MINGGU 18 3-7 May 2010
Hari: Isnin
Tarikh: 3 May 2010
Mata Pelajaran: Pendidikan Seni Visual
Tingkatan: 2I
Masa: 1250-1400
Bidang: Penghasilan Seni Visual
Unit Pembelajaran: Jalinan
Hasil Pembelajaran: Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
• Menyatakan wujudnya ciri-ciri estetik dan fungsi jalinan
• Memahami konsep atau maksud dan jenis jalinan
Aktiviti Pembelajaran: Mengaplikasi, memahami dan membandingbeza
Prosedur:
1) Guru memberikan nota kepada pelajar untuk disalin
2) Semasa P&P berlangsung, guru mengaitkan dengan pelbagai contoh yang biasa dilihat
3) Pelajar berkomunikasi baik dengan bertanyakan soalan-soalan yang relevan dengan tajuk
4) Guru memantau keadaan kelas agar sentiasa bersih dan selesa
Keperluan/BBM: Buku rujukan
Penerapan Nilai: Disiplin, hormat-menghormati, toleransi, bantu-membantu, tekun, serta kebersihan
Refleksi:
Pelajar memberikan respon yang baik terhadap tajuk yang dipelajari
Guru dan pelajar berkomunikasi secara langsung dan relevan dengan tajuk yang dibincangkan
Pelajar bertanyakan contoh-contoh lain sama ada berkaitan ataupun tidak
Kebersihan kelas agak memuaskan.
Hari: Isnin
Tarikh: 3 May 2010
Kelas: 3J (1525-1635)
Subjek: Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan
Tema: Hidup Bermasyarakat
Tajuk: (i) Pemeliharan dan pemuliharaan alam sekitar
(ii) Kepekaan dan tindakan terhadap isu dan masalah alam sekitar
Hasil Pembelajaran:
Pelajar secara tidak langsung membuat ulangkaji untuk persediaan peperiksaan
Pendekatan: Latihan ulangkaji sebagai usaha untuk mengelak pelajar lupa apa yang telah dipelajari
ABM: Buku Teks dan nota sebelumnya
Nilai Murni:
Komunikasi yang baik
Disiplin yang tinggi
Hormat-menghormati
Bertanggungjawab
Perhubungan baik
Kebersihan
Refleksi:
Pelajar dikehendaki menjawab soalan-soalan sebagai ulangkaji
Guru sentiasa memantau pergerakan kelas agar semua pelajar membuat ulangkaji
Keadaan kelas teratur
Hari: Isnin
Tarikh: 3 May 2010
Mata Pelajaran: Pendidikan Seni Visual
Tingkatan: 2B
Masa: 1635-1745
Bidang: Penghasilan Seni Visual
Unit Pembelajaran: Jalinan
Hasil Pembelajaran: Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
• Menyatakan wujudnya ciri-ciri estetik dan fungsi jalinan
• Memahami konsep atau maksud dan jenis jalinan
Aktiviti Pembelajaran: Mengaplikasi, memahami dan membandingbeza
Prosedur:
1) Guru memberikan nota kepada pelajar untuk disalin
2) Semasa P&P berlangsung, guru mengaitkan dengan pelbagai contoh yang biasa dilihat
3) Pelajar berkomunikasi baik dengan bertanyakan soalan-soalan yang relevan dengan tajuk
4) Guru memantau keadaan kelas agar sentiasa bersih dan selesa
Keperluan/BBM: Buku rujukan
Penerapan Nilai: Disiplin, hormat-menghormati, toleransi, bantu-membantu, tekun, serta kebersihan
Refleksi:
Pelajar memberikan respon yang baik terhadap tajuk yang dipelajari
Guru dan pelajar berkomunikasi secara langsung dan relevan dengan tajuk yang dibincangkan
Pelajar bertanyakan contoh-contoh lain sama ada berkaitan ataupun tidak
Kebersihan kelas agak memuaskan.
Hari: Selasa
Tarikh: 4 May 2010
Kelas: 3G (1400-1510)
Subjek: Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan
Tema: Hidup Bermasyarakat
Tajuk: (i) Pemeliharan dan pemuliharaan alam sekitar
(ii) Kepekaan dan tindakan terhadap isu dan masalah alam sekitar
Hasil Pembelajaran:
Pelajar secara tidak langsung membuat ulangkaji untuk persediaan peperiksaan
Pendekatan: Latihan ulangkaji sebagai usaha untuk mengelak pelajar lupa apa yang telah dipelajari
ABM: Buku Teks dan nota sebelumnya
Nilai Murni:
Komunikasi yang baik
Disiplin yang tinggi
Hormat-menghormati
Bertanggungjawab
Perhubungan baik
Kebersihan
Refleksi:
Pelajar dikehendaki menjawab soalan-soalan sebagai ulangkaji
Guru sentiasa memantau pergerakan kelas agar semua pelajar membuat ulangkaji
Keadaan kelas teratur
Hari: Selasa
Tarikh: 4 May 2010
Mata Pelajaran: Pendidikan Seni Visual
Tingkatan: 2K
Masa: 1635-1745
Bidang: Penghasilan Seni Visual
Unit Pembelajaran: Jalinan
Hasil Pembelajaran: Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
• Menyatakan wujudnya ciri-ciri estetik dan fungsi jalinan
• Memahami konsep atau maksud dan jenis jalinan
Aktiviti Pembelajaran: Mengaplikasi, memahami dan membandingbeza
Prosedur:
1) Guru memberikan nota kepada pelajar untuk disalin
2) Semasa P&P berlangsung, guru mengaitkan dengan pelbagai contoh yang biasa dilihat
3) Pelajar berkomunikasi baik dengan bertanyakan soalan-soalan yang relevan dengan tajuk
4) Guru memantau keadaan kelas agar sentiasa bersih dan selesa
Keperluan/BBM: Buku rujukan
Penerapan Nilai: Disiplin, hormat-menghormati, toleransi, bantu-membantu, tekun, serta kebersihan
Refleksi:
Pelajar memberikan respon yang baik terhadap tajuk yang dipelajari
Guru dan pelajar berkomunikasi secara langsung dan relevan dengan tajuk yang dibincangkan
Pelajar bertanyakan contoh-contoh lain sama ada berkaitan ataupun tidak
Kebersihan kelas agak memuaskan.
Hari: Rabu
Tarikh: 5 May 2010
Kelas: 3N (1400-1510)
Subjek: Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan
Tema: Hidup Bermasyarakat
Tajuk: (i) Pemeliharan dan pemuliharaan alam sekitar
(ii) Kepekaan dan tindakan terhadap isu dan masalah alam sekitar
Hasil Pembelajaran:
Pelajar secara tidak langsung membuat ulangkaji untuk persediaan peperiksaan
Pendekatan: Latihan ulangkaji sebagai usaha untuk mengelak pelajar lupa apa yang telah dipelajari
ABM: Buku Teks dan nota sebelumnya
Nilai Murni:
Komunikasi yang baik
Disiplin yang tinggi
Hormat-menghormati
Bertanggungjawab
Perhubungan baik
Kebersihan
Refleksi:
Pelajar dikehendaki menjawab soalan-soalan sebagai ulangkaji
Guru sentiasa memantau pergerakan kelas agar semua pelajar membuat ulangkaji
Keadaan kelas teratur
Hari: Rabu
Tarikh: 5 May 2010
Mata Pelajaran: Pendidikan Seni Visual
Tingkatan: 2M
Masa: 1525-1635
Bidang: Penghasilan Seni Visual
Unit Pembelajaran: Jalinan
Hasil Pembelajaran: Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
• Menyatakan wujudnya ciri-ciri estetik dan fungsi jalinan
• Memahami konsep atau maksud dan jenis jalinan
Aktiviti Pembelajaran: Mengaplikasi, memahami dan membandingbeza
Prosedur:
1) Guru memberikan nota kepada pelajar untuk disalin
2) Semasa P&P berlangsung, guru mengaitkan dengan pelbagai contoh yang biasa dilihat
3) Pelajar berkomunikasi baik dengan bertanyakan soalan-soalan yang relevan dengan tajuk
4) Guru memantau keadaan kelas agar sentiasa bersih dan selesa
Keperluan/BBM: Buku rujukan
Penerapan Nilai: Disiplin, hormat-menghormati, toleransi, bantu-membantu, tekun, serta kebersihan
Refleksi:
Pelajar memberikan respon yang baik terhadap tajuk yang dipelajari
Guru dan pelajar berkomunikasi secara langsung dan relevan dengan tajuk yang dibincangkan
Pelajar bertanyakan contoh-contoh lain sama ada berkaitan ataupun tidak
Kebersihan kelas agak memuaskan.
Hari: Rabu
Tarikh: 5 May 2010
Mata Pelajaran: Pendidikan Seni Visual
Tingkatan: 2G
Masa: 1710-1820
Bidang: Penghasilan Seni Visual
Unit Pembelajaran: Jalinan
Hasil Pembelajaran: Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
• Menyatakan wujudnya ciri-ciri estetik dan fungsi jalinan
• Memahami konsep atau maksud dan jenis jalinan
Aktiviti Pembelajaran: Mengaplikasi, memahami dan membandingbeza
Prosedur:
1) Guru memberikan nota kepada pelajar untuk disalin
2) Semasa P&P berlangsung, guru mengaitkan dengan pelbagai contoh yang biasa dilihat
3) Pelajar berkomunikasi baik dengan bertanyakan soalan-soalan yang relevan dengan tajuk
4) Guru memantau keadaan kelas agar sentiasa bersih dan selesa
Keperluan/BBM: Buku rujukan
Penerapan Nilai: Disiplin, hormat-menghormati, toleransi, bantu-membantu, tekun, serta kebersihan
Refleksi:
Pelajar memberikan respon yang baik terhadap tajuk yang dipelajari
Guru dan pelajar berkomunikasi secara langsung dan relevan dengan tajuk yang dibincangkan
Pelajar bertanyakan contoh-contoh lain sama ada berkaitan ataupun tidak
Kebersihan kelas agak memuaskan.
Hari: Khamis
Tarikh: 6 May 2010
Mata Pelajaran: Pendidikan Seni Visual
Tingkatan: 2D
Masa: 1250-1400
Bidang: Penghasilan Seni Visual
Unit Pembelajaran: Jalinan
Hasil Pembelajaran: Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
• Menyatakan wujudnya ciri-ciri estetik dan fungsi jalinan
• Memahami konsep atau maksud dan jenis jalinan
Aktiviti Pembelajaran: Mengaplikasi, memahami dan membandingbeza
Prosedur:
1) Guru memberikan nota kepada pelajar untuk disalin
2) Semasa P&P berlangsung, guru mengaitkan dengan pelbagai contoh yang biasa dilihat
3) Pelajar berkomunikasi baik dengan bertanyakan soalan-soalan yang relevan dengan tajuk
4) Guru memantau keadaan kelas agar sentiasa bersih dan selesa
Keperluan/BBM: Buku rujukan
Penerapan Nilai: Disiplin, hormat-menghormati, toleransi, bantu-membantu, tekun, serta kebersihan
Refleksi:
Pelajar memberikan respon yang baik terhadap tajuk yang dipelajari
Guru dan pelajar berkomunikasi secara langsung dan relevan dengan tajuk yang dibincangkan
Pelajar bertanyakan contoh-contoh lain sama ada berkaitan ataupun tidak
Kebersihan kelas agak memuaskan.
Hari: Khamis
Tarikh: 6 May 2010
Kelas: 3C (1635-1745)
Subjek: Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan
Tema: Hidup Bermasyarakat
Tajuk: (i) Pemeliharan dan pemuliharaan alam sekitar
(ii) Kepekaan dan tindakan terhadap isu dan masalah alam sekitar
Hasil Pembelajaran:
Pelajar secara tidak langsung membuat ulangkaji untuk persediaan peperiksaan
Pendekatan: Latihan ulangkaji sebagai usaha untuk mengelak pelajar lupa apa yang telah dipelajari
ABM: Buku Teks dan nota sebelumnya
Nilai Murni:
Komunikasi yang baik
Disiplin yang tinggi
Hormat-menghormati
Bertanggungjawab
Perhubungan baik
Kebersihan
Refleksi:
Pelajar dikehendaki menjawab soalan-soalan sebagai ulangkaji
Guru sentiasa memantau pergerakan kelas agar semua pelajar membuat ulangkaji
Keadaan kelas teratur
Hari: Jumaat
Tarikh: 7 May 2010
Kelas: 2J (1600-1710)
Subjek: Pendidikan Jasmani dan Kesihatan
Hasil pembelajaran: UJIAN SEGAK
Rabu, 12 Mei 2010
RPH Minggu 18(3-7 May 2010)
Posted by muhd suffian at 11:40 PTG
Langgan:
Catat Ulasan (Atom)
0 comments:
Catat Ulasan