MINGGU 9 1-5 MARCH 2010
Hari: Isnin
Tarikh: 1 March 2010
Mata Pelajaran: Pendidikan Seni Visual
Tingkatan: 2I
Masa: 1250-1400
Bidang: Penghasilan Seni Visual
Unit Pembelajaran: Seni Halus: Catan
Hasil Pembelajaran: Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
• Mengaplikasi asas seni reka dalam proses penghasilan karya
• Berkomunikasi melalui aktiviti seni halus
• Menjalankan aktiviti secara spontan
• Membuat perbandingan jenis-jenis komunikasi visual
Aktiviti Pembelajaran: Mengaplikasi teknik Basah-Atas-Basah
Prosedur:
1)Guru meminta pelajar mengeluarkan kerja rumah
2)Guru menyatakan bahawa secara tidak sedar pelajar mengaplikasikan teknik Kering-Atas-Basah
3)Guru menerangkan bagaimana teknik Basah-Atas-Basah dilakukan
4)Guru membiarkan pelajar menyiapkan hasil lukisan masing-masing
5)Guru membuat rondaan untuk memastikan pelajar membuat kerja disamping memastikan keadaan kelas sentiasa bersih
6)Bagi pelajar yang tidak siapkan latihan,mereka dikehendaki menghantarnya pada hari Jumaat(5.3.10)
Keperluan/BBM: Bahan: Buku rujukan, contoh lakaran
Penerapan Nilai: Toleransi, disiplin, bantu-membantu, patuh, integrasi, tekun, tegas, serta kebersihan
Refleksi:
Pelajar cuba untuk memahami tentang penghasilan teknik Basah-Atas-Basah
Pelajar mengajukan beberapa soalan yang berkaitan
Pelajar membuat kerja
Pelajar berkomunikasi sesama rakan
Guru menekankan kebersihan selepas P&P
Hari: Isnin
Tarikh: 1 March 2010
Mata Pelajaran: Pendidikan Sivik Kewarganegaraan
Tingkatan: 3J
Masa: 1525-1635
Aktiviti: Mengawas Peperiksaan Pra-PMR tingkatan 3
Hari: Isnin
Tarikh: 1 March 2010
Mata Pelajaran: Pendidikan Seni Visual
Tingkatan: 2B
Masa: 1635-1745
Bidang: Penghasilan Seni Visual
Unit Pembelajaran: Seni Halus: Catan
Hasil Pembelajaran: Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
• Mengaplikasi asas seni reka dalam proses penghasilan karya
• Berkomunikasi melalui aktiviti seni halus
• Menjalankan aktiviti secara spontan
• Membuat perbandingan jenis-jenis komunikasi visual
Aktiviti Pembelajaran: Mengaplikasi teknik Basah-Atas-Basah
Prosedur:
1)Guru meminta pelajar mengeluarkan kerja rumah
2)Guru menyatakan bahawa secara tidak sedar pelajar mengaplikasikan teknik Kering-Atas-Basah
3)Guru menerangkan bagaimana teknik Basah-Atas-Basah dilakukan
4)Guru membiarkan pelajar menyiapkan hasil lukisan masing-masing
5)Guru membuat rondaan untuk memastikan pelajar membuat kerja disamping memastikan keadaan kelas sentiasa bersih
6)Bagi pelajar yang tidak siapkan latihan,mereka dikehendaki menghantarnya pada hari Jumaat(5.3.10)
Keperluan/BBM: Bahan: Buku rujukan, contoh lakaran
Penerapan Nilai: Toleransi, disiplin, bantu-membantu, patuh, integrasi, tekun, tegas, serta kebersiha
Refleksi:
Pelajar cuba untuk memahami tentang penghasilan teknik Basah-Atas-Basah
Pelajar mengajukan beberapa soalan yang berkaitan
Pelajar membuat kerja
Pelajar berkomunikasi sesama rakan
Guru menekankan kebersihan selepas P&P
Hari: Selasa
Tarikh: 2 March 2010
Mata Pelajaran: Pendidikan Sivik Kewarganegaraan
Tingkatan: 3G
Masa: 1400-1510
Aktiviti: Mengawas Peperiksaan Pra-PMR tingkatan 3
Hari: Selasa
Tarikh: 2 March 2010
Mata Pelajaran: Pendidikan Seni Visual
Tingkatan: 2K
Masa: 1635-1745
Bidang: Penghasilan Seni Visual
Unit Pembelajaran: Seni Halus: Catan
Hasil Pembelajaran: Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
• Mengaplikasi asas seni reka dalam proses penghasilan karya
• Berkomunikasi melalui aktiviti seni halus
• Menjalankan aktiviti secara spontan
• Membuat perbandingan jenis-jenis komunikasi visual
Aktiviti Pembelajaran: Mengaplikasi teknik Basah-Atas-Basah
Prosedur:
1)Guru meminta pelajar mengeluarkan kerja rumah
2)Guru menyatakan bahawa secara tidak sedar pelajar mengaplikasikan teknik Kering-Atas-Basah
3)Guru menerangkan bagaimana teknik Basah-Atas-Basah dilakukan
4)Guru membiarkan pelajar menyiapkan hasil lukisan masing-masing
5)Guru membuat rondaan untuk memastikan pelajar membuat kerja disamping memastikan keadaan kelas sentiasa bersih
6)Bagi pelajar yang tidak siapkan latihan,mereka dikehendaki menghantarnya pada hari Jumaat(5.3.10)
Keperluan/BBM: Bahan: Buku rujukan, contoh lakaran
Penerapan Nilai: Toleransi, disiplin, bantu-membantu, patuh, integrasi, tekun, tegas, serta kebersiha
Refleksi:
Pelajar cuba untuk memahami tentang penghasilan teknik Basah-Atas-Basah
Pelajar mengajukan beberapa soalan yang berkaitan
Pelajar membuat kerja
Pelajar berkomunikasi sesama rakan
Guru menekankan kebersihan selepas P&P
Hari: Rabu
Tarikh: 3 March 2010
Mata Pelajaran: Pendidikan Sivik Kewarganegaraan
Tingkatan: 3N
Masa: 1400-1510
Aktiviti: Mengawas Peperiksaan Pra-PMR tingkatan 3
Hari: Rabu
Tarikh: 3 March 2010
Mata Pelajaran: Pendidikan Seni Visual
Tingkatan: 2M
Masa: 1525-1635
Bidang: Penghasilan Seni Visual
Unit Pembelajaran: Seni Halus: Catan
Hasil Pembelajaran: Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
• Mengaplikasi asas seni reka dalam proses penghasilan karya
• Berkomunikasi melalui aktiviti seni halus
• Menjalankan aktiviti secara spontan
• Membuat perbandingan jenis-jenis komunikasi visual
Aktiviti Pembelajaran: Mengaplikasi teknik Basah-Atas-Basah
Prosedur:
1)Guru meminta pelajar mengeluarkan kerja rumah
2)Guru menyatakan bahawa secara tidak sedar pelajar mengaplikasikan teknik Kering-Atas-Basah
3)Guru menerangkan bagaimana teknik Basah-Atas-Basah dilakukan
4)Guru membiarkan pelajar menyiapkan hasil lukisan masing-masing
5)Guru membuat rondaan untuk memastikan pelajar membuat kerja disamping memastikan keadaan kelas sentiasa bersih
6)Bagi pelajar yang tidak siapkan latihan,mereka dikehendaki menghantarnya pada hari Jumaat(5.3.10)
Keperluan/BBM: Bahan: Buku rujukan, contoh lakaran
Penerapan Nilai: Toleransi, disiplin, bantu-membantu, patuh, integrasi, tekun, tegas, serta kebersiha
Refleksi:
Pelajar cuba untuk memahami tentang penghasilan teknik Basah-Atas-Basah
Pelajar mengajukan beberapa soalan yang berkaitan
Pelajar membuat kerja
Pelajar berkomunikasi sesama rakan
Guru menekankan kebersihan selepas P&P
Hari: Rabu
Tarikh: 3 March 2010
Mata Pelajaran: Pendidikan Seni Visual
Tingkatan: 2G
Masa: 1710-1820
Bidang: Penghasilan Seni Visual
Unit Pembelajaran: Seni Halus: Catan
Hasil Pembelajaran: Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
• Mengaplikasi asas seni reka dalam proses penghasilan karya
• Berkomunikasi melalui aktiviti seni halus
• Menjalankan aktiviti secara spontan
• Membuat perbandingan jenis-jenis komunikasi visual
Aktiviti Pembelajaran: Mengaplikasi teknik Basah-Atas-Basah
Prosedur:
1)Guru meminta pelajar mengeluarkan kerja rumah
2)Guru menyatakan bahawa secara tidak sedar pelajar mengaplikasikan teknik Kering-Atas-Basah
3)Guru menerangkan bagaimana teknik Basah-Atas-Basah dilakukan
4)Guru membiarkan pelajar menyiapkan hasil lukisan masing-masing
5)Guru membuat rondaan untuk memastikan pelajar membuat kerja disamping memastikan keadaan kelas sentiasa bersih
6)Bagi pelajar yang tidak siapkan latihan,mereka dikehendaki menghantarnya pada hari Jumaat(5.3.10)
Keperluan/BBM: Bahan: Buku rujukan, contoh lakaran
Penerapan Nilai: Toleransi, disiplin, bantu-membantu, patuh, integrasi, tekun, tegas, serta kebersiha
Refleksi:
Pelajar cuba untuk memahami tentang penghasilan teknik Basah-Atas-Basah
Pelajar mengajukan beberapa soalan yang berkaitan
Pelajar membuat kerja
Pelajar berkomunikasi sesama rakan
Guru menekankan kebersihan selepas P&P
Hari: Khamis
Tarikh: 4 March 2010
Mata Pelajaran: Pendidikan Seni Visual
Tingkatan: 2D
Masa: 1250-1400
Bidang: Penghasilan Seni Visual
Unit Pembelajaran: Seni Halus: Catan
Hasil Pembelajaran: Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
• Mengaplikasi asas seni reka dalam proses penghasilan karya
• Berkomunikasi melalui aktiviti seni halus
• Menjalankan aktiviti secara spontan
• Membuat perbandingan jenis-jenis komunikasi visual
Aktiviti Pembelajaran: Mengaplikasi teknik Basah-Atas-Basah
Prosedur:
1)Guru meminta pelajar mengeluarkan kerja rumah
2)Guru menyatakan bahawa secara tidak sedar pelajar mengaplikasikan teknik Kering-Atas-Basah
3)Guru menerangkan bagaimana teknik Basah-Atas-Basah dilakukan
4)Guru membiarkan pelajar menyiapkan hasil lukisan masing-masing
5)Guru membuat rondaan untuk memastikan pelajar membuat kerja disamping memastikan keadaan kelas sentiasa bersih
6)Bagi pelajar yang tidak siapkan latihan,mereka dikehendaki menghantarnya pada hari Jumaat(5.3.10)
Keperluan/BBM: Bahan: Buku rujukan, contoh lakaran
Penerapan Nilai: Toleransi, disiplin, bantu-membantu, patuh, integrasi, tekun, tegas, serta kebersiha
Refleksi:
Pelajar cuba untuk memahami tentang penghasilan teknik Basah-Atas-Basah
Pelajar mengajukan beberapa soalan yang berkaitan
Pelajar membuat kerja
Pelajar berkomunikasi sesama rakan
Guru menekankan kebersihan selepas P&P
Hari: Khamis
Tarikh: 4 March 2010
Mata Pelajaran: Pendidikan Sivik Kewarganegaraan
Tingkatan: 3C
Masa: 1635-1745
Aktiviti: Mengawas Peperiksaan Pra-PMR tingkatan 3
Hari: Jumaat
Tarikh: 5 March 2010
Kelas: 2J (1600-1710)
Subjek: Pendidikan Jasmani dan Kesihatan
Tajuk: Gaya Hidup Sihat
Subtajuk: Pemakanan
Objektif: i) Menyatakan fungsi makro dan mikro nutrien
ii) Mengenalpasti kesan kekurangan makro dan mikro nutrien
Kemahiran: Menentukan ’point-point’ penting untuk disalin sebagai nota
ABM: Buku teks
Nilai Murni: Tekun
Bekerjasama
Hormat-menghormati
Kebersihan
Refleksi:
Pelajar mengikuti arahan guru
Pelajar memberi komitmen yang baik dalam menghasilkan nota untuk tujuan rujukan masing-masing
Pelajar berazam mengubah gaya kehidupan yang sihat
Khamis, 11 Mac 2010
RPH minggu ke 9 (1-5 March 2010)
Posted by muhd suffian at 12:52 PG
Langgan:
Catat Ulasan (Atom)
0 comments:
Catat Ulasan