MINGGU 17 26-30 April 2010
Hari: Isnin
Tarikh: 26 April 2010
Mata Pelajaran: Pendidikan Seni Visual
Tingkatan: 2I
Masa: 1250-1400
Bidang: Penghasilan Seni Visual
Unit Pembelajaran: Penghasilan Logo
Hasil Pembelajaran: Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
• Memikirkan objektif penghasilan logo masing-masing
• Menyiapkan hasil yang menarik
• Berkongsi idea yang menarik sesama rakan
Aktiviti Pembelajaran: Penghasilan Logo
Prosedur:
1) Guru mengarahkan pelajar mengeluarkan semua alatan yang diperlukan
2) Guru menerangkan tentang tajuk yang dipelajari serta apa yang dikehendaki
3) Guru memberikan gamabaran tentang logo-logo yang biasanya diketahui
4) Guru memastikan kebersihan kelas terjamin
Keperluan/BBM: Kertas lukisan, pensel 2B, pensel warna, pemadam, dan buku kerja sekolah
Penerapan Nilai: Disiplin, hormat-menghormati, toleransi, bantu-membantu, tekun, serta kebersihan
Refleksi:
Pelajar berusaha menyiapkan sepenuhnya ciptaan logo masing-masing
Segelintir pelajar berbincang akan contoh penghasilan logo masing-masing
Pelajar dikehendaki menyiapkan hasil ciptaan logo tersebut dalam masa seminggu.
Kebersihan kelas agak memuaskan.
Hari: Isnin
Tarikh: 26 April 2010
Kelas: 3J (1525-1635)
Subjek: Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan
Tema: Hubungan Kekeluargaan
Tajuk: Tanggungjawab terhadap keluarga
Hasil Pembelajaran:
Pelajar secara tidak langsung membuat ulangkaji untuk persediaan peperiksaan
Pendekatan: Latihan ulangkaji sebagai usaha untuk mengelak pelajar lupa apa yang telah dipelajari
ABM: Buku Teks dan nota sebelumnya
Nilai Murni: Hormat-menghormati
Komunikasi yang baik
Disiplin yang tinggi
Bertanggungjawab
Perhubungan baik
Kebersihan
Refleksi:
Pelajar dikehendaki menjawab soalan-soalan sebagai ulangkaji
Guru sentiasa memantau pergerakan kelas agar semua pelajar membuat ulangkaji
Keadaan kelas teratur
Hari: Isnin
Tarikh: 26 April 2010
Mata Pelajaran: Pendidikan Seni Visual
Tingkatan: 2B
Masa: 1635-1745
Bidang: Penghasilan Seni Visual
Unit Pembelajaran: Penghasilan Logo
Hasil Pembelajaran: Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
• Memikirkan objektif penghasilan logo masing-masing
• Menyiapkan hasil yang menarik
• Berkongsi idea yang menarik sesama rakan
Aktiviti Pembelajaran: Penghasilan Logo
Prosedur:
1) Guru mengarahkan pelajar mengeluarkan semua alatan yang diperlukan
2) Guru menerangkan tentang tajuk yang dipelajari serta apa yang dikehendaki
3) Guru memberikan gamabaran tentang logo-logo yang biasanya diketahui
4) Guru memastikan kebersihan kelas terjamin
Keperluan/BBM: Kertas lukisan, pensel 2B, pensel warna, pemadam, dan buku kerja sekolah
Penerapan Nilai: Disiplin, hormat-menghormati, toleransi, bantu-membantu, tekun, serta kebersihan
Refleksi:
Pelajar berusaha menyiapkan sepenuhnya ciptaan logo masing-masing
Segelintir pelajar berbincang akan contoh penghasilan logo masing-masing
Pelajar dikehendaki menyiapkan hasil ciptaan logo tersebut dalam masa seminggu.
Kebersihan kelas agak memuaskan.
Hari: Selasa
Tarikh: 27 April 2010
Kelas: 3G (1400-1510)
Subjek: Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan
Tema: Hubungan Kekeluargaan
Tajuk: Tanggungjawab terhadap keluarga
Hasil Pembelajaran:
Pelajar secara tidak langsung membuat ulangkaji untuk persediaan peperiksaan
Pendekatan: Latihan ulangkaji sebagai usaha untuk mengelak pelajar lupa apa yang telah dipelajari
ABM: Buku Teks dan nota sebelumnya
Nilai Murni: Hormat-menghormati
Komunikasi yang baik
Disiplin yang tinggi
Bertanggungjawab
Perhubungan baik
Kebersihan
Refleksi:
Pelajar dikehendaki menjawab soalan-soalan sebagai ulangkaji
Guru sentiasa memantau pergerakan kelas agar semua pelajar membuat ulangkaji
Keadaan kelas teratur
Hari: Selasa
Tarikh: 27 April 2010
Mata Pelajaran: Pendidikan Seni Visual
Tingkatan: 2K
Masa: 1635-1745
Bidang: Penghasilan Seni Visual
Unit Pembelajaran: Penghasilan Logo
Hasil Pembelajaran: Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
• Memikirkan objektif penghasilan logo masing-masing
• Menyiapkan hasil yang menarik
• Berkongsi idea yang menarik sesama rakan
Aktiviti Pembelajaran: Penghasilan Logo
Prosedur:
1) Guru mengarahkan pelajar mengeluarkan semua alatan yang diperlukan
2) Guru menerangkan tentang tajuk yang dipelajari serta apa yang dikehendaki
3) Guru memberikan gamabaran tentang logo-logo yang biasanya diketahui
4) Guru memastikan kebersihan kelas terjamin
Keperluan/BBM: Kertas lukisan, pensel 2B, pensel warna, pemadam, dan buku kerja sekolah
Penerapan Nilai: Disiplin, hormat-menghormati, toleransi, bantu-membantu, tekun, serta kebersihan
Refleksi:
Pelajar berusaha menyiapkan sepenuhnya ciptaan logo masing-masing
Segelintir pelajar berbincang akan contoh penghasilan logo masing-masing
Pelajar dikehendaki menyiapkan hasil ciptaan logo tersebut dalam masa seminggu.
Kebersihan kelas agak memuaskan.
Hari: Rabu
Tarikh: 28 April 2010
Kelas: 3N (1400-1510)
Subjek: Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan
Tema: Hubungan Kekeluargaan
Tajuk: Tanggungjawab terhadap keluarga
Hasil Pembelajaran:
Pelajar secara tidak langsung membuat ulangkaji untuk persediaan peperiksaan
Pendekatan: Latihan ulangkaji sebagai usaha untuk mengelak pelajar lupa apa yang telah dipelajari
ABM: Buku Teks dan nota sebelumnya
Nilai Murni: Hormat-menghormati
Komunikasi yang baik
Disiplin yang tinggi
Bertanggungjawab
Perhubungan baik
Kebersihan
Refleksi:
Pelajar dikehendaki menjawab soalan-soalan sebagai ulangkaji
Guru sentiasa memantau pergerakan kelas agar semua pelajar membuat ulangkaji
Keadaan kelas teratur
Hari: Rabu
Tarikh: 28 April 2010
Mata Pelajaran: Pendidikan Seni Visual
Tingkatan: 2M
Masa: 1525-1635
Bidang: Penghasilan Seni Visual
Unit Pembelajaran: Penghasilan Logo
Hasil Pembelajaran: Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
• Memikirkan objektif penghasilan logo masing-masing
• Menyiapkan hasil yang menarik
• Berkongsi idea yang menarik sesama rakan
Aktiviti Pembelajaran: Penghasilan Logo
Prosedur:
1) Guru mengarahkan pelajar mengeluarkan semua alatan yang diperlukan
2) Guru menerangkan tentang tajuk yang dipelajari serta apa yang dikehendaki
3) Guru memberikan gamabaran tentang logo-logo yang biasanya diketahui
4) Guru memastikan kebersihan kelas terjamin
Keperluan/BBM: Kertas lukisan, pensel 2B, pensel warna, pemadam, dan buku kerja sekolah
Penerapan Nilai: Disiplin, hormat-menghormati, toleransi, bantu-membantu, tekun, serta kebersihan
Refleksi:
Pelajar berusaha menyiapkan sepenuhnya ciptaan logo masing-masing
Segelintir pelajar berbincang akan contoh penghasilan logo masing-masing
Pelajar dikehendaki menyiapkan hasil ciptaan logo tersebut dalam masa seminggu.
Kebersihan kelas agak memuaskan.
Hari: Rabu
Tarikh: 28 April 2010
Mata Pelajaran: Pendidikan Seni Visual
Tingkatan: 2G
Masa: 1710-1820
Bidang: Penghasilan Seni Visual
Unit Pembelajaran: Penghasilan Logo
Hasil Pembelajaran: Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
• Memikirkan objektif penghasilan logo masing-masing
• Menyiapkan hasil yang menarik
• Berkongsi idea yang menarik sesama rakan
Aktiviti Pembelajaran: Penghasilan Logo
Prosedur:
1) Guru mengarahkan pelajar mengeluarkan semua alatan yang diperlukan
2) Guru menerangkan tentang tajuk yang dipelajari serta apa yang dikehendaki
3) Guru memberikan gamabaran tentang logo-logo yang biasanya diketahui
4) Guru memastikan kebersihan kelas terjamin
Keperluan/BBM: Kertas lukisan, pensel 2B, pensel warna, pemadam, dan buku kerja sekolah
Penerapan Nilai: Disiplin, hormat-menghormati, toleransi, bantu-membantu, tekun, serta kebersihan
Refleksi:
Pelajar berusaha menyiapkan sepenuhnya ciptaan logo masing-masing
Segelintir pelajar berbincang akan contoh penghasilan logo masing-masing
Pelajar dikehendaki menyiapkan hasil ciptaan logo tersebut dalam masa seminggu.
Kebersihan kelas agak memuaskan.
Hari: Khamis
Tarikh: 29 April 2010
Mata Pelajaran: Pendidikan Seni Visual
Tingkatan: 2D
Masa: 1250-1400
Bidang: Penghasilan Seni Visual
Unit Pembelajaran: Penghasilan Logo
Hasil Pembelajaran: Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
• Memikirkan objektif penghasilan logo masing-masing
• Menyiapkan hasil yang menarik
• Berkongsi idea yang menarik sesama rakan
Aktiviti Pembelajaran: Penghasilan Logo
Prosedur:
1) Guru mengarahkan pelajar mengeluarkan semua alatan yang diperlukan
2) Guru menerangkan tentang tajuk yang dipelajari serta apa yang dikehendaki
3) Guru memberikan gamabaran tentang logo-logo yang biasanya diketahui
4) Guru memastikan kebersihan kelas terjamin
Keperluan/BBM: Kertas lukisan, pensel 2B, pensel warna, pemadam, dan buku kerja sekolah
Penerapan Nilai: Disiplin, hormat-menghormati, toleransi, bantu-membantu, tekun, serta kebersihan
Refleksi:
Pelajar berusaha menyiapkan sepenuhnya ciptaan logo masing-masing
Segelintir pelajar berbincang akan contoh penghasilan logo masing-masing
Pelajar dikehendaki menyiapkan hasil ciptaan logo tersebut dalam masa seminggu.
Kebersihan kelas agak memuaskan.
Hari: Khamis
Tarikh: 29 April 2010
Kelas: 3C (1635-1745)
Subjek: Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan
Tema: Hubungan Kekeluargaan
Tajuk: Tanggungjawab terhadap keluarga
Hasil Pembelajaran:
Pelajar secara tidak langsung membuat ulangkaji untuk persediaan peperiksaan
Pendekatan: Latihan ulangkaji sebagai usaha untuk mengelak pelajar lupa apa yang telah dipelajari
ABM: Buku Teks dan nota sebelumnya
Nilai Murni: Hormat-menghormati
Komunikasi yang baik
Disiplin yang tinggi
Bertanggungjawab
Perhubungan baik
Kebersihan
Refleksi:
Pelajar dikehendaki menjawab soalan-soalan sebagai ulangkaji
Guru sentiasa memantau pergerakan kelas agar semua pelajar membuat ulangkaji
Keadaan kelas teratur
Hari: Jumaat
Tarikh: 30 April 2010
Kelas: 2J (1600-1710)
Subjek: Pendidikan Jasmani dan Kesihatan
Hasil pembelajaran: UJIAN SEGAK
Ahad, 9 Mei 2010
RPH Minggu 17 (26-30 April 2010)
Posted by muhd suffian at 11:31 PTG
Langgan:
Catat Ulasan (Atom)
0 comments:
Catat Ulasan