MINGGU 14 5-9 April 2010
Hari: Isnin
Tarikh: 5 April 2010
Mata Pelajaran: Pendidikan Seni Visual
Tingkatan: 2I
Masa: 1250-1400
Bidang: Penghasilan Seni Visual
Unit Pembelajaran: Seni Visual(Arca)
Hasil Pembelajaran: Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
• Menjawab latihan yang berteraskan tajuk pembelajaran
• Membuat lakaran untuk penghasilan Arca menggunakan teknik binaan
Aktiviti Pembelajaran: Mengaplikasi, memahami dan membandingbeza
Prosedur:
1) Guru memberi soalan-soalan yang berkaitan kepada pelajar untuk di jawab
2) Guru membincangkan jawapan bagi soalan-soalan yang dinyatakan kepada pelajar
3) Guru mengarahkan pelajar menghasilkan lakaran binaan bangunan moden dan membawa alatan untuk minggu hadapan
4) Guru berbincang dengan pelajar berkenaan lakaran
Keperluan/BBM: Bahan: Buku rujukan, contoh lakaran, buku kerja
Penerapan Nilai: Disiplin, hormat-menghormati, toleransi, bantu-membantu, tekun, serta kebersihan
Refleksi:
Pelajar menyelesaikan soalan latihan yang diberikan sama ada secara individu mahupun berkumpulan.
Pelajar berbincang tentang lakaran yang di maksudkan oleh guru.
Pelajar meminta pengesahan akan lakaran yang cuba dihasilkan.
Hari: Isnin
Tarikh: 5 April 2010
Kelas: 3J (1525-1635)
Subjek: Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan
Tema: Warisan Kepelbagaian Budaya Malaysia
Tajuk: (a) Adat resam dan pantang larang pelbagai kaum
i) Adat resam pelbagai kaum di Malaysia
ii) Pantang larang pelbagai kaum di Malaysia
Hasil Pembelajaran:
i. Pengetahuan: (a) Memahami adat resam dan pantang larang pelbagai kaum
(b) Menerangkan adat resam pelbagai kaum di Malaysia
ii. Kemahiran: (a) Mengumpul maklumat mengenai pantang larang pelbagai kaum
(b) Berupaya menyesuaikan diri dengan pelbagai adat resam dan pantang larang pelbagai kaum
iii. Nilai: (a) Menghormati pantang larang pelbagai kaum
Pendekatan: Pembelajaran aktif
ABM: Buku rujukan dan buku teks
KBKK: Menilai rasionalnya adat resam dan pantang larang dalam kehidupan kita seharian dan mendatang
Nilai Murni: Hormat-menghormati
Komunikasi yang baik
Disiplin yang tinggi
Bertanggungjawab
Perhubungan baik
Kebersihan
Refleksi:
Pelajar tekun menyalin nota sambungan yang minggu lepas
Guru tegas semasa pembelajaran di dalam kelas agar pelajar menunjukkan rasa hormat mereka kepada kaum lain berkenaan dengan adat resam masing-masing
Pelajar mengajukan beberapa soalan yang berkaitan dengan tajuk
Hari: Isnin
Tarikh: 5 April 2010
Mata Pelajaran: Pendidikan Seni Visual
Tingkatan: 2B
Masa: 1635-1745
Bidang: Penghasilan Seni Visual
Unit Pembelajaran: Seni Visual(Arca)
Hasil Pembelajaran: Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
• Menjawab latihan yang berteraskan tajuk pembelajaran
• Membuat lakaran untuk penghasilan Arca menggunakan teknik binaan
Aktiviti Pembelajaran: Mengaplikasi, memahami dan membandingbeza
Prosedur:
1) Guru memberi soalan-soalan yang berkaitan kepada pelajar untuk di jawab
2) Guru membincangkan jawapan bagi soalan-soalan yang dinyatakan kepada pelajar
3) Guru mengarahkan pelajar menghasilkan lakaran binaan bangunan moden dan membawa alatan untuk minggu hadapan
4) Guru berbincang dengan pelajar berkenaan lakaran
Keperluan/BBM: Bahan: Buku rujukan, contoh lakaran, buku kerja
Penerapan Nilai: Disiplin, hormat-menghormati, toleransi, bantu-membantu, tekun, serta kebersihan
Refleksi:
Pelajar menyelesaikan soalan latihan yang diberikan sama ada secara individu mahupun berkumpulan.
Pelajar berbincang tentang lakaran yang di maksudkan oleh guru.
Pelajar meminta pengesahan akan lakaran yang cuba dihasilkan.
Hari: Selasa
Tarikh: 6 April 2010
Kelas: 3G (1400-1510)
Subjek: Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan
Tema: Warisan Kepelbagaian Budaya Malaysia
Tajuk: (a) Adat resam dan pantang larang pelbagai kaum
i) Adat resam pelbagai kaum di Malaysia
ii) Pantang larang pelbagai kaum di Malaysia
Hasil Pembelajaran:
i. Pengetahuan: (a) Memahami adat resam dan pantang larang pelbagai kaum
(b) Menerangkan adat resam pelbagai kaum di Malaysia
ii. Kemahiran: (a) Mengumpul maklumat mengenai pantang larang pelbagai kaum
(b) Berupaya menyesuaikan diri dengan pelbagai adat resam dan pantang larang pelbagai kaum
iii. Nilai: (a) Menghormati pantang larang pelbagai kaum
Pendekatan: Pembelajaran aktif
ABM: Buku rujukan dan buku teks
KBKK: Menilai rasionalnya adat resam dan pantang larang dalam kehidupan kita seharian dan mendatang
Nilai Murni: Hormat-menghormati
Komunikasi yang baik
Disiplin yang tinggi
Bertanggungjawab
Perhubungan baik
Kebersihan
Refleksi:
Pelajar tekun menyalin nota sambungan yang minggu lepas
Guru tegas semasa pembelajaran di dalam kelas agar pelajar menunjukkan rasa hormat mereka kepada kaum lain berkenaan dengan adat resam masing-masing
Pelajar mengajukan beberapa soalan yang berkaitan dengan tajuk
Hari: Selasa
Tarikh: 6 April 2010
Mata Pelajaran: Pendidikan Seni Visual
Tingkatan: 2K
Masa: 1635-1745
Bidang: Penghasilan Seni Visual
Unit Pembelajaran: Seni Visual (Arca)
Hasil Pembelajaran: Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
• Menjawab latihan yang berteraskan tajuk pembelajaran
• Membuat lakaran untuk penghasilan Arca menggunakan teknik binaan
Aktiviti Pembelajaran: Mengaplikasi, memahami dan membandingbeza
Prosedur:
1) Guru memberi soalan-soalan yang berkaitan kepada pelajar untuk di jawab
2) Guru membincangkan jawapan bagi soalan-soalan yang dinyatakan kepada pelajar
3) Guru mengarahkan pelajar menghasilkan lakaran binaan bangunan moden dan membawa alatan untuk minggu hadapan
4) Guru berbincang dengan pelajar berkenaan lakaran
Keperluan/BBM: Bahan: Buku rujukan, contoh lakaran, buku kerja
Penerapan Nilai: Disiplin, hormat-menghormati, toleransi, bantu-membantu, tekun, serta kebersihan
Refleksi:
Pelajar menyelesaikan soalan latihan yang diberikan sama ada secara individu mahupun berkumpulan.
Pelajar berbincang tentang lakaran yang di maksudkan oleh guru.
Pelajar meminta pengesahan akan lakaran yang cuba dihasilkan.
Hari: Rabu
Tarikh: 7 April 2010
Kelas: 3N (1400-1510)
Subjek: Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan
Tema: Warisan Kepelbagaian Budaya Malaysia
Tajuk: (a) Adat resam dan pantang larang pelbagai kaum
i) Adat resam pelbagai kaum di Malaysia
ii) Pantang larang pelbagai kaum di Malaysia
Hasil Pembelajaran:
i. Pengetahuan: (a) Memahami adat resam dan pantang larang pelbagai kaum
(b) Menerangkan adat resam pelbagai kaum di Malaysia
ii. Kemahiran: (a) Mengumpul maklumat mengenai pantang larang pelbagai kaum
(b) Berupaya menyesuaikan diri dengan pelbagai adat resam dan pantang larang pelbagai kaum
iii. Nilai: (a) Menghormati pantang larang pelbagai kaum
Pendekatan: Pembelajaran aktif
ABM: Buku rujukan dan buku teks
KBKK: Menilai rasional nya adat resam dan pantang larang dalam kehidupan kita seharian dan mendatang
Nilai Murni: Hormat-menghormati
Komunikasi yang baik
Disiplin yang tinggi
Bertanggungjawab
Perhubungan baik
Kebersihan
Refleksi:
Pelajar tekun menyalin nota sambungan yang minggu lepas
Guru tegas semasa pembelajaran di dalam kelas agar pelajar menunjukkan rasa hormat mereka kepada kaum lain berkenaan dengan adat resam masing-masing
Pelajar mengajukan beberapa soalan yang berkaitan dengan tajuk
Hari: Rabu
Tarikh: 7 April 2010
Mata Pelajaran: Pendidikan Seni Visual
Tingkatan: 2M
Masa: 1525-1635
Bidang: Penghasilan Seni Visual
Unit Pembelajaran: Seni Visual (Arca)
Hasil Pembelajaran: Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
• Menjawab latihan yang berteraskan tajuk pembelajaran
• Membuat lakaran untuk penghasilan Arca menggunakan teknik binaan
Aktiviti Pembelajaran: Mengaplikasi, memahami dan membandingbeza
Prosedur:
1) Guru memberi soalan-soalan yang berkaitan kepada pelajar untuk di jawab
2) Guru membincangkan jawapan bagi soalan-soalan yang dinyatakan kepada pelajar
3) Guru mengarahkan pelajar menghasilkan lakaran binaan bangunan moden dan membawa alatan untuk minggu hadapan
4) Guru berbincang dengan pelajar berkenaan lakaran
Keperluan/BBM: Bahan: Buku rujukan, contoh lakaran, buku kerja
Penerapan Nilai: Disiplin, hormat-menghormati, toleransi, bantu-membantu, tekun, serta kebersihan
Refleksi:
Pelajar menyelesaikan soalan latihan yang diberikan sama ada secara individu mahupun berkumpulan.
Pelajar berbincang tentang lakaran yang di maksudkan oleh guru.
Pelajar meminta pengesahan akan lakaran yang cuba dihasilkan.
Hari: Rabu
Tarikh: 7 April 2010
Mata Pelajaran: Pendidikan Seni Visual
Tingkatan: 2G
Masa: 1710-1820
Bidang: Penghasilan Seni Visual
Unit Pembelajaran: Seni Visual (Arca)
Hasil Pembelajaran: Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
• Menjawab latihan yang berteraskan tajuk pembelajaran
• Membuat lakaran untuk penghasilan Arca menggunakan teknik binaan
Aktiviti Pembelajaran: Mengaplikasi, memahami dan membandingbeza
Prosedur:
1) Guru memberi soalan-soalan yang berkaitan kepada pelajar untuk di jawab
2) Guru membincangkan jawapan bagi soalan-soalan yang dinyatakan kepada pelajar
3) Guru mengarahkan pelajar menghasilkan lakaran binaan bangunan moden dan membawa alatan untuk minggu hadapan
4) Guru berbincang dengan pelajar berkenaan lakaran
Keperluan/BBM: Bahan: Buku rujukan, contoh lakaran, buku kerja
Penerapan Nilai: Disiplin, hormat-menghormati, toleransi, bantu-membantu, tekun, serta kebersihan
Refleksi:
Sebilangan pelajar menyelesaikan soalan latihan yang diberikan sama ada secara individu mahupun berkumpulan.
Keadaan kelas yang bising dan kotor
Pelajar berbincang tentang lakaran yang di maksudkan oleh guru.
Pelajar meminta pengesahan akan lakaran yang cuba dihasilkan.
Hari: Khamis
Tarikh: 8 April 2010
Mata Pelajaran: Pendidikan Seni Visual
Tingkatan: 2D
Masa: 1250-1400
Bidang: Penghasilan Seni Visual
Unit Pembelajaran: Seni Visual (Arca)
Hasil Pembelajaran: Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
• Menjawab latihan yang berteraskan tajuk pembelajaran
• Membuat lakaran untuk penghasilan Arca menggunakan teknik binaan
Aktiviti Pembelajaran: Mengaplikasi, memahami dan membandingbeza
Prosedur:
1) Guru memberi soalan-soalan yang berkaitan kepada pelajar untuk di jawab
2) Guru membincangkan jawapan bagi soalan-soalan yang dinyatakan kepada pelajar
3) Guru mengarahkan pelajar menghasilkan lakaran binaan bangunan moden dan membawa alatan untuk minggu hadapan
4) Guru berbincang dengan pelajar berkenaan lakaran
Keperluan/BBM: Bahan: Buku rujukan, contoh lakaran, buku kerja
Penerapan Nilai: Disiplin, hormat-menghormati, toleransi, bantu-membantu, tekun, serta kebersihan
Refleksi:
Pelajar menyelesaikan soalan latihan yang diberikan sama ada secara individu mahupun berkumpulan.
Pelajar berbincang tentang lakaran yang di maksudkan oleh guru.
Pelajar meminta pengesahan akan lakaran yang cuba dihasilkan.
Hari: Khamis
Tarikh: 8 April 2010
Kelas: 3C (1635-1745)
Subjek: Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan
Tema: Warisan Kepelbagaian Budaya Malaysia
Tajuk: (a) Adat resam dan pantang larang pelbagai kaum
i) Adat resam pelbagai kaum di Malaysia
ii) Pantang larang pelbagai kaum di Malaysia
Hasil Pembelajaran:
i. Pengetahuan: (a) Memahami adat resam dan pantang larang pelbagai kaum
(b) Menerangkan adat resam pelbagai kaum di Malaysia
ii. Kemahiran: (a) Mengumpul maklumat mengenai pantang larang pelbagai kaum
(b) Berupaya menyesuaikan diri dengan pelbagai adat resam dan pantang larang pelbagai kaum
iii. Nilai: (a) Menghormati pantang larang pelbagai kaum
Pendekatan: Pembelajaran aktif
ABM: Buku rujukan dan buku teks
KBKK: Menilai rasionalnya adat resam dan pantang larang dalam kehidupan kita seharian dan mendatang
Nilai Murni: Hormat-menghormati
Komunikasi yang baik
Disiplin yang tinggi
Bertanggungjawab
Perhubungan baik
Kebersihan
Refleksi:
Pelajar tekun menyalin nota sambungan yang minggu lepas
Guru tegas semasa pembelajaran di dalam kelas agar pelajar menunjukkan rasa hormat mereka kepada kaum lain berkenaan dengan adat resam masing-masing
Pelajar mengajukan beberapa soalan yang berkaitan dengan tajuk
Hari: Jumaat
Tarikh: 9 April 2010
Kelas: 2J (1600-1710)
Subjek: Pendidikan Jasmani dan Kesihatan
Tajuk: Kecergasan fizikal
Subtajuk: Daya tahan otot
Objektif: i) Melibatkan diri dalam aktiviti latihan
ii) Menyatakan faedah latihan
iii) Mematuhi setiap aspek keselamatan
Kemahiran: Berkomunikasi dengan baik dan berfikir rasional
ABM: Alatan sukan
Nilai Murni: Bertanggungjawab
Bekerjasama
Disiplin
Hormat-menghormati
Refleksi:
Pelajar mengikuti arahan guru
Pelajar memberi komunikasi yang baik
Pelajar mengikuti aktiviti yang dijalankan
Hari: Sabtu
Tarikh: 10 April 2010
Kelas: 2J (1600-1710)
Subjek: Pendidikan Jasmani dan Kesihatan
GURU MEMOHON CUTI TANPA GAJI DAN DILULUSKAN OLEH PIHAK ATASAN
Sabtu, 17 April 2010
RPH Minggu 14 (5-9 April 2010)
Posted by muhd suffian at 12:09 PG
Langgan:
Catat Ulasan (Atom)
0 comments:
Catat Ulasan