MINGGU 8 22-26 FEBRUARY 2010
Hari: Isnin
Tarikh: 22 February 2010
Mata Pelajaran: Pendidikan Seni Visual
Tingkatan: 2I
Masa: 1250-1400
Bidang: Penghasilan Seni Visual
Unit Pembelajaran: Seni Halus: Catan
Hasil Pembelajaran: Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
• Mengumpulkan maklumat berkaitan dengan unit pembelajaran
Aktiviti Pembelajaran: Mengumpul maklumat
Prosedur:
1)Guru memberikan nota kepada pelajar
2)Guru membahagikan pelajar kepada beberapa kumpulan
3)Guru memberikan penerangan tambahan kepada setiap kumpulan
4)Guru menunjukkan beberapa contoh lukisan sebagai rujukan tambahan agar pelajar mendapat gambaran tentang unit pembelajaran
5)Guru memberikan kerja rumah untuk disiapkan dalam masa seminggu yang berkaitan dengan unit pembelajaran (teknik kering atas basah)
Keperluan/BBM: Bahan: Buku rujukan, contoh lakaran
Penerapan Nilai: Toleransi, bantu-membantu, integrasi, tekun, tegas, serta kebersihan
Refleksi:
Pelajar cuba untuk memahami tentang unit pembelajaran
Pelajar bergerak ke dalam kumpulan dan seterusnya tekun mendengar penjelasan daripada guru
Pelajar berkomunikasi di dalam kumpulan masing-masing
Guru menekankan kebersihan selepas aktiviti berkumpulan
Hari: Isnin
Tarikh: 22 February 2010
Kelas: 3J (1525-1635)
Subjek: Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan
Tema: Hidup Bermasyarakat
Tajuk: (a) Pemeliharaan Dan Pemuliharaan Alam Sekitar
i) Kepentingan
Hasil Pembelajaran:
i. Pengetahuan:
(a) Memahami dan menyedari kepentingan pemeliharaan dan pemuliharaan alam sekitar
(b) Mengetahui kepentingan pemeliharaan dan pemuliharaan alam sekitar
(c) Memahami peranan dan tanggungjawab agensi yang berkaitan dengan penjagaan alam sekitar
ii. Kemahiran:
(a) Menjalankan usaha-usaha untuk memelihara dan memulihara alam sekitar
(b) Melibatkan diri dalam memelihara dan memulihara alam sekitar
(c) Merancangkan projek kecil untuk memelihara dan memulihara alam sekitar di kawasan sekolah
iii. Nilai:
(a) Bersyukur kerana adanya usaha yang dijalankan untuk menyelamatkan bumi daripada musnah
Pendekatan: Pembelajaran aktif
ABM: Buku teks dan buku kerja serta contoh-contoh luar yang berkaitan
KBKK: Berfikir secara logik dan rasional
Nilai Murni: Berkasih sayang
Bertanggungjawab
Bersemangat
Refleksi:
Pelajar tekun menyalin nota yang diberikan
Pelajar sama-sama berbincang dan mengutarakan idea-idea yang berkaitan dengan pembelajaran
Suasana kelas riuh dengan setiap pelajar ingin mengemukakan jawapan
Pelajar dikehendaki membuat sedikit latihan sebagai kerja rumah
Hari: Isnin
Tarikh: 22 February 2010
Mata Pelajaran: Pendidikan Seni Visual
Tingkatan: 2B
Masa: 1635-1745
Bidang: Penghasilan Seni Visual
Unit Pembelajaran: Seni Halus: Catan
Hasil Pembelajaran: Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
• Mengumpulkan maklumat berkaitan dengan unit pembelajaran
Aktiviti Pembelajaran: Mengumpul maklumat
Prosedur:
1)Guru memberikan nota kepada pelajar
2)Guru membahagikan pelajar kepada beberapa kumpulan
3)Guru memberikan penerangan tambahan kepada setiap kumpulan
4)Guru menunjukkan beberapa contoh lukisan sebagai rujukan tambahan agar pelajar mendapat gambaran tentang unit pembelajaran
5)Guru memberikan kerja rumah untuk disiapkan dalam masa seminggu yang berkaitan dengan unit pembelajaran (teknik kering atas basah)
Keperluan/BBM: Bahan: Buku rujukan, contoh lakaran
Penerapan Nilai: Toleransi, bantu-membantu, integrasi, tekun, tegas, serta kebersihan
Refleksi:
Pelajar cuba untuk memahami tentang unit pembelajaran
Pelajar bergerak ke dalam kumpulan dan seterusnya tekun mendengar penjelasan daripada guru
Pelajar berkomunikasi di dalam kumpulan masing-masing
Guru menekankan kebersihan selepas aktiviti berkumpulan
Hari: Selasa
Tarikh: 23 February 2010
Kelas: 3G (1400-1510)
Subjek: Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan
Tema: Hidup Bermasyarakat
Tajuk: (a) Pemeliharaan Dan Pemuliharaan Alam Sekitar
i) Kepentingan
Hasil Pembelajaran:
i. Pengetahuan:
(a) Memahami dan menyedari kepentingan pemeliharaan dan pemuliharaan alam sekitar
(b) Mengetahui kepentingan pemeliharaan dan pemuliharaan alam sekitar
(c) Memahami peranan dan tanggungjawab agensi yang berkaitan dengan penjagaan alam sekitar
ii. Kemahiran:
(a) Menjalankan usaha-usaha untuk memelihara dan memulihara alam sekitar
(b) Melibatkan diri dalam memelihara dan memulihara alam sekitar
(c) Merancangkan projek kecil untuk memelihara dan memulihara alam sekitar di kawasan sekolah
iii. Nilai:
(a) Bersyukur kerana adanya usaha yang dijalankan untuk menyelamatkan bumi daripada musnah
Pendekatan: Pembelajaran aktif
ABM: Buku teks dan buku kerja serta contoh-contoh luar yang berkaitan
KBKK: Berfikir secara logik dan rasional
Nilai Murni: Berkasih sayang
Bertanggungjawab
Bersemangat
Refleksi:
Pelajar tekun menyalin nota yang diberikan
Pelajar sama-sama berbincang dan mengutarakan idea-idea yang berkaitan dengan pembelajaran
Suasana kelas riuh dengan setiap pelajar ingin mengemukakan jawapan
Pelajar dikehendaki membuat sedikit latihan sebagai kerja rumah
Hari: Selasa
Tarikh: 23 February 2010
Mata Pelajaran: Pendidikan Seni Visual
Tingkatan: 2K
Masa: 1635-1745
Bidang: Penghasilan Seni Visual
Unit Pembelajaran: Seni Halus: Catan
Hasil Pembelajaran: Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
• Mengumpulkan maklumat berkaitan dengan unit pembelajaran
Aktiviti Pembelajaran: Mengumpul maklumat
Prosedur:
1)Guru memberikan nota kepada pelajar
2)Guru membahagikan pelajar kepada beberapa kumpulan
3)Guru memberikan penerangan tambahan kepada setiap kumpulan
4)Guru menunjukkan beberapa contoh lukisan sebagai rujukan tambahan agar pelajar mendapat gambaran tentang unit pembelajaran
5)Guru memberikan kerja rumah untuk disiapkan dalam masa seminggu yang berkaitan dengan unit pembelajaran (teknik kering atas basah)
Keperluan/BBM: Bahan: Buku rujukan, contoh lakaran
Penerapan Nilai: Toleransi, bantu-membantu, integrasi, tekun, tegas, serta kebersihan
Refleksi:
Pelajar cuba untuk memahami tentang unit pembelajaran
Pelajar bergerak ke dalam kumpulan dan seterusnya tekun mendengar penjelasan daripada guru
Pelajar berkomunikasi di dalam kumpulan masing-masing
Guru menekankan kebersihan selepas aktiviti berkumpulan
Hari: Rabu
Tarikh: 24 February 2010
Kelas: 3N (1400-1510)
Subjek: Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan
Tema: Hidup Bermasyarakat
Tajuk: (a) Pemeliharaan Dan Pemuliharaan Alam Sekitar
i) Kepentingan
Hasil Pembelajaran:
i. Pengetahuan:
(a) Memahami dan menyedari kepentingan pemeliharaan dan pemuliharaan alam sekitar
(b) Mengetahui kepentingan pemeliharaan dan pemuliharaan alam sekitar
(c) Memahami peranan dan tanggungjawab agensi yang berkaitan dengan penjagaan alam sekitar
ii. Kemahiran:
(a) Menjalankan usaha-usaha untuk memelihara dan memulihara alam sekitar
(b) Melibatkan diri dalam memelihara dan memulihara alam sekitar
(c) Merancangkan projek kecil untuk memelihara dan memulihara alam sekitar di kawasan sekolah
iii. Nilai:
(a) Bersyukur kerana adanya usaha yang dijalankan untuk menyelamatkan bumi daripada musnah
Pendekatan: Pembelajaran aktif
ABM: Buku teks dan buku kerja serta contoh-contoh luar yang berkaitan
KBKK: Berfikir secara logik dan rasional
Nilai Murni: Berkasih sayang
Bertanggungjawab
Bersemangat
Refleksi:
Pelajar tekun menyalin nota yang diberikan
Pelajar sama-sama berbincang dan mengutarakan idea-idea yang berkaitan dengan pembelajaran
Suasana kelas riuh dengan setiap pelajar ingin mengemukakan jawapan
Pelajar dikehendaki membuat sedikit latihan sebagai kerja rumah
Hari: Rabu
Tarikh: 24 February 2010
Mata Pelajaran: Pendidikan Seni Visual
Tingkatan: 2M
Masa: 1525-1635
Bidang: Penghasilan Seni Visual
Unit Pembelajaran: Seni Halus: Catan
Hasil Pembelajaran: Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
• Mengumpulkan maklumat berkaitan dengan unit pembelajaran
Aktiviti Pembelajaran: Mengumpul maklumat
Prosedur:
1)Guru memberikan nota kepada pelajar
2)Guru membahagikan pelajar kepada beberapa kumpulan
3)Guru memberikan penerangan tambahan kepada setiap kumpulan
4)Guru menunjukkan beberapa contoh lukisan sebagai rujukan tambahan agar pelajar mendapat gambaran tentang unit pembelajaran
5)Guru memberikan kerja rumah untuk disiapkan dalam masa seminggu yang berkaitan dengan unit pembelajaran (teknik kering atas basah)
Keperluan/BBM: Bahan: Buku rujukan, contoh lakaran
Penerapan Nilai: Toleransi, bantu-membantu, integrasi, tekun, tegas, serta kebersihan
Refleksi:
Pelajar cuba untuk memahami tentang unit pembelajaran
Pelajar bergerak ke dalam kumpulan dan seterusnya tekun mendengar penjelasan daripada guru
Pelajar berkomunikasi di dalam kumpulan masing-masing
Guru menekankan kebersihan selepas aktiviti berkumpulan
Hari: Rabu
Tarikh: 24 February 2010
Mata Pelajaran: Pendidikan Seni Visual
Tingkatan: 2G
Masa: 1710-1820
Bidang: Penghasilan Seni Visual
Unit Pembelajaran: Seni Halus: Catan
Hasil Pembelajaran: Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
• Mengumpulkan maklumat berkaitan dengan unit pembelajaran
Aktiviti Pembelajaran: Mengumpul maklumat
Prosedur:
1)Guru memberikan nota kepada pelajar
2)Guru membahagikan pelajar kepada beberapa kumpulan
3)Guru memberikan penerangan tambahan kepada setiap kumpulan
4)Guru menunjukkan beberapa contoh lukisan sebagai rujukan tambahan agar pelajar mendapat gambaran tentang unit pembelajaran
5)Guru memberikan kerja rumah untuk disiapkan dalam masa seminggu yang berkaitan dengan unit pembelajaran (teknik kering atas basah)
Keperluan/BBM: Bahan: Buku rujukan, contoh lakaran
Penerapan Nilai: Toleransi, bantu-membantu, integrasi, tekun, tegas, serta kebersihan
Refleksi:
Pelajar cuba untuk memahami tentang unit pembelajaran
Pelajar bergerak ke dalam kumpulan dan seterusnya tekun mendengar penjelasan daripada guru
Pelajar berkomunikasi di dalam kumpulan masing-masing
Guru menekankan kebersihan selepas aktiviti berkumpulan
Hari: Khamis
Tarikh: 25 February 2010
Mata Pelajaran: Pendidikan Seni Visual
Tingkatan: 2D
Masa: 1250-1400
Bidang: Penghasilan Seni Visual
Unit Pembelajaran: Seni Halus: Catan
Hasil Pembelajaran: Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
• Mengumpulkan maklumat berkaitan dengan unit pembelajaran
Aktiviti Pembelajaran: Mengumpul maklumat
Prosedur:
1)Guru memberikan nota kepada pelajar
2)Guru membahagikan pelajar kepada beberapa kumpulan
3)Guru memberikan penerangan tambahan kepada setiap kumpulan
4)Guru menunjukkan beberapa contoh lukisan sebagai rujukan tambahan agar pelajar mendapat gambaran tentang unit pembelajaran
5)Guru memberikan kerja rumah untuk disiapkan dalam masa seminggu yang berkaitan dengan unit pembelajaran (teknik kering atas basah)
Keperluan/BBM: Bahan: Buku rujukan, contoh lakaran
Penerapan Nilai: Toleransi, bantu-membantu, integrasi, tekun, tegas, serta kebersihan
Refleksi:
Pelajar cuba untuk memahami tentang unit pembelajaran
Pelajar bergerak ke dalam kumpulan dan seterusnya tekun mendengar penjelasan daripada guru
Pelajar berkomunikasi di dalam kumpulan masing-masing
Guru menekankan kebersihan selepas aktiviti berkumpulan
Hari: Khamis
Tarikh: 25 February 2010
Kelas: 3C (1635-1745)
Subjek: Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan
Tema: Hidup Bermasyarakat
Tajuk: (a) Pemeliharaan Dan Pemuliharaan Alam Sekitar
i) Kepentingan
Hasil Pembelajaran:
i. Pengetahuan:
(a) Memahami dan menyedari kepentingan pemeliharaan dan pemuliharaan alam sekitar
(b) Mengetahui kepentingan pemeliharaan dan pemuliharaan alam sekitar
(c) Memahami peranan dan tanggungjawab agensi yang berkaitan dengan penjagaan alam sekitar
ii. Kemahiran:
(a) Menjalankan usaha-usaha untuk memelihara dan memulihara alam sekitar
(b) Melibatkan diri dalam memelihara dan memulihara alam sekitar
(c) Merancangkan projek kecil untuk memelihara dan memulihara alam sekitar di kawasan sekolah
iii. Nilai:
(a) Bersyukur kerana adanya usaha yang dijalankan untuk menyelamatkan bumi daripada musnah
Pendekatan: Pembelajaran aktif
ABM: Buku teks dan buku kerja serta contoh-contoh luar yang berkaitan
KBKK: Berfikir secara logik dan rasional
Nilai Murni: Berkasih sayang
Bertanggungjawab
Bersemangat
Refleksi:
Pelajar tekun menyalin nota yang diberikan
Pelajar sama-sama berbincang dan mengutarakan idea-idea yang berkaitan dengan pembelajaran
Suasana kelas riuh dengan setiap pelajar ingin mengemukakan jawapan
Pelajar dikehendaki membuat sedikit latihan sebagai kerja rumah
Hari: Jumaat
Tarikh: 26 February 2010
CUTI UMUM SEMPENA MAULIDUR RASUL
Khamis, 11 Mac 2010
RPH minggu ke 8 (22-26 February 2010)
Posted by muhd suffian at 12:37 PG
Langgan:
Catat Ulasan (Atom)
0 comments:
Catat Ulasan