MINGGU 10 8-12 MARCH 2010
Hari: Isnin
Tarikh: 8 March 2010
Mata Pelajaran: Pendidikan Seni Visual
Tingkatan: 2I
Masa: 1250-1400
Unit Pembelajaran: Ulangkaji
Hasil Pembelajaran: Pada akhir pembelajaran,pelajar menyiapkan latihan yang telah diberikan
Aktiviti Pembelajaran: Latihan Pengukuhan
Prosedur:
1) Guru memberi latihan di papan hitam
2) Guru mengedarkan latihan tambahan kepada pelajar
3) Pelajar dikehendaki menyiapkan latihan agar 15 minit terakhir dapat dijadikan masa perbincangan untuk semakan
Keperluan/BBM: Bahan: Buku rujukan, dan edaran latihan
Penerapan Nilai: Disiplin, Tekun, Bersungguh-sungguh, Patuh
Refleksi:
Pelajar membuat latihan dengan tekun
Pelajar bertanyakan akan maksud soalan latihan
Guru membuat rondaan bagi memastikan pelajar menyiapkan latihan seperti disuruh
Perbincangan jawapan bersama kelas
Hari: Isnin
Tarikh: 8 March 2010
Kelas: 3J (1525-1635)
Subjek: Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan
Tema: Ulangkaji Pencapaian Kendiri
Tajuk: (a) Pilihan Kerjaya
(b) Keputusan Yang Bijak Dan Adil
Aktiviti Pembelajaran:
(a) Pelajar diberikan latihan sebagai latihan ulangkaji
(b) Pelajar dikehendaki menyiapkan latihan yang diberikan sebagai peluang sebelum menduduki peperiksaan peringkat sekolah selepas sekolah dibuka nanti
(c) Guru membuat rondaan bagi memastikan pelajar membuat latihan
Pendekatan: Pembelajaran aktif
ABM: Salinan latihan pengukuhan dan buku kerja
KBKK: Berfikir secara logik dan rasional
Nilai Murni: Belajar bersungguh-sungguh
Disiplin
Tekun
Rasional dan logik
Refleksi:
Pelajar berusaha menyiapkan latihan seminima mungkin
Pelajar berbincang dengan rakan sekelas akan kemungkinan jawapan
Pelajar membuat rujukan nota yang telah diberikan sebelum ini
Guru memberikan kaedah berfikir secara logik dan rasional
Hari: Isnin
Tarikh: 8 March 2010
Mata Pelajaran: Pendidikan Seni Visual
Tingkatan: 2B
Masa: 1635-1710
Unit Pembelajaran: Ulangkaji
Hasil Pembelajaran: Pada akhir pembelajaran,pelajar menyiapkan latihan yang telah diberikan
Aktiviti Pembelajaran: Latihan Pengukuhan
Prosedur:
1) Guru memberi latihan di papan hitam
2) Guru mengedarkan latihan tambahan kepada pelajar
3) Pelajar dikehendaki menyiapkan latihan agar 15 minit terakhir dapat dijadikan masa perbincangan untuk semakan
Keperluan/BBM: Bahan: Buku rujukan, dan edaran latihan
Penerapan Nilai: Disiplin, Tekun, Bersungguh-sungguh, Patuh
Refleksi:
Pelajar membuat latihan dengan tekun
Pelajar bertanyakan akan maksud soalan latihan
Guru membuat rondaan bagi memastikan pelajar menyiapkan latihan seperti disuruh
Perbincangan jawapan bersama kelas
Hari: Selasa
Tarikh: 9 March 2010
Kelas: 3G (1400-1510)
Subjek: Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan
Tema: Ulangkaji Pencapaian Kendiri
Tajuk: (a) Pilihan Kerjaya
(b) Keputusan Yang Bijak Dan Adil
Aktiviti Pembelajaran:
(a) Pelajar diberikan latihan sebagai latihan ulangkaji
(b) Pelajar dikehendaki menyiapkan latihan yang diberikan sebagai peluang sebelum menduduki peperiksaan peringkat sekolah selepas sekolah dibuka nanti
(c) Guru membuat rondaan bagi memastikan pelajar membuat latihan
Pendekatan: Pembelajaran aktif
ABM: Salinan latihan pengukuhan dan buku kerja
KBKK: Berfikir secara logik dan rasional
Nilai Murni: Belajar bersungguh-sungguh
Disiplin
Tekun
Rasional dan logik
Refleksi:
Pelajar berusaha menyiapkan latihan seminima mungkin
Pelajar berbincang dengan rakan sekelas akan kemungkinan jawapan
Pelajar membuat rujukan nota yang telah diberikan sebelum ini
Guru memberikan kaedah berfikir secara logik dan rasional
Hari: Selasa
Tarikh: 9 March 2010
Mata Pelajaran: Pendidikan Seni Visual
Tingkatan: 2K
Masa: 1635-1710
Unit Pembelajaran: Ulangkaji
Hasil Pembelajaran: Pada akhir pembelajaran,pelajar menyiapkan latihan yang telah diberikan
Aktiviti Pembelajaran: Latihan Pengukuhan
Prosedur:
1) Guru memberi latihan di papan hitam
2) Guru mengedarkan latihan tambahan kepada pelajar
3) Pelajar dikehendaki menyiapkan latihan agar 15 minit terakhir dapat dijadikan masa perbincangan untuk semakan
Keperluan/BBM: Bahan: Buku rujukan, dan edaran latihan
Penerapan Nilai: Disiplin, Tekun, Bersungguh-sungguh, Patuh
Refleksi:
Pelajar membuat latihan dengan tekun
Pelajar bertanyakan akan maksud soalan latihan
Guru membuat rondaan bagi memastikan pelajar menyiapkan latihan seperti disuruh
Perbincangan jawapan bersama kelas
Hari: Rabu, Khamis, Jumaat
Tarikh: 10,11,12 March 2010
Aktiviti: SUKAN SEKOLAH YANG KE 45
Tempat: Stadium Mini Serian
Khamis, 11 Mac 2010
RPH minggu ke 10 (8-12 March 2010)
Posted by muhd suffian at 1:30 PG 0 comments
RPH minggu ke 9 (1-5 March 2010)
MINGGU 9 1-5 MARCH 2010
Hari: Isnin
Tarikh: 1 March 2010
Mata Pelajaran: Pendidikan Seni Visual
Tingkatan: 2I
Masa: 1250-1400
Bidang: Penghasilan Seni Visual
Unit Pembelajaran: Seni Halus: Catan
Hasil Pembelajaran: Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
• Mengaplikasi asas seni reka dalam proses penghasilan karya
• Berkomunikasi melalui aktiviti seni halus
• Menjalankan aktiviti secara spontan
• Membuat perbandingan jenis-jenis komunikasi visual
Aktiviti Pembelajaran: Mengaplikasi teknik Basah-Atas-Basah
Prosedur:
1)Guru meminta pelajar mengeluarkan kerja rumah
2)Guru menyatakan bahawa secara tidak sedar pelajar mengaplikasikan teknik Kering-Atas-Basah
3)Guru menerangkan bagaimana teknik Basah-Atas-Basah dilakukan
4)Guru membiarkan pelajar menyiapkan hasil lukisan masing-masing
5)Guru membuat rondaan untuk memastikan pelajar membuat kerja disamping memastikan keadaan kelas sentiasa bersih
6)Bagi pelajar yang tidak siapkan latihan,mereka dikehendaki menghantarnya pada hari Jumaat(5.3.10)
Keperluan/BBM: Bahan: Buku rujukan, contoh lakaran
Penerapan Nilai: Toleransi, disiplin, bantu-membantu, patuh, integrasi, tekun, tegas, serta kebersihan
Refleksi:
Pelajar cuba untuk memahami tentang penghasilan teknik Basah-Atas-Basah
Pelajar mengajukan beberapa soalan yang berkaitan
Pelajar membuat kerja
Pelajar berkomunikasi sesama rakan
Guru menekankan kebersihan selepas P&P
Hari: Isnin
Tarikh: 1 March 2010
Mata Pelajaran: Pendidikan Sivik Kewarganegaraan
Tingkatan: 3J
Masa: 1525-1635
Aktiviti: Mengawas Peperiksaan Pra-PMR tingkatan 3
Hari: Isnin
Tarikh: 1 March 2010
Mata Pelajaran: Pendidikan Seni Visual
Tingkatan: 2B
Masa: 1635-1745
Bidang: Penghasilan Seni Visual
Unit Pembelajaran: Seni Halus: Catan
Hasil Pembelajaran: Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
• Mengaplikasi asas seni reka dalam proses penghasilan karya
• Berkomunikasi melalui aktiviti seni halus
• Menjalankan aktiviti secara spontan
• Membuat perbandingan jenis-jenis komunikasi visual
Aktiviti Pembelajaran: Mengaplikasi teknik Basah-Atas-Basah
Prosedur:
1)Guru meminta pelajar mengeluarkan kerja rumah
2)Guru menyatakan bahawa secara tidak sedar pelajar mengaplikasikan teknik Kering-Atas-Basah
3)Guru menerangkan bagaimana teknik Basah-Atas-Basah dilakukan
4)Guru membiarkan pelajar menyiapkan hasil lukisan masing-masing
5)Guru membuat rondaan untuk memastikan pelajar membuat kerja disamping memastikan keadaan kelas sentiasa bersih
6)Bagi pelajar yang tidak siapkan latihan,mereka dikehendaki menghantarnya pada hari Jumaat(5.3.10)
Keperluan/BBM: Bahan: Buku rujukan, contoh lakaran
Penerapan Nilai: Toleransi, disiplin, bantu-membantu, patuh, integrasi, tekun, tegas, serta kebersiha
Refleksi:
Pelajar cuba untuk memahami tentang penghasilan teknik Basah-Atas-Basah
Pelajar mengajukan beberapa soalan yang berkaitan
Pelajar membuat kerja
Pelajar berkomunikasi sesama rakan
Guru menekankan kebersihan selepas P&P
Hari: Selasa
Tarikh: 2 March 2010
Mata Pelajaran: Pendidikan Sivik Kewarganegaraan
Tingkatan: 3G
Masa: 1400-1510
Aktiviti: Mengawas Peperiksaan Pra-PMR tingkatan 3
Hari: Selasa
Tarikh: 2 March 2010
Mata Pelajaran: Pendidikan Seni Visual
Tingkatan: 2K
Masa: 1635-1745
Bidang: Penghasilan Seni Visual
Unit Pembelajaran: Seni Halus: Catan
Hasil Pembelajaran: Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
• Mengaplikasi asas seni reka dalam proses penghasilan karya
• Berkomunikasi melalui aktiviti seni halus
• Menjalankan aktiviti secara spontan
• Membuat perbandingan jenis-jenis komunikasi visual
Aktiviti Pembelajaran: Mengaplikasi teknik Basah-Atas-Basah
Prosedur:
1)Guru meminta pelajar mengeluarkan kerja rumah
2)Guru menyatakan bahawa secara tidak sedar pelajar mengaplikasikan teknik Kering-Atas-Basah
3)Guru menerangkan bagaimana teknik Basah-Atas-Basah dilakukan
4)Guru membiarkan pelajar menyiapkan hasil lukisan masing-masing
5)Guru membuat rondaan untuk memastikan pelajar membuat kerja disamping memastikan keadaan kelas sentiasa bersih
6)Bagi pelajar yang tidak siapkan latihan,mereka dikehendaki menghantarnya pada hari Jumaat(5.3.10)
Keperluan/BBM: Bahan: Buku rujukan, contoh lakaran
Penerapan Nilai: Toleransi, disiplin, bantu-membantu, patuh, integrasi, tekun, tegas, serta kebersiha
Refleksi:
Pelajar cuba untuk memahami tentang penghasilan teknik Basah-Atas-Basah
Pelajar mengajukan beberapa soalan yang berkaitan
Pelajar membuat kerja
Pelajar berkomunikasi sesama rakan
Guru menekankan kebersihan selepas P&P
Hari: Rabu
Tarikh: 3 March 2010
Mata Pelajaran: Pendidikan Sivik Kewarganegaraan
Tingkatan: 3N
Masa: 1400-1510
Aktiviti: Mengawas Peperiksaan Pra-PMR tingkatan 3
Hari: Rabu
Tarikh: 3 March 2010
Mata Pelajaran: Pendidikan Seni Visual
Tingkatan: 2M
Masa: 1525-1635
Bidang: Penghasilan Seni Visual
Unit Pembelajaran: Seni Halus: Catan
Hasil Pembelajaran: Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
• Mengaplikasi asas seni reka dalam proses penghasilan karya
• Berkomunikasi melalui aktiviti seni halus
• Menjalankan aktiviti secara spontan
• Membuat perbandingan jenis-jenis komunikasi visual
Aktiviti Pembelajaran: Mengaplikasi teknik Basah-Atas-Basah
Prosedur:
1)Guru meminta pelajar mengeluarkan kerja rumah
2)Guru menyatakan bahawa secara tidak sedar pelajar mengaplikasikan teknik Kering-Atas-Basah
3)Guru menerangkan bagaimana teknik Basah-Atas-Basah dilakukan
4)Guru membiarkan pelajar menyiapkan hasil lukisan masing-masing
5)Guru membuat rondaan untuk memastikan pelajar membuat kerja disamping memastikan keadaan kelas sentiasa bersih
6)Bagi pelajar yang tidak siapkan latihan,mereka dikehendaki menghantarnya pada hari Jumaat(5.3.10)
Keperluan/BBM: Bahan: Buku rujukan, contoh lakaran
Penerapan Nilai: Toleransi, disiplin, bantu-membantu, patuh, integrasi, tekun, tegas, serta kebersiha
Refleksi:
Pelajar cuba untuk memahami tentang penghasilan teknik Basah-Atas-Basah
Pelajar mengajukan beberapa soalan yang berkaitan
Pelajar membuat kerja
Pelajar berkomunikasi sesama rakan
Guru menekankan kebersihan selepas P&P
Hari: Rabu
Tarikh: 3 March 2010
Mata Pelajaran: Pendidikan Seni Visual
Tingkatan: 2G
Masa: 1710-1820
Bidang: Penghasilan Seni Visual
Unit Pembelajaran: Seni Halus: Catan
Hasil Pembelajaran: Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
• Mengaplikasi asas seni reka dalam proses penghasilan karya
• Berkomunikasi melalui aktiviti seni halus
• Menjalankan aktiviti secara spontan
• Membuat perbandingan jenis-jenis komunikasi visual
Aktiviti Pembelajaran: Mengaplikasi teknik Basah-Atas-Basah
Prosedur:
1)Guru meminta pelajar mengeluarkan kerja rumah
2)Guru menyatakan bahawa secara tidak sedar pelajar mengaplikasikan teknik Kering-Atas-Basah
3)Guru menerangkan bagaimana teknik Basah-Atas-Basah dilakukan
4)Guru membiarkan pelajar menyiapkan hasil lukisan masing-masing
5)Guru membuat rondaan untuk memastikan pelajar membuat kerja disamping memastikan keadaan kelas sentiasa bersih
6)Bagi pelajar yang tidak siapkan latihan,mereka dikehendaki menghantarnya pada hari Jumaat(5.3.10)
Keperluan/BBM: Bahan: Buku rujukan, contoh lakaran
Penerapan Nilai: Toleransi, disiplin, bantu-membantu, patuh, integrasi, tekun, tegas, serta kebersiha
Refleksi:
Pelajar cuba untuk memahami tentang penghasilan teknik Basah-Atas-Basah
Pelajar mengajukan beberapa soalan yang berkaitan
Pelajar membuat kerja
Pelajar berkomunikasi sesama rakan
Guru menekankan kebersihan selepas P&P
Hari: Khamis
Tarikh: 4 March 2010
Mata Pelajaran: Pendidikan Seni Visual
Tingkatan: 2D
Masa: 1250-1400
Bidang: Penghasilan Seni Visual
Unit Pembelajaran: Seni Halus: Catan
Hasil Pembelajaran: Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
• Mengaplikasi asas seni reka dalam proses penghasilan karya
• Berkomunikasi melalui aktiviti seni halus
• Menjalankan aktiviti secara spontan
• Membuat perbandingan jenis-jenis komunikasi visual
Aktiviti Pembelajaran: Mengaplikasi teknik Basah-Atas-Basah
Prosedur:
1)Guru meminta pelajar mengeluarkan kerja rumah
2)Guru menyatakan bahawa secara tidak sedar pelajar mengaplikasikan teknik Kering-Atas-Basah
3)Guru menerangkan bagaimana teknik Basah-Atas-Basah dilakukan
4)Guru membiarkan pelajar menyiapkan hasil lukisan masing-masing
5)Guru membuat rondaan untuk memastikan pelajar membuat kerja disamping memastikan keadaan kelas sentiasa bersih
6)Bagi pelajar yang tidak siapkan latihan,mereka dikehendaki menghantarnya pada hari Jumaat(5.3.10)
Keperluan/BBM: Bahan: Buku rujukan, contoh lakaran
Penerapan Nilai: Toleransi, disiplin, bantu-membantu, patuh, integrasi, tekun, tegas, serta kebersiha
Refleksi:
Pelajar cuba untuk memahami tentang penghasilan teknik Basah-Atas-Basah
Pelajar mengajukan beberapa soalan yang berkaitan
Pelajar membuat kerja
Pelajar berkomunikasi sesama rakan
Guru menekankan kebersihan selepas P&P
Hari: Khamis
Tarikh: 4 March 2010
Mata Pelajaran: Pendidikan Sivik Kewarganegaraan
Tingkatan: 3C
Masa: 1635-1745
Aktiviti: Mengawas Peperiksaan Pra-PMR tingkatan 3
Hari: Jumaat
Tarikh: 5 March 2010
Kelas: 2J (1600-1710)
Subjek: Pendidikan Jasmani dan Kesihatan
Tajuk: Gaya Hidup Sihat
Subtajuk: Pemakanan
Objektif: i) Menyatakan fungsi makro dan mikro nutrien
ii) Mengenalpasti kesan kekurangan makro dan mikro nutrien
Kemahiran: Menentukan ’point-point’ penting untuk disalin sebagai nota
ABM: Buku teks
Nilai Murni: Tekun
Bekerjasama
Hormat-menghormati
Kebersihan
Refleksi:
Pelajar mengikuti arahan guru
Pelajar memberi komitmen yang baik dalam menghasilkan nota untuk tujuan rujukan masing-masing
Pelajar berazam mengubah gaya kehidupan yang sihat
Posted by muhd suffian at 12:52 PG 0 comments
RPH minggu ke 8 (22-26 February 2010)
MINGGU 8 22-26 FEBRUARY 2010
Hari: Isnin
Tarikh: 22 February 2010
Mata Pelajaran: Pendidikan Seni Visual
Tingkatan: 2I
Masa: 1250-1400
Bidang: Penghasilan Seni Visual
Unit Pembelajaran: Seni Halus: Catan
Hasil Pembelajaran: Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
• Mengumpulkan maklumat berkaitan dengan unit pembelajaran
Aktiviti Pembelajaran: Mengumpul maklumat
Prosedur:
1)Guru memberikan nota kepada pelajar
2)Guru membahagikan pelajar kepada beberapa kumpulan
3)Guru memberikan penerangan tambahan kepada setiap kumpulan
4)Guru menunjukkan beberapa contoh lukisan sebagai rujukan tambahan agar pelajar mendapat gambaran tentang unit pembelajaran
5)Guru memberikan kerja rumah untuk disiapkan dalam masa seminggu yang berkaitan dengan unit pembelajaran (teknik kering atas basah)
Keperluan/BBM: Bahan: Buku rujukan, contoh lakaran
Penerapan Nilai: Toleransi, bantu-membantu, integrasi, tekun, tegas, serta kebersihan
Refleksi:
Pelajar cuba untuk memahami tentang unit pembelajaran
Pelajar bergerak ke dalam kumpulan dan seterusnya tekun mendengar penjelasan daripada guru
Pelajar berkomunikasi di dalam kumpulan masing-masing
Guru menekankan kebersihan selepas aktiviti berkumpulan
Hari: Isnin
Tarikh: 22 February 2010
Kelas: 3J (1525-1635)
Subjek: Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan
Tema: Hidup Bermasyarakat
Tajuk: (a) Pemeliharaan Dan Pemuliharaan Alam Sekitar
i) Kepentingan
Hasil Pembelajaran:
i. Pengetahuan:
(a) Memahami dan menyedari kepentingan pemeliharaan dan pemuliharaan alam sekitar
(b) Mengetahui kepentingan pemeliharaan dan pemuliharaan alam sekitar
(c) Memahami peranan dan tanggungjawab agensi yang berkaitan dengan penjagaan alam sekitar
ii. Kemahiran:
(a) Menjalankan usaha-usaha untuk memelihara dan memulihara alam sekitar
(b) Melibatkan diri dalam memelihara dan memulihara alam sekitar
(c) Merancangkan projek kecil untuk memelihara dan memulihara alam sekitar di kawasan sekolah
iii. Nilai:
(a) Bersyukur kerana adanya usaha yang dijalankan untuk menyelamatkan bumi daripada musnah
Pendekatan: Pembelajaran aktif
ABM: Buku teks dan buku kerja serta contoh-contoh luar yang berkaitan
KBKK: Berfikir secara logik dan rasional
Nilai Murni: Berkasih sayang
Bertanggungjawab
Bersemangat
Refleksi:
Pelajar tekun menyalin nota yang diberikan
Pelajar sama-sama berbincang dan mengutarakan idea-idea yang berkaitan dengan pembelajaran
Suasana kelas riuh dengan setiap pelajar ingin mengemukakan jawapan
Pelajar dikehendaki membuat sedikit latihan sebagai kerja rumah
Hari: Isnin
Tarikh: 22 February 2010
Mata Pelajaran: Pendidikan Seni Visual
Tingkatan: 2B
Masa: 1635-1745
Bidang: Penghasilan Seni Visual
Unit Pembelajaran: Seni Halus: Catan
Hasil Pembelajaran: Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
• Mengumpulkan maklumat berkaitan dengan unit pembelajaran
Aktiviti Pembelajaran: Mengumpul maklumat
Prosedur:
1)Guru memberikan nota kepada pelajar
2)Guru membahagikan pelajar kepada beberapa kumpulan
3)Guru memberikan penerangan tambahan kepada setiap kumpulan
4)Guru menunjukkan beberapa contoh lukisan sebagai rujukan tambahan agar pelajar mendapat gambaran tentang unit pembelajaran
5)Guru memberikan kerja rumah untuk disiapkan dalam masa seminggu yang berkaitan dengan unit pembelajaran (teknik kering atas basah)
Keperluan/BBM: Bahan: Buku rujukan, contoh lakaran
Penerapan Nilai: Toleransi, bantu-membantu, integrasi, tekun, tegas, serta kebersihan
Refleksi:
Pelajar cuba untuk memahami tentang unit pembelajaran
Pelajar bergerak ke dalam kumpulan dan seterusnya tekun mendengar penjelasan daripada guru
Pelajar berkomunikasi di dalam kumpulan masing-masing
Guru menekankan kebersihan selepas aktiviti berkumpulan
Hari: Selasa
Tarikh: 23 February 2010
Kelas: 3G (1400-1510)
Subjek: Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan
Tema: Hidup Bermasyarakat
Tajuk: (a) Pemeliharaan Dan Pemuliharaan Alam Sekitar
i) Kepentingan
Hasil Pembelajaran:
i. Pengetahuan:
(a) Memahami dan menyedari kepentingan pemeliharaan dan pemuliharaan alam sekitar
(b) Mengetahui kepentingan pemeliharaan dan pemuliharaan alam sekitar
(c) Memahami peranan dan tanggungjawab agensi yang berkaitan dengan penjagaan alam sekitar
ii. Kemahiran:
(a) Menjalankan usaha-usaha untuk memelihara dan memulihara alam sekitar
(b) Melibatkan diri dalam memelihara dan memulihara alam sekitar
(c) Merancangkan projek kecil untuk memelihara dan memulihara alam sekitar di kawasan sekolah
iii. Nilai:
(a) Bersyukur kerana adanya usaha yang dijalankan untuk menyelamatkan bumi daripada musnah
Pendekatan: Pembelajaran aktif
ABM: Buku teks dan buku kerja serta contoh-contoh luar yang berkaitan
KBKK: Berfikir secara logik dan rasional
Nilai Murni: Berkasih sayang
Bertanggungjawab
Bersemangat
Refleksi:
Pelajar tekun menyalin nota yang diberikan
Pelajar sama-sama berbincang dan mengutarakan idea-idea yang berkaitan dengan pembelajaran
Suasana kelas riuh dengan setiap pelajar ingin mengemukakan jawapan
Pelajar dikehendaki membuat sedikit latihan sebagai kerja rumah
Hari: Selasa
Tarikh: 23 February 2010
Mata Pelajaran: Pendidikan Seni Visual
Tingkatan: 2K
Masa: 1635-1745
Bidang: Penghasilan Seni Visual
Unit Pembelajaran: Seni Halus: Catan
Hasil Pembelajaran: Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
• Mengumpulkan maklumat berkaitan dengan unit pembelajaran
Aktiviti Pembelajaran: Mengumpul maklumat
Prosedur:
1)Guru memberikan nota kepada pelajar
2)Guru membahagikan pelajar kepada beberapa kumpulan
3)Guru memberikan penerangan tambahan kepada setiap kumpulan
4)Guru menunjukkan beberapa contoh lukisan sebagai rujukan tambahan agar pelajar mendapat gambaran tentang unit pembelajaran
5)Guru memberikan kerja rumah untuk disiapkan dalam masa seminggu yang berkaitan dengan unit pembelajaran (teknik kering atas basah)
Keperluan/BBM: Bahan: Buku rujukan, contoh lakaran
Penerapan Nilai: Toleransi, bantu-membantu, integrasi, tekun, tegas, serta kebersihan
Refleksi:
Pelajar cuba untuk memahami tentang unit pembelajaran
Pelajar bergerak ke dalam kumpulan dan seterusnya tekun mendengar penjelasan daripada guru
Pelajar berkomunikasi di dalam kumpulan masing-masing
Guru menekankan kebersihan selepas aktiviti berkumpulan
Hari: Rabu
Tarikh: 24 February 2010
Kelas: 3N (1400-1510)
Subjek: Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan
Tema: Hidup Bermasyarakat
Tajuk: (a) Pemeliharaan Dan Pemuliharaan Alam Sekitar
i) Kepentingan
Hasil Pembelajaran:
i. Pengetahuan:
(a) Memahami dan menyedari kepentingan pemeliharaan dan pemuliharaan alam sekitar
(b) Mengetahui kepentingan pemeliharaan dan pemuliharaan alam sekitar
(c) Memahami peranan dan tanggungjawab agensi yang berkaitan dengan penjagaan alam sekitar
ii. Kemahiran:
(a) Menjalankan usaha-usaha untuk memelihara dan memulihara alam sekitar
(b) Melibatkan diri dalam memelihara dan memulihara alam sekitar
(c) Merancangkan projek kecil untuk memelihara dan memulihara alam sekitar di kawasan sekolah
iii. Nilai:
(a) Bersyukur kerana adanya usaha yang dijalankan untuk menyelamatkan bumi daripada musnah
Pendekatan: Pembelajaran aktif
ABM: Buku teks dan buku kerja serta contoh-contoh luar yang berkaitan
KBKK: Berfikir secara logik dan rasional
Nilai Murni: Berkasih sayang
Bertanggungjawab
Bersemangat
Refleksi:
Pelajar tekun menyalin nota yang diberikan
Pelajar sama-sama berbincang dan mengutarakan idea-idea yang berkaitan dengan pembelajaran
Suasana kelas riuh dengan setiap pelajar ingin mengemukakan jawapan
Pelajar dikehendaki membuat sedikit latihan sebagai kerja rumah
Hari: Rabu
Tarikh: 24 February 2010
Mata Pelajaran: Pendidikan Seni Visual
Tingkatan: 2M
Masa: 1525-1635
Bidang: Penghasilan Seni Visual
Unit Pembelajaran: Seni Halus: Catan
Hasil Pembelajaran: Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
• Mengumpulkan maklumat berkaitan dengan unit pembelajaran
Aktiviti Pembelajaran: Mengumpul maklumat
Prosedur:
1)Guru memberikan nota kepada pelajar
2)Guru membahagikan pelajar kepada beberapa kumpulan
3)Guru memberikan penerangan tambahan kepada setiap kumpulan
4)Guru menunjukkan beberapa contoh lukisan sebagai rujukan tambahan agar pelajar mendapat gambaran tentang unit pembelajaran
5)Guru memberikan kerja rumah untuk disiapkan dalam masa seminggu yang berkaitan dengan unit pembelajaran (teknik kering atas basah)
Keperluan/BBM: Bahan: Buku rujukan, contoh lakaran
Penerapan Nilai: Toleransi, bantu-membantu, integrasi, tekun, tegas, serta kebersihan
Refleksi:
Pelajar cuba untuk memahami tentang unit pembelajaran
Pelajar bergerak ke dalam kumpulan dan seterusnya tekun mendengar penjelasan daripada guru
Pelajar berkomunikasi di dalam kumpulan masing-masing
Guru menekankan kebersihan selepas aktiviti berkumpulan
Hari: Rabu
Tarikh: 24 February 2010
Mata Pelajaran: Pendidikan Seni Visual
Tingkatan: 2G
Masa: 1710-1820
Bidang: Penghasilan Seni Visual
Unit Pembelajaran: Seni Halus: Catan
Hasil Pembelajaran: Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
• Mengumpulkan maklumat berkaitan dengan unit pembelajaran
Aktiviti Pembelajaran: Mengumpul maklumat
Prosedur:
1)Guru memberikan nota kepada pelajar
2)Guru membahagikan pelajar kepada beberapa kumpulan
3)Guru memberikan penerangan tambahan kepada setiap kumpulan
4)Guru menunjukkan beberapa contoh lukisan sebagai rujukan tambahan agar pelajar mendapat gambaran tentang unit pembelajaran
5)Guru memberikan kerja rumah untuk disiapkan dalam masa seminggu yang berkaitan dengan unit pembelajaran (teknik kering atas basah)
Keperluan/BBM: Bahan: Buku rujukan, contoh lakaran
Penerapan Nilai: Toleransi, bantu-membantu, integrasi, tekun, tegas, serta kebersihan
Refleksi:
Pelajar cuba untuk memahami tentang unit pembelajaran
Pelajar bergerak ke dalam kumpulan dan seterusnya tekun mendengar penjelasan daripada guru
Pelajar berkomunikasi di dalam kumpulan masing-masing
Guru menekankan kebersihan selepas aktiviti berkumpulan
Hari: Khamis
Tarikh: 25 February 2010
Mata Pelajaran: Pendidikan Seni Visual
Tingkatan: 2D
Masa: 1250-1400
Bidang: Penghasilan Seni Visual
Unit Pembelajaran: Seni Halus: Catan
Hasil Pembelajaran: Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
• Mengumpulkan maklumat berkaitan dengan unit pembelajaran
Aktiviti Pembelajaran: Mengumpul maklumat
Prosedur:
1)Guru memberikan nota kepada pelajar
2)Guru membahagikan pelajar kepada beberapa kumpulan
3)Guru memberikan penerangan tambahan kepada setiap kumpulan
4)Guru menunjukkan beberapa contoh lukisan sebagai rujukan tambahan agar pelajar mendapat gambaran tentang unit pembelajaran
5)Guru memberikan kerja rumah untuk disiapkan dalam masa seminggu yang berkaitan dengan unit pembelajaran (teknik kering atas basah)
Keperluan/BBM: Bahan: Buku rujukan, contoh lakaran
Penerapan Nilai: Toleransi, bantu-membantu, integrasi, tekun, tegas, serta kebersihan
Refleksi:
Pelajar cuba untuk memahami tentang unit pembelajaran
Pelajar bergerak ke dalam kumpulan dan seterusnya tekun mendengar penjelasan daripada guru
Pelajar berkomunikasi di dalam kumpulan masing-masing
Guru menekankan kebersihan selepas aktiviti berkumpulan
Hari: Khamis
Tarikh: 25 February 2010
Kelas: 3C (1635-1745)
Subjek: Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan
Tema: Hidup Bermasyarakat
Tajuk: (a) Pemeliharaan Dan Pemuliharaan Alam Sekitar
i) Kepentingan
Hasil Pembelajaran:
i. Pengetahuan:
(a) Memahami dan menyedari kepentingan pemeliharaan dan pemuliharaan alam sekitar
(b) Mengetahui kepentingan pemeliharaan dan pemuliharaan alam sekitar
(c) Memahami peranan dan tanggungjawab agensi yang berkaitan dengan penjagaan alam sekitar
ii. Kemahiran:
(a) Menjalankan usaha-usaha untuk memelihara dan memulihara alam sekitar
(b) Melibatkan diri dalam memelihara dan memulihara alam sekitar
(c) Merancangkan projek kecil untuk memelihara dan memulihara alam sekitar di kawasan sekolah
iii. Nilai:
(a) Bersyukur kerana adanya usaha yang dijalankan untuk menyelamatkan bumi daripada musnah
Pendekatan: Pembelajaran aktif
ABM: Buku teks dan buku kerja serta contoh-contoh luar yang berkaitan
KBKK: Berfikir secara logik dan rasional
Nilai Murni: Berkasih sayang
Bertanggungjawab
Bersemangat
Refleksi:
Pelajar tekun menyalin nota yang diberikan
Pelajar sama-sama berbincang dan mengutarakan idea-idea yang berkaitan dengan pembelajaran
Suasana kelas riuh dengan setiap pelajar ingin mengemukakan jawapan
Pelajar dikehendaki membuat sedikit latihan sebagai kerja rumah
Hari: Jumaat
Tarikh: 26 February 2010
CUTI UMUM SEMPENA MAULIDUR RASUL
Posted by muhd suffian at 12:37 PG 0 comments