tarikh: 27 Januari 2010
Mata Pelajaran: Pendidikan Seni Visual
Tingkatan: 2G
Masa: 1635-1745
Bidang: Penghasilan Seni Visual
Unit Pembelajaran: Lukisan(Pensel, Pen, Marker)
Hasil Pembelajaran: Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
• Mengumpulkan maklumat berkaitan dengan unit pembelajaran
• Memahami teknik-teknik menimbulkan ton, bentuk, dan jalinan dengan menggunakan garisan
Aktiviti Pembelajaran: Mengaplikasi
Prosedur:
1) Guru memberikan nota untuk disalin pelajar
2) Guru melukiskan contoh di papan hitam
3) Guru menerangkan perbezaan yang ketara di dalam contoh yang diberikan
Keperluan/BBM: Bahan: Buku rujukan, contoh lakaran
Penerapan Nilai: Berusaha, bertanggungjawab, kebersihan
Refleksi: Pelajar tekun menyalin nota yang diberikan disamping menanyakan beberapa soalan yang berkaitan dan dikehendaki membuat kerja rumah
Pelajar dalam kelas ini terlalu bising sehingga setiap guru yang mengajar kelas ini memberikan komen yang sama
Hari: Khamis
Tarikh: 28 Januari 2010
Mata Pelajaran: Pendidikan Seni Visual
Tingkatan: 2D
Masa: 1250-1400
Bidang: Penghasilan Seni Visual
Unit Pembelajaran: Lukisan(Pensel, Pen, Marker)
Hasil Pembelajaran: Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
• Mengumpulkan maklumat berkaitan dengan unit pembelajaran
• Memahami teknik-teknik menimbulkan ton, bentuk, dan jalinan dengan menggunakan garisan
Aktiviti Pembelajaran: Mengaplikasi
Prosedur:
1) Guru memberikan nota untuk disalin pelajar
2) Guru melukiskan contoh di papan hitam
3) Guru menerangkan perbezaan yang ketara di dalam contoh yang diberikan
Keperluan/BBM: Bahan: Buku rujukan, contoh lakaran
Penerapan Nilai: Berusaha, bertanggungjawab, kebersihan
Refleksi: Pelajar tekun menyalin nota yang diberikan disamping menanyakan beberapa soalan yang berkaitan dan dikehendaki membuat kerja rumah
Pelajar kelas ini memberi kerjasama yang sepatutnya
Hari: Khamis
Tarikh: 28 Januari 2010
Kelas: 3C (1635-1745)
Subjek: Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan
Tema: Pencapaian Kendiri
Tajuk: (b) Keputusan Yang Bijak Dan Adil
Hasil Pembelajaran:
i. Pengetahuan: (a) Mengenalpasti implikasi terhadap sesuatu keputusan yang dibuat
ii. Kemahiran: (a) Berupaya membuat keputusan yang tepat
iii. Nilai: (a) Bertanggungjawab terhadap setiap keputusan yang dibuat
Pendekatan: Pembelajaran aktif
ABM: Buku teks dan buku kerja
KBKK: Menilai baik buruk akan sesuatu keputusan yang diambil
Nilai Murni: Berkeyakinan tinggi
Bertanggungjawab
Refleksi: Pelajar berupaya berbincang bersama guru dan sedia menanyakan beberapa soalan yang lazim
Pelajar membuat latihan dan latihan dihantar selepas kelas
Hari: Jumaat
Tarikh: 29 Januari 2010
Kelas: 2J (1600-1710)
Subjek: Pendidikan Jasmani dan Kesihatan
Tajuk: Kesihatan diri dan keluarga
Subtajuk: Kekeluargaan
Objektif:
• Menyenaraikan peranan dan tanggungjawab ahli keluarga
Kemahiran: Berbincang
ABM: Buku teks
Nilai Murni: Bertanggungjawab
Bekerjasama
Kebersihan
Refleksi: Pelajar mengikuti perbincangan bersama guru seterusnya membuat latihan yang berkaitan
Pelajar berazam mengubah gaya kehidupan yang sihat
Hari: Khamis
Tarikh: 28 Januari 2010
Mata Pelajaran: Pendidikan Seni Visual
Tingkatan: 2D
Masa: 1250-1400
Bidang: Penghasilan Seni Visual
Unit Pembelajaran: Lukisan(Pensel, Pen, Marker)
Hasil Pembelajaran: Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
• Mengumpulkan maklumat berkaitan dengan unit pembelajaran
• Memahami teknik-teknik menimbulkan ton, bentuk, dan jalinan dengan menggunakan garisan
Aktiviti Pembelajaran: Mengaplikasi
Prosedur: 1) Guru memberikan nota untuk disalin pelajar
2) Guru melukiskan contoh di papan hitam
3) Guru menerangkan perbezaan yang ketara di dalam contoh yang diberikan
Keperluan/BBM: Bahan: Buku rujukan, contoh lakaran
Penerapan Nilai: Berusaha, bertanggungjawab, kebersihan
Refleksi: Pelajar tekun menyalin nota yang diberikan disamping menanyakan beberapa soalan yang berkaitan dan dikehendaki membuat kerja rumah
Pelajar kelas ini memberi kerjasama yang sepatutnya
Hari: Khamis
Tarikh: 28 Januari 2010
Kelas: 3C (1635-1745)
Subjek: Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan
Tema: Pencapaian Kendiri
Tajuk: (b) Keputusan Yang Bijak Dan Adil
Hasil Pembelajaran:
i. Pengetahuan: (a) Mengenalpasti implikasi terhadap sesuatu keputusan yang dibuat
ii. Kemahiran: (a) Berupaya membuat keputusan yang tepat
iii. Nilai: (a) Bertanggungjawab terhadap setiap keputusan yang dibuat
Pendekatan: Pembelajaran aktif
ABM: Buku teks dan buku kerja
KBKK: Menilai baik buruk akan sesuatu keputusan yang diambil
Nilai Murni: Berkeyakinan tinggi
Bertanggungjawab
Refleksi: Pelajar berupaya berbincang bersama guru dan sedia menanyakan beberapa soalan yang lazim
Pelajar membuat latihan dan latihan dihantar selepas kelas
Hari: Jumaat
Tarikh: 29 Januari 2010
Kelas: 2J (1600-1710)
Subjek: Pendidikan Jasmani dan Kesihatan
Tajuk: Kesihatan diri dan keluarga
Subtajuk: Kekeluargaan
Objektif:
• Menyenaraikan peranan dan tanggungjawab ahli keluarga
Kemahiran: Berbincang
ABM: Buku teks
Nilai Murni: Bertanggungjawab
Bekerjasama
Kebersihan
Refleksi: Pelajar mengikuti perbincangan bersama guru seterusnya membuat latihan yang berkaitan
Pelajar berazam mengubah gaya kehidupan yang sihat
Jumaat, 29 Januari 2010
RPH minggu 4(25-29Jan 2010)
Posted by muhd suffian at 2:04 PG 0 comments
RPH minggu 3(18-23 Jan 2010)
MINGGU 3 18-23 JANUARI 2010
Hari: Isnin
Tarikh: 18 Januari 2010
Mata Pelajaran: Pendidikan Seni Visual
Tingkatan: 2I
Masa: 1250-1400
Bidang: Penghasilan Seni Visual
Unit Pembelajaran: Lukisan
Hasil Pembelajaran: Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
• Mengaplikasikan asas seni reka dalam proses penghasilan seni halus
• Berkomunikasi melalui hasil yang telah dihasilkan
Aktiviti Pembelajaran: Mengaplikasi
Prosedur:
1) Guru menerangkan akan sudut pencahayaan
2) Guru melukiskan contoh di papan hitam
3) Guru berbincang akan sudut pencahayaan dari pelbagai sudut
4) Murid diminta mengaplikasikan pembelajaran
5) Guru memberi penerangan khusus kepada pelajar semasa pelajar melukis
6) Rumusan pelajaran
7) Hasil lukisan dihantar
Keperluan/BBM: Alat: Pensel
Bahan: Bunga Raya, contoh lakaran, lukisan
Penerapan Nilai: Hormat-menghormati dan rajin berusaha
Refleksi: Pelajar berupaya menghasilkan lukisan yang menarik dan mengaplikasikan teknik pembelajaran dengan betul
Hari: Isnin
Tarikh: 18 Januari 2010
Kelas: 3J (1400-1510)
Subjek: Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan
Tema: Pencapaian Kendiri
Tajuk: (b) Keputusan Yang Bijak Dan Adil
Hasil Pembelajaran:
i. Pengetahuan:
(a) Memahami kesan sesuatu keputusan yang dibuat terhadap diri dan orang lain
(b) Mengenalpasti aliran yang dipilih bersesuaian dengan potensi diri
ii. Kemahiran:
(a) Membuat keputusan yang bijak dan adil serta bertanggungjawab dalam semua situasi
(b) Berkemahiran menjejaki rantaian kesan dan akibat daripada sesuatu keputusan
iii. Nilai:
(a) Prihatin tentang kesan keputusan yang diambil terhadap orang lain
(b) Berpuas hati dalam keputusan yang diambil
Pendekatan: Pembelajaran aktif
ABM: Buku teks dan buku kerja
KBKK: Menilai baik buruk akan sesuatu keputusan yang diambil
Nilai Murni: Berkeyakinan tinggi
Refleksi: Pelajar berupaya menjawab soalan yang dibincangkan di hadapan kelas dengan baik
Hari: Isnin
Tarikh: 18 Januari 2010
Mata Pelajaran: Pendidikan Seni Visual
Tingkatan: 2B
Masa: 1635-1745
Bidang: Penghasilan Seni Visual
Unit Pembelajaran: Lukisan
Hasil Pembelajaran: Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
• Mengaplikasikan asas seni reka dalam proses penghasilan seni halus
• Berkomunikasi melalui hasil yang telah dihasilkan
Aktiviti Pembelajaran: Mengaplikasi
Prosedur:
1) Guru menerangkan akan sudut pencahayaan
2) Guru melukiskan contoh di papan hitam
3) Guru berbincang akan sudut pencahayaan dari pelbagai sudut
4) Murid diminta mengaplikasikan pembelajaran
5) Guru memberi penerangan khusus kepada pelajar semasa pelajar melukis
6) Rumusan pelajaran
7) Hasil lukisan dihantar
Keperluan/BBM: Alat: Pensel
Bahan: Bunga Raya, contoh lakaran, lukisan
Penerapan Nilai: Hormat-menghormati dan rajin berusaha
Refleksi: Pelajar berupaya menghasilkan lukisan yang menarik dan mengaplikasikan teknik pembelajaran dengan betul serta respon pelajar yang agak baik terhadap tema yang dibincangkan
Hari: Selasa
Tarikh: 19 Januari 2010
Kelas: 3G (1400-1510)
Subjek: Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan
Tema: Pencapaian Kendiri
Tajuk: (b) Keputusan Yang Bijak Dan Adil
Hasil Pembelajaran:
i. Pengetahuan:
(a) Memahami kesan sesuatu keputusan yang dibuat terhadap diri dan orang lain
(b) Mengenalpasti aliran yang dipilih bersesuaian dengan potensi diri
ii. Kemahiran:
(a) Membuat keputusan yang bijak dan adil serta bertanggungjawab dalam semua situasi
(b) Berkemahiran menjejaki rantaian kesan dan akibat daripada sesuatu keputusan
iii. Nilai:
(a) Prihatin tentang kesan keputusan yang diambil terhadap orang lain
(b) Berpuas hati dalam keputusan yang diambil
Pendekatan: Pembelajaran aktif
ABM: Buku teks dan buku kerja
KBKK: Menilai baik buruk akan sesuatu keputusan yang diambil
Nilai Murni: Berkeyakinan tinggi
Refleksi: Pelajar memberikan respon yang baik dengan menanyakan soalan-soalan yang berkaitan
Hari: Selasa
Tarikh: 19 Januari 2010
Mata Pelajaran: Pendidikan Seni Visual
Tingkatan: 2K
Masa: 1635-1745
Bidang: Penghasilan Seni Visual
Unit Pembelajaran: Lukisan
Hasil Pembelajaran: Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
• Mengaplikasikan asas seni reka dalam proses penghasilan seni halus
• Berkomunikasi melalui hasil yang telah dihasilkan
Aktiviti Pembelajaran: Mengaplikasi
Prosedur:
1) Guru menerangkan akan sudut pencahayaan
2) Guru melukiskan contoh di papan hitam
3) Guru berbincang akan sudut pencahayaan dari pelbagai sudut
4) Murid diminta mengaplikasikan pembelajaran
5) Guru memberi penerangan khusus kepada pelajar semasa pelajar melukis
6) Rumusan pelajaran
7) Hasil lukisan dihantar
Keperluan/BBM: Alat: Pensel
Bahan: Bunga Raya, contoh lakaran, lukisan
Penerapan Nilai: Hormat-menghormati dan rajin berusaha
Refleksi: Pelajar berupaya menghasilkan lukisan yang menarik dan mengaplikasikan teknik pembelajaran dengan betul
Hari: Rabu
Tarikh: 20 Januari 2010
Kelas: 3N (1400-1510)
Subjek: Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan
Tema: Pencapaian Kendiri
Tajuk: (b) Keputusan Yang Bijak Dan Adil
Hasil Pembelajaran:
i. Pengetahuan:
(a) Memahami kesan sesuatu keputusan yang dibuat terhadap diri dan orang lain
(b) Mengenalpasti aliran yang dipilih bersesuaian dengan potensi diri
ii. Kemahiran:
(a) Membuat keputusan yang bijak dan adil serta bertanggungjawab dalam semua situasi
(b) Berkemahiran menjejaki rantaian kesan dan akibat daripada sesuatu keputusan
iii. Nilai:
(a) Prihatin tentang kesan keputusan yang diambil terhadap orang lain
(b) Berpuas hati dalam keputusan yang diambil
Pendekatan: Pembelajaran aktif
ABM: Buku teks dan buku kerja
KBKK: Menilai baik buruk akan sesuatu keputusan yang diambil
Nilai Murni: Berkeyakinan tinggi
Refleksi: Pelajar memberikan respon yang baik dengan menanyakan soalan-soalan yang berkaitan
Hari: Rabu
Tarikh: 20 Januari 2010
Mata Pelajaran: Pendidikan Seni Visual
Tingkatan: 2M
Masa: 1635-1745
Bidang: Penghasilan Seni Visual
Unit Pembelajaran: Lukisan
Hasil Pembelajaran: Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
• Mengaplikasikan asas seni reka dalam proses penghasilan seni halus
• Berkomunikasi melalui hasil yang telah dihasilkan
Aktiviti Pembelajaran: Mengaplikasi
Prosedur:
1) Guru menerangkan akan sudut pencahayaan
2) Guru melukiskan contoh di papan hitam
3) Guru berbincang akan sudut pencahayaan dari pelbagai sudut
4) Murid diminta mengaplikasikan pembelajaran
5) Guru memberi penerangan khusus kepada pelajar semasa pelajar melukis
6) Rumusan pelajaran
7) Hasil lukisan dihantar
Keperluan/BBM: Alat: Pensel
Bahan: Bunga Raya, contoh lakaran, lukisan
Penerapan Nilai: Hormat-menghormati dan rajin berusaha
Refleksi: Pelajar berupaya menghasilkan lukisan yang menarik dan mengaplikasikan teknik pembelajaran dengan betul serta sering bertanyakan soalan yang berkaitan
Hari: Khamis
Tarikh: 21 Januari 2010
Mata Pelajaran: Pendidikan Seni Visual
Tingkatan: 2D
Masa: 1250-1400
Bidang: Penghasilan Seni Visual
Unit Pembelajaran: Lukisan
Hasil Pembelajaran: Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
• Mengaplikasikan asas seni reka dalam proses penghasilan seni halus
• Berkomunikasi melalui hasil yang telah dihasilkan
Aktiviti Pembelajaran: Mengaplikasi
Prosedur:
1) Guru menerangkan akan sudut pencahayaan
2) Guru melukiskan contoh di papan hitam
3) Guru berbincang akan sudut pencahayaan dari pelbagai sudut
4) Murid diminta mengaplikasikan pembelajaran
5) Guru memberi penerangan khusus kepada pelajar semasa pelajar melukis
6) Rumusan pelajaran
7) Hasil lukisan dihantar
Keperluan/BBM: Alat: Pensel
Bahan: Bunga Raya, contoh lakaran, lukisan
Penerapan Nilai: Hormat-menghormati dan rajin berusaha
Refleksi: Pelajar berupaya menghasilkan lukisan yang menarik dan mengaplikasikan teknik pembelajaran dengan betul
Hari: Khamis
Tarikh: 21 Januari 2010
Mata Pelajaran: Pendidikan Seni Visual
Tingkatan: 2G
Masa: 1400-1510
Bidang: Penghasilan Seni Visual
Unit Pembelajaran: Lukisan
Hasil Pembelajaran: Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
• Mengaplikasikan asas seni reka dalam proses penghasilan seni halus
• Berkomunikasi melalui hasil yang telah dihasilkan
Aktiviti Pembelajaran: Mengaplikasi
Prosedur:
1) Guru menerangkan akan sudut pencahayaan
2) Guru melukiskan contoh di papan hitam
3) Guru berbincang akan sudut pencahayaan dari pelbagai sudut
4) Murid diminta mengaplikasikan pembelajaran
5) Guru memberi penerangan khusus kepada pelajar semasa pelajar melukis
6) Rumusan pelajaran
7) Hasil lukisan dihantar
Keperluan/BBM: Alat: Pensel
Bahan: Bunga Raya, contoh lakaran, lukisan
Penerapan Nilai: Hormat-menghormati dan rajin berusaha
Refleksi: Pelajar berupaya menghasilkan lukisan yang menarik dan mengaplikasikan teknik pembelajaran dengan betul
Hari: Khamis
Tarikh: 21 Januari 2010
Kelas: 3C (1635-1745)
Subjek: Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan
Tema: Pencapaian Kendiri
Tajuk: (b) Keputusan Yang Bijak Dan Adil
Hasil Pembelajaran:
i. Pengetahuan:
(a) Memahami kesan sesuatu keputusan yang dibuat terhadap diri dan orang lain
(b) Mengenalpasti aliran yang dipilih bersesuaian dengan potensi diri
ii. Kemahiran:
(a) Membuat keputusan yang bijak dan adil serta bertanggungjawab dalam semua situasi
(b) Berkemahiran menjejaki rantaian kesan dan akibat daripada sesuatu keputusan
iii. Nilai:
(a) Prihatin tentang kesan keputusan yang diambil terhadap orang lain
(b) Berpuas hati dalam keputusan yang diambil
Pendekatan: Pembelajaran aktif
ABM: Buku teks dan buku kerja
KBKK: Menilai baik buruk akan sesuatu keputusan yang diambil
Nilai Murni: Berkeyakinan tinggi
Refleksi: Pelajar berupaya menjawab soalan yang dikemukakan oleh guru dengan baik
Hari: Jumaat
Tarikh: 22 Januari 2010
Kelas: 2J (1600-1710)
Subjek: Pendidikan Jasmani dan Kesihatan
Tajuk: Kecergasan Fizikal
Subtajuk: Daya Tahan Kardiovaskular
Objektif:
• Melibatkan diri dengan aktiviti latihan fizikal
• Menyatakan faedah latihan fizikal
• Mematuhi setiap aspek keselamatan
Kemahiran: Bersukan
ABM: Buku teks
Nilai Murni: Aktiviti fizikal menyihatkan badan
Berminat untuk bersukan demi kesihatan sihat, minda cerdas
Refleksi: Pelajar mengetahui amalan hidup sihat
Pelajar berazam mengubah gaya kehidupan yang sihat
Hari: Sabtu
Tarikh: 23 Januari 2010
Mata Pelajaran: Pendidikan Seni Visual
Tingkatan: 2D
Masa: 1250-1400
Bidang: Penghasilan Seni Visual
Unit Pembelajaran: Lukisan
Hasil Pembelajaran: Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
• Menghayati akan suatu pemandangan yang indah dan mengaplikasikan di atas kertas lukisan
• Berkomunikasi melalui hasil yang telah dihasilkan
• Ditentukan minat terhadap seni lukisan
Aktiviti Pembelajaran: Menghasilkan suatu karya pemandangan yang indah
Prosedur:
1) Guru menerangkan akan aktiviti yang hendak dijalankan
2) Guru menyarankan pelajar menggunakan kreativiti masing-masing
3) Guru menjalankan pemantauan
4) Sesi soal jawab berkenaan pemandangan yang boleh dihasilkan
5) Guru memberikan arahan agar menghantarkan hasil lukisan pada hari Isnin hadapan
Keperluan/BBM: Alat: Pensel, warna
Bahan: Lukisan
Penerapan Nilai: Hormat-menghormati dan rajin berusaha, serta kebersihan kelas di utamakan
Refleksi: Pelajar berupaya menghasilkan lukisan yang menarik dan mengaplikasikan teknik pembelajaran dengan betul
Hari: Sabtu
Tarikh: 23 Januari 2010
Mata Pelajaran: Pendidikan Seni Visual
Tingkatan: 2G
Masa: 1400-1510
Bidang: Penghasilan Seni Visual
Unit Pembelajaran: Lukisan
Hasil Pembelajaran: Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
• Menghayati akan suatu pemandangan yang indah dan mengaplikasikan di atas kertas lukisan
• Berkomunikasi melalui hasil yang telah dihasilkan
• Ditentukan minat terhadap seni lukisan
Aktiviti Pembelajaran: Menghasilkan suatu karya pemandangan yang indah
Prosedur:
1) Guru menerangkan akan aktiviti yang hendak dijalankan
2) Guru menyarankan pelajar menggunakan kreativiti masing-masing
3) Guru menjalankan pemantauan
4) Sesi soal jawab berkenaan pemandangan yang boleh dihasilkan
5) Guru memberikan arahan agar menghantarkan hasil lukisan pada hari Isnin hadapan
Keperluan/BBM: Alat: Pensel, warna
Bahan: Lukisan
Penerapan Nilai: Hormat-menghormati dan rajin berusaha, serta kebersihan kelas di utamakan
Refleksi: Pelajar berupaya menghasilkan lukisan yang menarik dan mengaplikasikan teknik pembelajaran dengan betul
Hari: Sabtu
Tarikh: 23 Januari 2010
Kelas: 3C (1635-1745)
Subjek: Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan
Tema: Pencapaian Kendiri
Tajuk: (b) Keputusan Yang Bijak Dan Adil
Hasil Pembelajaran:
i. Pengetahuan:
(a) Memahami konsep perbincangan secara berkumpulan
(b) Memahami kesan sesuatu keputusan yang dibuat terhadap diri dan orang lain
(c) Mengenalpasti aliran yang dipilih bersesuaian dengan potensi diri
ii. Kemahiran:
(a) Membuat keputusan yang bijak dan adil serta bertanggungjawab dalam semua situasi
(b) Berkemahiran menjejaki rantaian kesan dan akibat daripada sesuatu keputusan
(c) Mendengar serta menilai pendapat kawan-kawan
iii. Nilai:
(a) Prihatin tentang kesan keputusan yang diambil terhadap orang lain
(b) Berpuas hati dalam keputusan yang diambil
(c) bertanggungjawab dalam setiap keputusan
Pendekatan: Perbincangan secara berkumpulan
ABM: Buku teks
KBKK: Menilai baik buruk akan sesuatu keputusan yang diambil
Nilai Murni: Berkeyakinan tinggi dan bertanggungjawab
Refleksi: Pelajar membuat perbincangan serta menerima segala pendapat kawan-kawan secara terbuka seterusnya menilai kembali keputusan yang diambil
Posted by muhd suffian at 1:51 PG 0 comments
Rabu, 27 Januari 2010
RPH minggu 2(11-15 Jan 2010)
MINGGU 2 11-15 JANUARI 2010
Hari: Isnin
Tarikh: 11 Januari 2010
Kelas: 2I (1250-1400)
Subjek: Pendidikan Seni Visual
Tajuk: Penghasilan Seni Visual
Subtajuk: Lukisan
Objektif:
• Mengumpulkan maklumat berkaitan unit pembelajaran
• Memahami bentuk asas berkaitan dengan unit pembelajaran
ABM: Buku kerja
KBKK: Tindakan sosial
Nilai Murni: Bertanggungjawab
Refleksi: Tekun menyalin nota dan juga sentiasa bertanyakan soalan di samping kelas terkawal
Hari: Isnin
Tarikh: 11 Januari 2010
Kelas: 3J (1400-1510)
Subjek: Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan
Tema: Pencapaian Kendiri
Tajuk: (b) Keputusan yang bijak dan adil
Hasil Pembelajaran:
i. Pengetahuan:
(a)Mengenalpasti kelayakan akademik, ikhtisas, dan kemahiran yang diperlukan mengikut kerjaya yang berbeza
(b)Mengenalpasti kepentingan mengembangkan potensi diri
(c)Mengetahui dan memahami bahawa setiap keputusan yang dibuat dalam semua situasi mempunyai kesan dan akibat terhadap diri dan orang lain
ii. Kemahiran:
(a)Berupaya menghubungkaitkan kelayakan akademik, ikhtisas, dan kemahiran dalam kerjaya yang dipilih
(b)Mencontohi cara tokoh-tokoh mengembangkan potensi diri
iii. Nilai:
(a)Menghargai dan mensyukuri kelebihan dan keistimewaan diri yang dianugerahkan Tuhan
(b)Menghargai tokoh-tokoh yang dikagumi
Pendekatan: Pembelajaran aktif
ABM: Buku teks dan buku kerja serta pengalaman cikgu di guna pakai sebagai contoh
KBKK: Menilai secara dalam akan baik buruk sesuatu keputusan
Nilai Murni: Berkeyakinan tinggi dan berpendirian tetap
Refleksi: Berimaginasi akan pilihan yang tepat di masa hadapan
Hari: Isnin
Tarikh: 11 Januari 2010
Kelas: 2B (1635-1745)
Subjek: Pendidikan Seni Visual
Tajuk: Penghasilan Seni Visual
Subtajuk: Lukisan
Objektif:
• Mengumpulkan maklumat berkaitan unit pembelajaran
• Memahami bentuk asas berkaitan dengan unit pembelajaran
ABM: Buku kerja
KBKK: Tindakan sosial
Nilai Murni: Bertanggungjawab
Refleksi: Tekun menyalin nota dan juga sentiasa bertanyakan soalan
Hari: Selasa
Tarikh: 12 Januari 2010
Kelas: 3G (1400-1510)
Subjek: Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan
Tema: Pencapaian Kendiri
Tajuk: (b) Keputusan yang bijak dan adil
Hasil Pembelajaran:
i. Pengetahuan:
(a)Mengenalpasti kelayakan akademik, ikhtisas, dan kemahiran yang diperlukan mengikut kerjaya yang berbeza
(b)Mengenalpasti kepentingan mengembangkan potensi diri
(c)Mengetahui dan memahami bahawa setiap keputusan yang dibuat dalam semua situasi mempunyai kesan dan akibat terhadap diri dan orang lain
ii. Kemahiran:
(a)Berupaya menghubungkaitkan kelayakan akademik, ikhtisas, dan kemahiran dalam kerjaya yang dipilih
(b)Mencontohi cara tokoh-tokoh mengembangkan potensi diri
iii. Nilai:
(a)Menghargai dan mensyukuri kelebihan dan keistimewaan diri yang dianugerahkan Tuhan
(b)Menghargai tokoh-tokoh yang dikagumi
Pendekatan: Pembelajaran aktif
ABM: Buku teks dan buku kerja serta pengalaman cikgu di guna pakai sebagai contoh
KBKK: Menilai secara dalam akan baik buruk sesuatu keputusan
Nilai Murni: Berkeyakinan tinggi dan berpendirian tetap
Refleksi: Pelajar cuba menilai keputusan dari cikgu secara awam sama ada keputusan tersebut baik atau tidak.
Pelajar berusaha untuk membezakan setiap keputusan dengan bijak
Hari: Selasa
Tarikh: 12 Januari 2010
Kelas: 2K (1635-1745)
Subjek: Pendidikan Seni Visual
Tajuk: Penghasilan Seni Visual
Subtajuk: Lukisan
Objektif:
• Mengumpulkan maklumat berkaitan unit pembelajaran
• Memahami bentuk asas berkaitan dengan unit pembelajaran
ABM: Buku kerja
KBKK: Tindakan sosial.
Nilai Murni: Bertanggungjawab
Refleksi: Tekun menyalin nota dan juga sentiasa bertanyakan soalan
Hari: Rabu
Tarikh: 13 Januari 2010
Kelas: 3N (1400-1510)
Subjek: Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan
Tema: Pencapaian Kendiri
Tajuk: (b) Keputusan yang bijak dan adil.
Hasil Pembelajaran:
i. Pengetahuan:
(a)Mengenalpasti kelayakan akademik, ikhtisas, dan kemahiran yang diperlukan mengikut kerjaya yang berbeza
(b)Mengenalpasti kepentingan mengembangkan potensi diri
(c)Mengetahui dan memahami bahawa setiap keputusan yang dibuat dalam semua situasi mempunyai kesan dan akibat terhadap diri dan orang lain
ii. Kemahiran:
(a)Berupaya menghubungkaitkan kelayakan akademik, ikhtisas, dan kemahiran dalam kerjaya yang dipilih
(b)Mencontohi cara tokoh-tokoh mengembangkan potensi diri
iii. Nilai:
(a)Menghargai dan mensyukuri kelebihan dan keistimewaan diri yang dianugerahkan Tuhan
(b)Menghargai tokoh-tokoh yang dikagumi
Pendekatan: Pembelajaran aktif
ABM: Buku teks dan buku kerja serta pengalaman cikgu di guna pakai sebagai contoh
KBKK: Menilai secara dalam akan baik buruk sesuatu keputusan
Nilai Murni: Berkeyakinan tinggi dan berpendirian tetap
Refleksi: Segelintir pelajar membuat bising dan mengendahkan perbincangan guru bersama pelajar.
Keadaan masih terkawal
Hari: Rabu
Tarikh: 13 Januari 2010
Kelas: 2M (1525-1635)
Subjek: Pendidikan Seni Visual
Tajuk: Penghasilan Seni Visual
Subtajuk: Lukisan
Objektif:
• Mengumpulkan maklumat berkaitan unit pembelajaran
• Memahami bentuk asas berkaitan dengan unit pembelajaran
ABM: Memahami bentuk asas berkaitan dengan unit pembelajaran
KBKK: Tindakan sosial
Nilai Murni: Bertanggungjawab.
Refleksi: Tekun menyalin nota dan juga sentiasa bertanyakan soalan
Hari: Khamis
Tarikh: 14 Januari 2010
Kelas: 2D (1250-1400)
Subjek: Pendidikan Seni Visual
Tajuk: Penghasilan Seni Visual
Subtajuk: Lukisan
Objektif:
• Mengumpulkan maklumat berkaitan unit pembelajaran
• Memahami bentuk asas berkaitan dengan unit pembelajaran
ABM: Memahami bentuk asas berkaitan dengan unit pembelajaran
KBKK: Tindakan sosial
Nilai Murni: Bertanggungjawab.
Refleksi: Suasana di dalam kelas tenang
Hari: Khamis
Tarikh: 14 Januari 2010
Kelas: 2G (1250-1400)
Subjek: Pendidikan Seni Visual
Tajuk: Penghasilan Seni Visual
Subtajuk: Lukisan
Objektif:
• Mengumpulkan maklumat berkaitan unit pembelajaran
• Memahami bentuk asas berkaitan dengan unit pembelajaran
ABM: Memahami bentuk asas berkaitan dengan unit pembelajaran
KBKK: Tindakan sosial
Nilai Murni: Bertanggungjawab.
Refleksi: Suasana di dalam kelas tenang
Hari: Khamis
Tarikh: 14 Januari 2010
Kelas: 3C (1635-1745)
Subjek: Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan
Tema: Pencapaian Kendiri
Tajuk: (b) Keputusan yang bijak dan adil.
Hasil Pembelajaran:
i. Pengetahuan:
(a)Mengenalpasti kelayakan akademik, ikhtisas, dan kemahiran yang diperlukan mengikut kerjaya yang berbeza
(b)Mengenalpasti kepentingan mengembangkan potensi diri
(c)Mengetahui dan memahami bahawa setiap keputusan yang dibuat dalam semua situasi mempunyai kesan dan akibat terhadap diri dan orang lain
ii. Kemahiran:
(a)Berupaya menghubungkaitkan kelayakan akademik, ikhtisas, dan kemahiran dalam kerjaya yang dipilih
(b)Mencontohi cara tokoh-tokoh mengembangkan potensi diri
iii. Nilai:
(a)Menghargai dan mensyukuri kelebihan dan keistimewaan diri yang dianugerahkan Tuhan
(b)Menghargai tokoh-tokoh yang dikagumi
Pendekatan: Pembelajaran aktif
ABM: Buku teks dan buku kerja serta pengalaman cikgu di guna pakai sebagai contoh
KBKK: Menilai secara dalam akan baik buruk sesuatu keputusan
Nilai Murni: Berkeyakinan tinggi dan berpendirian tetap
Refleksi: Berimaginasi akan pilihan yang tepat di masa hadapan dan suasana terkawal
Hari: Jumaat
Tarikh: 15 Januari 2010
Kelas: 2J (1600-1710)
Subjek: Pendidikan Jasmani dan Kesihatan
Tajuk: Kecergasan Fizikal
Subtajuk: Kesihatan Diri
Objektif:
• Menyatakan ciri-ciri penghidap Anoreksia nervosa,Bulimia nervosa, dan pengamal pil pelangsing
• Mengenalpasti kesan amalan pemakanan yang tidak sihat
• Mengenalpasti amalan pemakanan yang tidak sihat
Kemahiran: Menentukan amalan sihat
ABM: Buku teks
Nilai Murni: Amalan gaya hidup sihat
Membezakan amalan pemakanan yang sihat dengan tidak
Refleksi: Pelajar mengetahui amalan pemakanan sihat
Pelajar berazam mengubah gaya pemakanan
Posted by muhd suffian at 10:51 PTG 0 comments
RPH minggu 1(4-8 Jan 2010)
MINGGU 1 4-8 JANUARI 2010
Hari: Isnin
Tarikh: 4 Januari 2010
Kelas: 2I (1250-1400)
Subjek: Pendidikan Seni Visual
Tajuk: Asas seni reka
Subtajuk: Pengenalan
Objektif:
• Menguji kemahiran melukis
• Menghayati akan kecantikan alam
• Menterjemahkan kecantikan pemandangan di atas kertas lukisan
• Memilih kontra warna yang sesuai
ABM: Pemandangan persekitaran secara bebas
KBKK: Menghayati keindahan alam ciptaan Tuhan
Nilai Murni: Kesyukuran
Refleksi: Suasana di dalam kelas tenang dan terkawal
Hari: Isnin
Tarikh: 4 Januari 2010
Kelas: 3J (1400-1510)
Subjek: Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan
Tema: Pencapaian Kendiri
Tajuk: (a) Pilihan Kerjaya
Hasil Pembelajaran:
i. Pengetahuan: (a) Mengetahui peluang-peluang kerjaya yang ada di dalam dan di luar Negara
(b) Mengenalpasti peluang-peluang kerjaya yang ada di dalam dan di luar Negara
ii. Kemahiran: (a) Berupaya memilih kerjaya yang terbaik untuk diri
(b) Berkemahiran memilih kerjaya yang diminati
iii. Nilai: (a) Menunjukkan keyakinan diri dalam mencapai kecemerlangan dalam kerjaya
Pendekatan: Pembelajaran aktif
ABM: Buku teks dan buku kerja
KBKK: Menilai potensi diri
Nilai Murni: Berkeyakinan tinggi
Refleksi: Pelajar mengimpikan kerjaya yang baik pada masa hadapan
Hari: Isnin
Tarikh: 4 Januari 2010
Kelas: 2B (1635-1745)
Subjek: Pendidikan Seni Visual
Tajuk: Asas seni reka
Subtajuk: Pengenalan
Objektif:
• Menguji kemahiran melukis
• Menghayati akan kecantikan alam
• Menterjemahkan kecantikan pemandangan di atas kertas lukisan
• Memilih kontra warna yang sesuai.
ABM: Pemandangan persekitaran secara bebas
KBKK: Menghayati keindahan alam ciptaan Tuhan
Nilai Murni: Kesyukuran
Refleksi: Suasana di dalam kelas tenang dan terkawal
Hari: Selasa
Tarikh: 5 Januari 2010
Kelas: 3G (1400-1510)
Subjek: Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan
Tema: Pencapaian Kendiri
Tajuk: (a) Pilihan Kerjaya
Hasil Pembelajaran:
i. Pengetahuan: (a) Mengetahui peluang-peluang kerjaya yang ada di dalam dan di luar Negara
(b) Mengenalpasti peluang-peluang kerjaya yang ada di dalam dan di luar Negara
ii. Kemahiran: (a) Berupaya memilih kerjaya yang terbaik untuk diri
(b) Berkemahiran memilih kerjaya yang diminati
iii. Nilai: (a) Menunjukkan keyakinan diri dalam mencapai kecemerlangan dalam kerjaya
Pendekatan: Pembelajaran aktif
ABM: Buku teks dan buku kerja
KBKK: Menilai potensi diri
Nilai Murni: Berkeyakinan tinggi
Refleksi: Pelajar mengimpikan kerjaya yang baik pada masa hadapan
Hari: Selasa
Tarikh: 5 Januari 2010
Kelas: 2K (1635-1745)
Subjek: Pendidikan Seni Visual
Tajuk: Asas seni reka
Subtajuk: Pengenalan
Objektif:
• Menguji kemahiran melukis
• Menghayati akan kecantikan alam
• Menterjemahkan kecantikan pemandangan di atas kertas lukisan
• Memilih kontra warna yang sesuai.
ABM: Pemandangan persekitaran secara bebas
KBKK: Menghayati keindahan alam ciptaan Tuhan
Nilai Murni: Kesyukuran
Refleksi: Suasana di dalam kelas terkawal
Hari: Rabu
Tarikh: 6 Januari 2010
Kelas: 3N (1400-1510)
Subjek: Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan
Tema: Pencapaian Kendiri
Tajuk: (a) Pilihan Kerjaya
Hasil Pembelajaran:
i. Pengetahuan: (a) Mengetahui peluang-peluang kerjaya yang ada di dalam dan di luar Negara
(b) Mengenalpasti peluang-peluang kerjaya yang ada di dalam dan di luar Negara
ii. Kemahiran: (a) Berupaya memilih kerjaya yang terbaik untuk diri
(b) Berkemahiran memilih kerjaya yang diminati
iii. Nilai: (a) Menunjukkan keyakinan diri dalam mencapai kecemerlangan dalam kerjaya
Pendekatan: Pembelajaran aktif
ABM: Buku teks dan buku kerja
KBKK: Menilai potensi diri
Nilai Murni: Berkeyakinan tinggi
Refleksi: Pelajar mengimpikan kerjaya yang baik pada masa hadapa
Suasana kelas yang agak bising
Hari: Rabu
Tarikh: 6 Januari 2010
Kelas: 2M (1525-1635)
Subjek: Pendidikan Seni Visual
Tajuk: Asas seni reka
Subtajuk: Pengenalan
Objektif:
• Menguji kemahiran melukis
• Menghayati akan kecantikan alam
• Menterjemahkan kecantikan pemandangan di atas kertas lukisan
• Memilih kontra warna yang sesuai.
ABM: Pemandangan persekitaran secara bebas
KBKK: Menghayati keindahan alam ciptaan Tuhan
Nilai Murni: Kesyukuran
Refleksi: Suasana di dalam kelas sedikit bising tapi terkawal
Segelintir pelajar tidak mahu memberikan tumpuan di dalam kelas
Hari: Khamis
Tarikh: 7 Januari 2010
Kelas: 2D (1250-1400)
Subjek: Pendidikan Seni Visual
Tajuk: Asas seni reka
Subtajuk: Pengenalan
Objektif:
• Menguji kemahiran melukis
• Menghayati akan kecantikan alam
• Menterjemahkan kecantikan pemandangan di atas kertas lukisan
• Memilih kontra warna yang sesuai.
ABM: Pemandangan persekitaran secara bebas
KBKK: Menghayati keindahan alam ciptaan Tuhan
Nilai Murni: Kesyukuran
Refleksi: Suasana di dalam kelas tenang dan respon pelajar amat positif
Hari: Khamis
Tarikh: 7 Januari 2010
Kelas: 2G (1400-1510)
Subjek: Pendidikan Seni Visual
Tajuk: Asas seni reka
Subtajuk: Pengenalan
Objektif:
• Menguji kemahiran melukis
• Menghayati akan kecantikan alam
• Menterjemahkan kecantikan pemandangan di atas kertas lukisan
• Memilih kontra warna yang sesuai.
ABM: Pemandangan persekitaran secara bebas
KBKK: Menghayati keindahan alam ciptaan Tuhan
Nilai Murni: Kesyukuran
Refleksi: Suasana di dalam kelas bising tapi terkawal
Hari: Khamis
Tarikh: 7 Januari 2010
Kelas: 3C (1635-1745)
Subjek: Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan
Tema: Pencapaian Kendiri
Tajuk: (a) Pilihan Kerjaya
Hasil Pembelajaran:
i. Pengetahuan: (a) Mengetahui peluang-peluang kerjaya yang ada di dalam dan di luar Negara
(b) Mengenalpasti peluang-peluang kerjaya yang ada di dalam dan di luar Negara
ii. Kemahiran: (a) Berupaya memilih kerjaya yang terbaik untuk diri
(b) Berkemahiran memilih kerjaya yang diminati
iii. Nilai: (a) Menunjukkan keyakinan diri dalam mencapai kecemerlangan dalam kerjaya
Pendekatan: Pembelajaran aktif
ABM: Buku teks dan buku kerja
KBKK: Menilai potensi diri
Nilai Murni: Berkeyakinan tinggi
Refleksi: Pelajar mengimpikan kerjaya yang baik pada masa hadapan
Hari: Jumaat
Tarikh: 8 Januari 2010
Kelas: 2J (1600-1710)
Subjek: Pendidikan Jasmani dan Kesihatan
Tajuk: Kecergasan Fizikal
Subtajuk: Daya Tahan Kardiovaskular
Objektif: Menyatakan maksud komponen kecergasan
Kemahiran: Menentukan amalan sihat
ABM: Buku teks
Nilai Murni: Amalan gaya hidup sihat
Refleksi: Pelajar mengetahui komponen kesihatan
Pelajar mengenalpasti denyut nadi sendiri
Posted by muhd suffian at 10:40 PTG 0 comments
Sabtu, 9 Januari 2010
saya ada mjual scra smpingan produk minyak wangi,EGYPTION PORTION,sabun EUMORA,shampoo cuci kereta/moto,pncuci lantai,pncuci pinggan mangkuk,pncuci bju dan byk lgi...
pertanyaan tentang rumah sewa juga boleh diutarakn kpd saya....
Posted by muhd suffian at 8:59 PTG 0 comments