MINGGU 19 10-14 May 2010
Hari: Isnin
Tarikh: 10 May 2010
Kelas: 2I (1250-1400)
Subjek: Pendidikan Seni Visual
Hasil Pembelajaran:
Pelajar membuat ulangkaji untuk persediaan peperiksaan yang akan berlangsung pada minggu hadapan
Pendekatan: Latihan ulangkaji sebagai usaha untuk mengelak pelajar lupa apa yang telah dipelajari
ABM: Nota sebelumnya
Nilai Murni:
Bertanggungjawab
Disiplin yang tinggi
Hormat-menghormati
Perhubungan baik
Kebersihan
Refleksi:
Pelajar diarahkan untuk membuat ulangkaji sendiri subjek PSV
Guru sentiasa memantau pergerakan kelas agar semua pelajar membuat ulangkaji
Segelintir pelajar berbincang dengan guru akan tajuk yang kurang difahami
Ulangkaji secara berkumpulan digalakkan asalkan tidak bising
Keadaan kelas teratur
Hari: Isnin
Tarikh: 10 May 2010
Kelas: 3J (1525-1635)
Subjek: Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan
Tema: Warisan Kepelbagaian Budaya Malaysia
Tajuk: Adat resam dan pantang larang pelbagai kaum
Hasil Pembelajaran:
Pelajar secara tidak langsung membuat ulangkaji untuk persediaan peperiksaan
Pendekatan: Latihan ulangkaji sebagai usaha untuk mengelak pelajar lupa apa yang telah dipelajari
ABM: Buku Teks dan nota sebelumnya
Nilai Murni:
Hormat-menghormati
Komunikasi yang baik
Disiplin yang tinggi
Bertanggungjawab
Perhubungan baik
Kebersihan
Refleksi:
Pelajar dikehendaki menjawab soalan-soalan sebagai ulangkaji
Segelintir pelajar membuat latihan ulangkaji secara berkumpulan
Guru sentiasa memantau pergerakan kelas agar semua pelajar membuat ulangkaji
Keadaan kelas teratur
Hari: Isnin
Tarikh: 10 May 2010
Kelas: 2B (1635-1745)
Subjek: Pendidikan Seni Visual
Hasil Pembelajaran:
Pelajar membuat ulangkaji untuk persediaan peperiksaan yang akan berlangsung pada minggu hadapan
Pendekatan: Latihan ulangkaji sebagai usaha untuk mengelak pelajar lupa apa yang telah dipelajari
ABM: Nota sebelumnya
Nilai Murni:
Bertanggungjawab
Disiplin yang tinggi
Hormat-menghormati
Perhubungan baik
Kebersihan
Refleksi:
Pelajar diarahkan untuk membuat ulangkaji sendiri subjek PSV
Guru sentiasa memantau pergerakan kelas agar semua pelajar membuat ulangkaji
Segelintir pelajar berbincang dengan guru akan tajuk yang kurang difahami
Ulangkaji secara berkumpulan digalakkan asalkan tidak bising
Keadaan kelas teratur
Hari: Selasa
Tarikh: 11 May 2010
Kelas: 3G (1400-1510)
Subjek: Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan
Tema: Warisan Kepelbagaian Budaya Malaysia
Tajuk: Adat resam dan pantang larang pelbagai kaum
Hasil Pembelajaran:
Pelajar secara tidak langsung membuat ulangkaji untuk persediaan peperiksaan
Pendekatan: Latihan ulangkaji sebagai usaha untuk mengelak pelajar lupa apa yang telah dipelajari
ABM: Buku Teks dan nota sebelumnya
Nilai Murni:
Hormat-menghormati
Komunikasi yang baik
Disiplin yang tinggi
Bertanggungjawab
Perhubungan baik
Kebersihan
Refleksi:
Pelajar dikehendaki menjawab soalan-soalan sebagai ulangkaji
Segelintir pelajar membuat latihan ulangkaji secara berkumpulan
Guru sentiasa memantau pergerakan kelas agar semua pelajar membuat ulangkaji
Keadaan kelas teratur
Hari: Selasa
Tarikh: 11 May 2010
Kelas: 2K (1635-1745)
Subjek: Pendidikan Seni Visual
Hasil Pembelajaran:
Pelajar membuat ulangkaji untuk persediaan peperiksaan yang akan berlangsung pada minggu hadapan
Pendekatan: Latihan ulangkaji sebagai usaha untuk mengelak pelajar lupa apa yang telah dipelajari
ABM: Nota sebelumnya
Nilai Murni:
Bertanggungjawab
Disiplin yang tinggi
Hormat-menghormati
Perhubungan baik
Kebersihan
Refleksi:
Pelajar diarahkan untuk membuat ulangkaji sendiri subjek PSV
Guru sentiasa memantau pergerakan kelas agar semua pelajar membuat ulangkaji
Segelintir pelajar berbincang dengan guru akan tajuk yang kurang difahami
Ulangkaji secara berkumpulan digalakkan asalkan tidak bising
Keadaan kelas teratur
Hari: Rabu
Tarikh: 12 May 2010
Kelas: 3N (1400-1510)
Subjek: Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan
Tema: Warisan Kepelbagaian Budaya Malaysia
Tajuk: Adat resam dan pantang larang pelbagai kaum
Hasil Pembelajaran:
Pelajar secara tidak langsung membuat ulangkaji untuk persediaan peperiksaan
Pendekatan: Latihan ulangkaji sebagai usaha untuk mengelak pelajar lupa apa yang telah dipelajari
ABM: Buku Teks dan nota sebelumnya
Nilai Murni:
Hormat-menghormati
Komunikasi yang baik
Disiplin yang tinggi
Bertanggungjawab
Perhubungan baik
Kebersihan
Refleksi:
Pelajar dikehendaki menjawab soalan-soalan sebagai ulangkaji
Segelintir pelajar membuat latihan ulangkaji secara berkumpulan
Guru sentiasa memantau pergerakan kelas agar semua pelajar membuat ulangkaji
Keadaan kelas teratur walaupun terdapat sebilangan pelajar yang bermasalah
Hari: Rabu
Tarikh: 12 May 2010
Kelas: 2M (1525-1635)
Subjek: Pendidikan Seni Visual
Hasil Pembelajaran:
Pelajar membuat ulangkaji untuk persediaan peperiksaan yang akan berlangsung pada minggu hadapan
Pendekatan: Latihan ulangkaji sebagai usaha untuk mengelak pelajar lupa apa yang telah dipelajari
ABM: Nota sebelumnya
Nilai Murni:
Bertanggungjawab
Disiplin yang tinggi
Hormat-menghormati
Perhubungan baik
Kebersihan
Refleksi:
Pelajar diarahkan untuk membuat ulangkaji sendiri subjek PSV
Guru sentiasa memantau pergerakan kelas agar semua pelajar membuat ulangkaji
Segelintir pelajar berbincang dengan guru akan tajuk yang kurang difahami
Ulangkaji secara berkumpulan digalakkan asalkan tidak bising
Keadaan kelas teratur
Hari: Rabu
Tarikh: 12 May 2010
Kelas: 2G (1710-1820)
Subjek: Pendidikan Seni Visual
Hasil Pembelajaran:
Pelajar membuat ulangkaji untuk persediaan peperiksaan yang akan berlangsung pada minggu hadapan
Pendekatan: Latihan ulangkaji sebagai usaha untuk mengelak pelajar lupa apa yang telah dipelajari
ABM: Nota sebelumnya
Nilai Murni:
Bertanggungjawab
Disiplin yang tinggi
Hormat-menghormati
Perhubungan baik
Kebersihan
Refleksi:
Pelajar diarahkan untuk membuat ulangkaji sendiri subjek PSV
Guru sentiasa memantau pergerakan kelas agar semua pelajar membuat ulangkaji
Segelintir pelajar berbincang dengan guru akan tajuk yang kurang difahami
Ulangkaji secara berkumpulan digalakkan asalkan tidak bising
Keadaan kelas teratur
Hari: Khamis
Tarikh: 13 May 2010
Kelas: 2D (1250-1400)
Subjek: Pendidikan Seni Visual
Hasil Pembelajaran:
Pelajar membuat ulangkaji untuk persediaan peperiksaan yang akan berlangsung pada minggu hadapan
Pendekatan: Latihan ulangkaji sebagai usaha untuk mengelak pelajar lupa apa yang telah dipelajari
ABM: Nota sebelumnya
Nilai Murni:
Bertanggungjawab
Disiplin yang tinggi
Hormat-menghormati
Perhubungan baik
Kebersihan
Refleksi:
Pelajar diarahkan untuk membuat ulangkaji sendiri subjek PSV
Guru sentiasa memantau pergerakan kelas agar semua pelajar membuat ulangkaji
Segelintir pelajar berbincang dengan guru akan tajuk yang kurang difahami
Ulangkaji secara berkumpulan digalakkan asalkan tidak bising
Keadaan kelas teratur
Hari: Khamis
Tarikh: 13 May 2010
Kelas: 3C (1635-1745)
Subjek: Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan
Tema: Warisan Kepelbagaian Budaya Malaysia
Tajuk: Adat resam dan pantang larang pelbagai kaum
Hasil Pembelajaran:
Pelajar secara tidak langsung membuat ulangkaji untuk persediaan peperiksaan
Pendekatan: Latihan ulangkaji sebagai usaha untuk mengelak pelajar lupa apa yang telah dipelajari
ABM: Buku Teks dan nota sebelumnya
Nilai Murni:
Hormat-menghormati
Komunikasi yang baik
Disiplin yang tinggi
Bertanggungjawab
Perhubungan baik
Kebersihan
Refleksi:
Pelajar dikehendaki menjawab soalan-soalan sebagai ulangkaji
Segelintir pelajar membuat latihan ulangkaji secara berkumpulan
Guru sentiasa memantau pergerakan kelas agar semua pelajar membuat ulangkaji
Keadaan kelas teratur
Hari: Jumaat
Tarikh: 14 May 2010
Kelas: 2J (1600-1710)
Subjek: Pendidikan Jasmani dan Kesihatan
Tajuk: Kebersihan dan keselamatan persekitaran
Subtajuk: Akta dan undang-undang
Objektif: i) Menyatakan akta perlindungan kanak-kanak
ii) Mengenalpasti bentuk penderaan dan kesannya terhadap kanak-kanak
iii) Menyatakan peranan pelbagai agensi yang mengendalikan kes penganiayaan kanak-kanak
Kemahiran: Berbincang
ABM: Buku teks
Nilai Murni: Bertanggungjawab
Bekerjasama
Keselamatan
Refleksi: Pelajar mengikuti pembelajaran di dalam kelas
Pelajar sedar akan isu-isu semasa yang berlaku sekarang yang berkaitan dengan pembuangan bayi
Pelajar menunjukkan rasa simpati dan marah terhadap perbuatan manusia yang tidak berakhlak
Guru mententeramkan keadaan kelas
Keadaan kelas teratur dan selamat
Jumaat, 14 Mei 2010
RPH Minggu 19 (10-14 May 2010)
Posted by muhd suffian at 12:16 PG 0 comments
Rabu, 12 Mei 2010
RPH Minggu 18(3-7 May 2010)
MINGGU 18 3-7 May 2010
Hari: Isnin
Tarikh: 3 May 2010
Mata Pelajaran: Pendidikan Seni Visual
Tingkatan: 2I
Masa: 1250-1400
Bidang: Penghasilan Seni Visual
Unit Pembelajaran: Jalinan
Hasil Pembelajaran: Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
• Menyatakan wujudnya ciri-ciri estetik dan fungsi jalinan
• Memahami konsep atau maksud dan jenis jalinan
Aktiviti Pembelajaran: Mengaplikasi, memahami dan membandingbeza
Prosedur:
1) Guru memberikan nota kepada pelajar untuk disalin
2) Semasa P&P berlangsung, guru mengaitkan dengan pelbagai contoh yang biasa dilihat
3) Pelajar berkomunikasi baik dengan bertanyakan soalan-soalan yang relevan dengan tajuk
4) Guru memantau keadaan kelas agar sentiasa bersih dan selesa
Keperluan/BBM: Buku rujukan
Penerapan Nilai: Disiplin, hormat-menghormati, toleransi, bantu-membantu, tekun, serta kebersihan
Refleksi:
Pelajar memberikan respon yang baik terhadap tajuk yang dipelajari
Guru dan pelajar berkomunikasi secara langsung dan relevan dengan tajuk yang dibincangkan
Pelajar bertanyakan contoh-contoh lain sama ada berkaitan ataupun tidak
Kebersihan kelas agak memuaskan.
Hari: Isnin
Tarikh: 3 May 2010
Kelas: 3J (1525-1635)
Subjek: Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan
Tema: Hidup Bermasyarakat
Tajuk: (i) Pemeliharan dan pemuliharaan alam sekitar
(ii) Kepekaan dan tindakan terhadap isu dan masalah alam sekitar
Hasil Pembelajaran:
Pelajar secara tidak langsung membuat ulangkaji untuk persediaan peperiksaan
Pendekatan: Latihan ulangkaji sebagai usaha untuk mengelak pelajar lupa apa yang telah dipelajari
ABM: Buku Teks dan nota sebelumnya
Nilai Murni:
Komunikasi yang baik
Disiplin yang tinggi
Hormat-menghormati
Bertanggungjawab
Perhubungan baik
Kebersihan
Refleksi:
Pelajar dikehendaki menjawab soalan-soalan sebagai ulangkaji
Guru sentiasa memantau pergerakan kelas agar semua pelajar membuat ulangkaji
Keadaan kelas teratur
Hari: Isnin
Tarikh: 3 May 2010
Mata Pelajaran: Pendidikan Seni Visual
Tingkatan: 2B
Masa: 1635-1745
Bidang: Penghasilan Seni Visual
Unit Pembelajaran: Jalinan
Hasil Pembelajaran: Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
• Menyatakan wujudnya ciri-ciri estetik dan fungsi jalinan
• Memahami konsep atau maksud dan jenis jalinan
Aktiviti Pembelajaran: Mengaplikasi, memahami dan membandingbeza
Prosedur:
1) Guru memberikan nota kepada pelajar untuk disalin
2) Semasa P&P berlangsung, guru mengaitkan dengan pelbagai contoh yang biasa dilihat
3) Pelajar berkomunikasi baik dengan bertanyakan soalan-soalan yang relevan dengan tajuk
4) Guru memantau keadaan kelas agar sentiasa bersih dan selesa
Keperluan/BBM: Buku rujukan
Penerapan Nilai: Disiplin, hormat-menghormati, toleransi, bantu-membantu, tekun, serta kebersihan
Refleksi:
Pelajar memberikan respon yang baik terhadap tajuk yang dipelajari
Guru dan pelajar berkomunikasi secara langsung dan relevan dengan tajuk yang dibincangkan
Pelajar bertanyakan contoh-contoh lain sama ada berkaitan ataupun tidak
Kebersihan kelas agak memuaskan.
Hari: Selasa
Tarikh: 4 May 2010
Kelas: 3G (1400-1510)
Subjek: Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan
Tema: Hidup Bermasyarakat
Tajuk: (i) Pemeliharan dan pemuliharaan alam sekitar
(ii) Kepekaan dan tindakan terhadap isu dan masalah alam sekitar
Hasil Pembelajaran:
Pelajar secara tidak langsung membuat ulangkaji untuk persediaan peperiksaan
Pendekatan: Latihan ulangkaji sebagai usaha untuk mengelak pelajar lupa apa yang telah dipelajari
ABM: Buku Teks dan nota sebelumnya
Nilai Murni:
Komunikasi yang baik
Disiplin yang tinggi
Hormat-menghormati
Bertanggungjawab
Perhubungan baik
Kebersihan
Refleksi:
Pelajar dikehendaki menjawab soalan-soalan sebagai ulangkaji
Guru sentiasa memantau pergerakan kelas agar semua pelajar membuat ulangkaji
Keadaan kelas teratur
Hari: Selasa
Tarikh: 4 May 2010
Mata Pelajaran: Pendidikan Seni Visual
Tingkatan: 2K
Masa: 1635-1745
Bidang: Penghasilan Seni Visual
Unit Pembelajaran: Jalinan
Hasil Pembelajaran: Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
• Menyatakan wujudnya ciri-ciri estetik dan fungsi jalinan
• Memahami konsep atau maksud dan jenis jalinan
Aktiviti Pembelajaran: Mengaplikasi, memahami dan membandingbeza
Prosedur:
1) Guru memberikan nota kepada pelajar untuk disalin
2) Semasa P&P berlangsung, guru mengaitkan dengan pelbagai contoh yang biasa dilihat
3) Pelajar berkomunikasi baik dengan bertanyakan soalan-soalan yang relevan dengan tajuk
4) Guru memantau keadaan kelas agar sentiasa bersih dan selesa
Keperluan/BBM: Buku rujukan
Penerapan Nilai: Disiplin, hormat-menghormati, toleransi, bantu-membantu, tekun, serta kebersihan
Refleksi:
Pelajar memberikan respon yang baik terhadap tajuk yang dipelajari
Guru dan pelajar berkomunikasi secara langsung dan relevan dengan tajuk yang dibincangkan
Pelajar bertanyakan contoh-contoh lain sama ada berkaitan ataupun tidak
Kebersihan kelas agak memuaskan.
Hari: Rabu
Tarikh: 5 May 2010
Kelas: 3N (1400-1510)
Subjek: Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan
Tema: Hidup Bermasyarakat
Tajuk: (i) Pemeliharan dan pemuliharaan alam sekitar
(ii) Kepekaan dan tindakan terhadap isu dan masalah alam sekitar
Hasil Pembelajaran:
Pelajar secara tidak langsung membuat ulangkaji untuk persediaan peperiksaan
Pendekatan: Latihan ulangkaji sebagai usaha untuk mengelak pelajar lupa apa yang telah dipelajari
ABM: Buku Teks dan nota sebelumnya
Nilai Murni:
Komunikasi yang baik
Disiplin yang tinggi
Hormat-menghormati
Bertanggungjawab
Perhubungan baik
Kebersihan
Refleksi:
Pelajar dikehendaki menjawab soalan-soalan sebagai ulangkaji
Guru sentiasa memantau pergerakan kelas agar semua pelajar membuat ulangkaji
Keadaan kelas teratur
Hari: Rabu
Tarikh: 5 May 2010
Mata Pelajaran: Pendidikan Seni Visual
Tingkatan: 2M
Masa: 1525-1635
Bidang: Penghasilan Seni Visual
Unit Pembelajaran: Jalinan
Hasil Pembelajaran: Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
• Menyatakan wujudnya ciri-ciri estetik dan fungsi jalinan
• Memahami konsep atau maksud dan jenis jalinan
Aktiviti Pembelajaran: Mengaplikasi, memahami dan membandingbeza
Prosedur:
1) Guru memberikan nota kepada pelajar untuk disalin
2) Semasa P&P berlangsung, guru mengaitkan dengan pelbagai contoh yang biasa dilihat
3) Pelajar berkomunikasi baik dengan bertanyakan soalan-soalan yang relevan dengan tajuk
4) Guru memantau keadaan kelas agar sentiasa bersih dan selesa
Keperluan/BBM: Buku rujukan
Penerapan Nilai: Disiplin, hormat-menghormati, toleransi, bantu-membantu, tekun, serta kebersihan
Refleksi:
Pelajar memberikan respon yang baik terhadap tajuk yang dipelajari
Guru dan pelajar berkomunikasi secara langsung dan relevan dengan tajuk yang dibincangkan
Pelajar bertanyakan contoh-contoh lain sama ada berkaitan ataupun tidak
Kebersihan kelas agak memuaskan.
Hari: Rabu
Tarikh: 5 May 2010
Mata Pelajaran: Pendidikan Seni Visual
Tingkatan: 2G
Masa: 1710-1820
Bidang: Penghasilan Seni Visual
Unit Pembelajaran: Jalinan
Hasil Pembelajaran: Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
• Menyatakan wujudnya ciri-ciri estetik dan fungsi jalinan
• Memahami konsep atau maksud dan jenis jalinan
Aktiviti Pembelajaran: Mengaplikasi, memahami dan membandingbeza
Prosedur:
1) Guru memberikan nota kepada pelajar untuk disalin
2) Semasa P&P berlangsung, guru mengaitkan dengan pelbagai contoh yang biasa dilihat
3) Pelajar berkomunikasi baik dengan bertanyakan soalan-soalan yang relevan dengan tajuk
4) Guru memantau keadaan kelas agar sentiasa bersih dan selesa
Keperluan/BBM: Buku rujukan
Penerapan Nilai: Disiplin, hormat-menghormati, toleransi, bantu-membantu, tekun, serta kebersihan
Refleksi:
Pelajar memberikan respon yang baik terhadap tajuk yang dipelajari
Guru dan pelajar berkomunikasi secara langsung dan relevan dengan tajuk yang dibincangkan
Pelajar bertanyakan contoh-contoh lain sama ada berkaitan ataupun tidak
Kebersihan kelas agak memuaskan.
Hari: Khamis
Tarikh: 6 May 2010
Mata Pelajaran: Pendidikan Seni Visual
Tingkatan: 2D
Masa: 1250-1400
Bidang: Penghasilan Seni Visual
Unit Pembelajaran: Jalinan
Hasil Pembelajaran: Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
• Menyatakan wujudnya ciri-ciri estetik dan fungsi jalinan
• Memahami konsep atau maksud dan jenis jalinan
Aktiviti Pembelajaran: Mengaplikasi, memahami dan membandingbeza
Prosedur:
1) Guru memberikan nota kepada pelajar untuk disalin
2) Semasa P&P berlangsung, guru mengaitkan dengan pelbagai contoh yang biasa dilihat
3) Pelajar berkomunikasi baik dengan bertanyakan soalan-soalan yang relevan dengan tajuk
4) Guru memantau keadaan kelas agar sentiasa bersih dan selesa
Keperluan/BBM: Buku rujukan
Penerapan Nilai: Disiplin, hormat-menghormati, toleransi, bantu-membantu, tekun, serta kebersihan
Refleksi:
Pelajar memberikan respon yang baik terhadap tajuk yang dipelajari
Guru dan pelajar berkomunikasi secara langsung dan relevan dengan tajuk yang dibincangkan
Pelajar bertanyakan contoh-contoh lain sama ada berkaitan ataupun tidak
Kebersihan kelas agak memuaskan.
Hari: Khamis
Tarikh: 6 May 2010
Kelas: 3C (1635-1745)
Subjek: Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan
Tema: Hidup Bermasyarakat
Tajuk: (i) Pemeliharan dan pemuliharaan alam sekitar
(ii) Kepekaan dan tindakan terhadap isu dan masalah alam sekitar
Hasil Pembelajaran:
Pelajar secara tidak langsung membuat ulangkaji untuk persediaan peperiksaan
Pendekatan: Latihan ulangkaji sebagai usaha untuk mengelak pelajar lupa apa yang telah dipelajari
ABM: Buku Teks dan nota sebelumnya
Nilai Murni:
Komunikasi yang baik
Disiplin yang tinggi
Hormat-menghormati
Bertanggungjawab
Perhubungan baik
Kebersihan
Refleksi:
Pelajar dikehendaki menjawab soalan-soalan sebagai ulangkaji
Guru sentiasa memantau pergerakan kelas agar semua pelajar membuat ulangkaji
Keadaan kelas teratur
Hari: Jumaat
Tarikh: 7 May 2010
Kelas: 2J (1600-1710)
Subjek: Pendidikan Jasmani dan Kesihatan
Hasil pembelajaran: UJIAN SEGAK
Posted by muhd suffian at 11:40 PTG 0 comments
Ahad, 9 Mei 2010
RPH Minggu 17 (26-30 April 2010)
MINGGU 17 26-30 April 2010
Hari: Isnin
Tarikh: 26 April 2010
Mata Pelajaran: Pendidikan Seni Visual
Tingkatan: 2I
Masa: 1250-1400
Bidang: Penghasilan Seni Visual
Unit Pembelajaran: Penghasilan Logo
Hasil Pembelajaran: Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
• Memikirkan objektif penghasilan logo masing-masing
• Menyiapkan hasil yang menarik
• Berkongsi idea yang menarik sesama rakan
Aktiviti Pembelajaran: Penghasilan Logo
Prosedur:
1) Guru mengarahkan pelajar mengeluarkan semua alatan yang diperlukan
2) Guru menerangkan tentang tajuk yang dipelajari serta apa yang dikehendaki
3) Guru memberikan gamabaran tentang logo-logo yang biasanya diketahui
4) Guru memastikan kebersihan kelas terjamin
Keperluan/BBM: Kertas lukisan, pensel 2B, pensel warna, pemadam, dan buku kerja sekolah
Penerapan Nilai: Disiplin, hormat-menghormati, toleransi, bantu-membantu, tekun, serta kebersihan
Refleksi:
Pelajar berusaha menyiapkan sepenuhnya ciptaan logo masing-masing
Segelintir pelajar berbincang akan contoh penghasilan logo masing-masing
Pelajar dikehendaki menyiapkan hasil ciptaan logo tersebut dalam masa seminggu.
Kebersihan kelas agak memuaskan.
Hari: Isnin
Tarikh: 26 April 2010
Kelas: 3J (1525-1635)
Subjek: Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan
Tema: Hubungan Kekeluargaan
Tajuk: Tanggungjawab terhadap keluarga
Hasil Pembelajaran:
Pelajar secara tidak langsung membuat ulangkaji untuk persediaan peperiksaan
Pendekatan: Latihan ulangkaji sebagai usaha untuk mengelak pelajar lupa apa yang telah dipelajari
ABM: Buku Teks dan nota sebelumnya
Nilai Murni: Hormat-menghormati
Komunikasi yang baik
Disiplin yang tinggi
Bertanggungjawab
Perhubungan baik
Kebersihan
Refleksi:
Pelajar dikehendaki menjawab soalan-soalan sebagai ulangkaji
Guru sentiasa memantau pergerakan kelas agar semua pelajar membuat ulangkaji
Keadaan kelas teratur
Hari: Isnin
Tarikh: 26 April 2010
Mata Pelajaran: Pendidikan Seni Visual
Tingkatan: 2B
Masa: 1635-1745
Bidang: Penghasilan Seni Visual
Unit Pembelajaran: Penghasilan Logo
Hasil Pembelajaran: Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
• Memikirkan objektif penghasilan logo masing-masing
• Menyiapkan hasil yang menarik
• Berkongsi idea yang menarik sesama rakan
Aktiviti Pembelajaran: Penghasilan Logo
Prosedur:
1) Guru mengarahkan pelajar mengeluarkan semua alatan yang diperlukan
2) Guru menerangkan tentang tajuk yang dipelajari serta apa yang dikehendaki
3) Guru memberikan gamabaran tentang logo-logo yang biasanya diketahui
4) Guru memastikan kebersihan kelas terjamin
Keperluan/BBM: Kertas lukisan, pensel 2B, pensel warna, pemadam, dan buku kerja sekolah
Penerapan Nilai: Disiplin, hormat-menghormati, toleransi, bantu-membantu, tekun, serta kebersihan
Refleksi:
Pelajar berusaha menyiapkan sepenuhnya ciptaan logo masing-masing
Segelintir pelajar berbincang akan contoh penghasilan logo masing-masing
Pelajar dikehendaki menyiapkan hasil ciptaan logo tersebut dalam masa seminggu.
Kebersihan kelas agak memuaskan.
Hari: Selasa
Tarikh: 27 April 2010
Kelas: 3G (1400-1510)
Subjek: Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan
Tema: Hubungan Kekeluargaan
Tajuk: Tanggungjawab terhadap keluarga
Hasil Pembelajaran:
Pelajar secara tidak langsung membuat ulangkaji untuk persediaan peperiksaan
Pendekatan: Latihan ulangkaji sebagai usaha untuk mengelak pelajar lupa apa yang telah dipelajari
ABM: Buku Teks dan nota sebelumnya
Nilai Murni: Hormat-menghormati
Komunikasi yang baik
Disiplin yang tinggi
Bertanggungjawab
Perhubungan baik
Kebersihan
Refleksi:
Pelajar dikehendaki menjawab soalan-soalan sebagai ulangkaji
Guru sentiasa memantau pergerakan kelas agar semua pelajar membuat ulangkaji
Keadaan kelas teratur
Hari: Selasa
Tarikh: 27 April 2010
Mata Pelajaran: Pendidikan Seni Visual
Tingkatan: 2K
Masa: 1635-1745
Bidang: Penghasilan Seni Visual
Unit Pembelajaran: Penghasilan Logo
Hasil Pembelajaran: Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
• Memikirkan objektif penghasilan logo masing-masing
• Menyiapkan hasil yang menarik
• Berkongsi idea yang menarik sesama rakan
Aktiviti Pembelajaran: Penghasilan Logo
Prosedur:
1) Guru mengarahkan pelajar mengeluarkan semua alatan yang diperlukan
2) Guru menerangkan tentang tajuk yang dipelajari serta apa yang dikehendaki
3) Guru memberikan gamabaran tentang logo-logo yang biasanya diketahui
4) Guru memastikan kebersihan kelas terjamin
Keperluan/BBM: Kertas lukisan, pensel 2B, pensel warna, pemadam, dan buku kerja sekolah
Penerapan Nilai: Disiplin, hormat-menghormati, toleransi, bantu-membantu, tekun, serta kebersihan
Refleksi:
Pelajar berusaha menyiapkan sepenuhnya ciptaan logo masing-masing
Segelintir pelajar berbincang akan contoh penghasilan logo masing-masing
Pelajar dikehendaki menyiapkan hasil ciptaan logo tersebut dalam masa seminggu.
Kebersihan kelas agak memuaskan.
Hari: Rabu
Tarikh: 28 April 2010
Kelas: 3N (1400-1510)
Subjek: Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan
Tema: Hubungan Kekeluargaan
Tajuk: Tanggungjawab terhadap keluarga
Hasil Pembelajaran:
Pelajar secara tidak langsung membuat ulangkaji untuk persediaan peperiksaan
Pendekatan: Latihan ulangkaji sebagai usaha untuk mengelak pelajar lupa apa yang telah dipelajari
ABM: Buku Teks dan nota sebelumnya
Nilai Murni: Hormat-menghormati
Komunikasi yang baik
Disiplin yang tinggi
Bertanggungjawab
Perhubungan baik
Kebersihan
Refleksi:
Pelajar dikehendaki menjawab soalan-soalan sebagai ulangkaji
Guru sentiasa memantau pergerakan kelas agar semua pelajar membuat ulangkaji
Keadaan kelas teratur
Hari: Rabu
Tarikh: 28 April 2010
Mata Pelajaran: Pendidikan Seni Visual
Tingkatan: 2M
Masa: 1525-1635
Bidang: Penghasilan Seni Visual
Unit Pembelajaran: Penghasilan Logo
Hasil Pembelajaran: Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
• Memikirkan objektif penghasilan logo masing-masing
• Menyiapkan hasil yang menarik
• Berkongsi idea yang menarik sesama rakan
Aktiviti Pembelajaran: Penghasilan Logo
Prosedur:
1) Guru mengarahkan pelajar mengeluarkan semua alatan yang diperlukan
2) Guru menerangkan tentang tajuk yang dipelajari serta apa yang dikehendaki
3) Guru memberikan gamabaran tentang logo-logo yang biasanya diketahui
4) Guru memastikan kebersihan kelas terjamin
Keperluan/BBM: Kertas lukisan, pensel 2B, pensel warna, pemadam, dan buku kerja sekolah
Penerapan Nilai: Disiplin, hormat-menghormati, toleransi, bantu-membantu, tekun, serta kebersihan
Refleksi:
Pelajar berusaha menyiapkan sepenuhnya ciptaan logo masing-masing
Segelintir pelajar berbincang akan contoh penghasilan logo masing-masing
Pelajar dikehendaki menyiapkan hasil ciptaan logo tersebut dalam masa seminggu.
Kebersihan kelas agak memuaskan.
Hari: Rabu
Tarikh: 28 April 2010
Mata Pelajaran: Pendidikan Seni Visual
Tingkatan: 2G
Masa: 1710-1820
Bidang: Penghasilan Seni Visual
Unit Pembelajaran: Penghasilan Logo
Hasil Pembelajaran: Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
• Memikirkan objektif penghasilan logo masing-masing
• Menyiapkan hasil yang menarik
• Berkongsi idea yang menarik sesama rakan
Aktiviti Pembelajaran: Penghasilan Logo
Prosedur:
1) Guru mengarahkan pelajar mengeluarkan semua alatan yang diperlukan
2) Guru menerangkan tentang tajuk yang dipelajari serta apa yang dikehendaki
3) Guru memberikan gamabaran tentang logo-logo yang biasanya diketahui
4) Guru memastikan kebersihan kelas terjamin
Keperluan/BBM: Kertas lukisan, pensel 2B, pensel warna, pemadam, dan buku kerja sekolah
Penerapan Nilai: Disiplin, hormat-menghormati, toleransi, bantu-membantu, tekun, serta kebersihan
Refleksi:
Pelajar berusaha menyiapkan sepenuhnya ciptaan logo masing-masing
Segelintir pelajar berbincang akan contoh penghasilan logo masing-masing
Pelajar dikehendaki menyiapkan hasil ciptaan logo tersebut dalam masa seminggu.
Kebersihan kelas agak memuaskan.
Hari: Khamis
Tarikh: 29 April 2010
Mata Pelajaran: Pendidikan Seni Visual
Tingkatan: 2D
Masa: 1250-1400
Bidang: Penghasilan Seni Visual
Unit Pembelajaran: Penghasilan Logo
Hasil Pembelajaran: Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
• Memikirkan objektif penghasilan logo masing-masing
• Menyiapkan hasil yang menarik
• Berkongsi idea yang menarik sesama rakan
Aktiviti Pembelajaran: Penghasilan Logo
Prosedur:
1) Guru mengarahkan pelajar mengeluarkan semua alatan yang diperlukan
2) Guru menerangkan tentang tajuk yang dipelajari serta apa yang dikehendaki
3) Guru memberikan gamabaran tentang logo-logo yang biasanya diketahui
4) Guru memastikan kebersihan kelas terjamin
Keperluan/BBM: Kertas lukisan, pensel 2B, pensel warna, pemadam, dan buku kerja sekolah
Penerapan Nilai: Disiplin, hormat-menghormati, toleransi, bantu-membantu, tekun, serta kebersihan
Refleksi:
Pelajar berusaha menyiapkan sepenuhnya ciptaan logo masing-masing
Segelintir pelajar berbincang akan contoh penghasilan logo masing-masing
Pelajar dikehendaki menyiapkan hasil ciptaan logo tersebut dalam masa seminggu.
Kebersihan kelas agak memuaskan.
Hari: Khamis
Tarikh: 29 April 2010
Kelas: 3C (1635-1745)
Subjek: Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan
Tema: Hubungan Kekeluargaan
Tajuk: Tanggungjawab terhadap keluarga
Hasil Pembelajaran:
Pelajar secara tidak langsung membuat ulangkaji untuk persediaan peperiksaan
Pendekatan: Latihan ulangkaji sebagai usaha untuk mengelak pelajar lupa apa yang telah dipelajari
ABM: Buku Teks dan nota sebelumnya
Nilai Murni: Hormat-menghormati
Komunikasi yang baik
Disiplin yang tinggi
Bertanggungjawab
Perhubungan baik
Kebersihan
Refleksi:
Pelajar dikehendaki menjawab soalan-soalan sebagai ulangkaji
Guru sentiasa memantau pergerakan kelas agar semua pelajar membuat ulangkaji
Keadaan kelas teratur
Hari: Jumaat
Tarikh: 30 April 2010
Kelas: 2J (1600-1710)
Subjek: Pendidikan Jasmani dan Kesihatan
Hasil pembelajaran: UJIAN SEGAK
Posted by muhd suffian at 11:31 PTG 0 comments
RPH Minggu 16 (19-23 April 2010)
MINGGU 16 19-23 April 2010
Hari: Isnin
Tarikh: 19 April 2010
Mata Pelajaran: Pendidikan Seni Visual
Tingkatan: 2I
Masa: 1250-1400
Bidang: Penghasilan Seni Visual
Unit Pembelajaran: Seni Visual (Arca)
Hasil Pembelajaran: Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
• Menyiapkan sepenuhnya hasil arca
• Menunujukkan kepada guru untuk penilaian
• Berkomunikasi secara baik dengan guru berkaitan tajuk yang dipelajari
Aktiviti Pembelajaran: Penghasilan Arca Binaan
Prosedur:
1) Guru mengarahkan pelajar mengeluarkan semua alatan yang diperlukan
2) Guru membahagikan pelajar kepada kumpulan masing-masing
3) Guru memastikan kebersihan kelas terjamin
Keperluan/BBM: Bahan: Pensel, kertas keras(hardboard), pisau, gunting, gam, kertas berwarna
Penerapan Nilai: Disiplin, hormat-menghormati, toleransi, bantu-membantu, tekun, serta kebersihan
Refleksi:
Pelajar berusaha menyiapkan sepenuhnya hasil arca masing-masing
Pelajar menghasilkan arca sepertimana yang dilakarkan.
Pelajar dikehendaki menyiapkan hasil arca tersebut dalam masa seminggu.
Kebersihan kelas agak memuaskan.
Hari: Isnin
Tarikh: 19 April 2010
Kelas: 3J (1525-1635)
Subjek: Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan
Tema: Pencapaian Kendiri
Tajuk: Pilihan kerjaya(Unit 1)
Keputusan yang bijak dan adil(Unit 2)
Hasil Pembelajaran:
Pelajar secara tidak langsung membuat ulangkaji untuk persediaan peperiksaan
Pendekatan: Latihan ulangkaji sebagai usaha untuk mengelak pelajar lupa apa yang telah dipelajari
ABM: Buku Teks dan nota sebelumnya
Nilai Murni: Hormat-menghormati
Komunikasi yang baik
Disiplin yang tinggi
Bertanggungjawab
Perhubungan baik
Kebersihan
Refleksi:
Pelajar dikehendaki menjawab soalan-soalan sebagai ulangkaji
Guru sentiasa memantau pergerakan kelas agar semua pelajar membuat ulangkaji
Keadaan kelas teratur
Hari: Isnin
Tarikh: 19 April 2010
Mata Pelajaran: Pendidikan Seni Visual
Tingkatan: 2B
Masa: 1635-1745
Bidang: Penghasilan Seni Visual
Unit Pembelajaran: Seni Visual (Arca)
Hasil Pembelajaran: Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
• Menyiapkan sepenuhnya hasil arca
• Menunujukkan kepada guru untuk penilaian
• Berkomunikasi secara baik dengan guru berkaitan tajuk yang dipelajari
Aktiviti Pembelajaran: Penghasilan Arca Binaan
Prosedur:
1) Guru mengarahkan pelajar mengeluarkan semua alatan yang diperlukan
2) Guru membahagikan pelajar kepada kumpulan masing-masing
3) Guru memastikan kebersihan kelas terjamin
Keperluan/BBM: Bahan: Pensel, kertas keras(hardboard), pisau, gunting, gam, kertas berwarna
Penerapan Nilai: Disiplin, hormat-menghormati, toleransi, bantu-membantu, tekun, serta kebersihan
Refleksi:
Pelajar berusaha menyiapkan sepenuhnya hasil arca masing-masing
Pelajar menghasilkan arca sepertimana yang dilakarkan.
Pelajar dikehendaki menyiapkan hasil arca tersebut dalam masa seminggu.
Kebersihan kelas agak memuaskan.
Hari: Selasa
Tarikh: 20 April 2010
Kelas: 3G (1400-1510)
Subjek: Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan
Tema: Pencapaian Kendiri
Tajuk: Pilihan kerjaya(Unit 1)
Keputusan yang bijak dan adil(Unit 2)
Hasil Pembelajaran:
Pelajar secara tidak langsung membuat ulangkaji untuk persediaan peperiksaan
Pendekatan: Latihan ulangkaji sebagai usaha untuk mengelak pelajar lupa apa yang telah dipelajari
ABM: Buku Teks dan nota sebelumnya
Nilai Murni: Hormat-menghormati
Komunikasi yang baik
Disiplin yang tinggi
Bertanggungjawab
Perhubungan baik
Kebersihan
Refleksi:
Pelajar dikehendaki menjawab soalan-soalan sebagai ulangkaji
Guru sentiasa memantau pergerakan kelas agar semua pelajar membuat ulangkaji
Keadaan kelas teratur
Hari: Selasa
Tarikh: 20 April 2010
Mata Pelajaran: Pendidikan Seni Visual
Tingkatan: 2K
Masa: 1635-1745
Bidang: Penghasilan Seni Visual
Unit Pembelajaran: Seni Visual (Arca)
Hasil Pembelajaran: Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
• Menyiapkan sepenuhnya hasil arca
• Menunujukkan kepada guru untuk penilaian
• Berkomunikasi secara baik dengan guru berkaitan tajuk yang dipelajari
Aktiviti Pembelajaran: Penghasilan Arca Binaan
Prosedur:
1) Guru mengarahkan pelajar mengeluarkan semua alatan yang diperlukan
2) Guru membahagikan pelajar kepada kumpulan masing-masing
3) Guru memastikan kebersihan kelas terjamin
Keperluan/BBM: Bahan: Pensel, kertas keras(hardboard), pisau, gunting, gam, kertas berwarna
Penerapan Nilai: Disiplin, hormat-menghormati, toleransi, bantu-membantu, tekun, serta kebersihan
Refleksi:
Pelajar berusaha menyiapkan sepenuhnya hasil arca masing-masing
Pelajar menghasilkan arca sepertimana yang dilakarkan.
Pelajar dikehendaki menyiapkan hasil arca tersebut dalam masa seminggu.
Kebersihan kelas agak memuaskan.
Hari: Rabu
Tarikh: 21 April 2010
Kelas: 3N (1400-1510)
Subjek: Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan
Tema: Pencapaian Kendiri
Tajuk: Pilihan kerjaya(Unit 1)
Keputusan yang bijak dan adil(Unit 2)
Hasil Pembelajaran:
Pelajar secara tidak langsung membuat ulangkaji untuk persediaan peperiksaan
Pendekatan: Latihan ulangkaji sebagai usaha untuk mengelak pelajar lupa apa yang telah dipelajari
ABM: Buku Teks dan nota sebelumnya
Nilai Murni: Hormat-menghormati
Komunikasi yang baik
Disiplin yang tinggi
Bertanggungjawab
Perhubungan baik
Kebersihan
Refleksi:
Pelajar dikehendaki menjawab soalan-soalan sebagai ulangkaji
Guru sentiasa memantau pergerakan kelas agar semua pelajar membuat ulangkaji
Keadaan kelas teratur
Hari: Rabu
Tarikh: 21 April 2010
Mata Pelajaran: Pendidikan Seni Visual
Tingkatan: 2M
Masa: 1525-1635
Bidang: Penghasilan Seni Visual
Unit Pembelajaran: Seni Visual (Arca)
Hasil Pembelajaran: Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
• Menyiapkan sepenuhnya hasil arca
• Menunujukkan kepada guru untuk penilaian
• Berkomunikasi secara baik dengan guru berkaitan tajuk yang dipelajari
Aktiviti Pembelajaran: Penghasilan Arca Binaan
Prosedur:
1) Guru mengarahkan pelajar mengeluarkan semua alatan yang diperlukan
2) Guru membahagikan pelajar kepada kumpulan masing-masing
3) Guru memastikan kebersihan kelas terjamin
Keperluan/BBM: Bahan: Pensel, kertas keras(hardboard), pisau, gunting, gam, kertas berwarna
Penerapan Nilai: Disiplin, hormat-menghormati, toleransi, bantu-membantu, tekun, serta kebersihan
Refleksi:
Pelajar berusaha menyiapkan sepenuhnya hasil arca masing-masing
Pelajar menghasilkan arca sepertimana yang dilakarkan.
Pelajar dikehendaki menyiapkan hasil arca tersebut dalam masa seminggu.
Kebersihan kelas agak memuaskan.
Hari: Rabu
Tarikh: 21 April 2010
Mata Pelajaran: Pendidikan Seni Visual
Tingkatan: 2G
Masa: 1710-1820
Bidang: Penghasilan Seni Visual
Unit Pembelajaran: Seni Visual (Arca)
Hasil Pembelajaran: Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
• Menyiapkan sepenuhnya hasil arca
• Menunujukkan kepada guru untuk penilaian
• Berkomunikasi secara baik dengan guru berkaitan tajuk yang dipelajari
Aktiviti Pembelajaran: Penghasilan Arca Binaan
Prosedur:
1) Guru mengarahkan pelajar mengeluarkan semua alatan yang diperlukan
2) Guru membahagikan pelajar kepada kumpulan masing-masing
3) Guru memastikan kebersihan kelas terjamin
Keperluan/BBM: Bahan: Pensel, kertas keras(hardboard), pisau, gunting, gam, kertas berwarna
Penerapan Nilai: Disiplin, hormat-menghormati, toleransi, bantu-membantu, tekun, serta kebersihan
Refleksi:
Pelajar berusaha menyiapkan sepenuhnya hasil arca masing-masing
Pelajar menghasilkan arca sepertimana yang dilakarkan.
Pelajar dikehendaki menyiapkan hasil arca tersebut dalam masa seminggu.
Kebersihan kelas agak memuaskan.
Hari: Khamis
Tarikh: 22 April 2010
Mata Pelajaran: Pendidikan Seni Visual
Tingkatan: 2D
Masa: 1250-1400
Bidang: Penghasilan Seni Visual
Unit Pembelajaran: Seni Visual (Arca)
Hasil Pembelajaran: Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
• Menyiapkan sepenuhnya hasil arca
• Menunujukkan kepada guru untuk penilaian
• Berkomunikasi secara baik dengan guru berkaitan tajuk yang dipelajari
Aktiviti Pembelajaran: Penghasilan Arca Binaan
Prosedur:
1) Guru mengarahkan pelajar mengeluarkan semua alatan yang diperlukan
2) Guru membahagikan pelajar kepada kumpulan masing-masing
3) Guru memastikan kebersihan kelas terjamin
Keperluan/BBM: Bahan: Pensel, kertas keras(hardboard), pisau, gunting, gam, kertas berwarna
Penerapan Nilai: Disiplin, hormat-menghormati, toleransi, bantu-membantu, tekun, serta kebersihan
Refleksi:
Pelajar berusaha menyiapkan sepenuhnya hasil arca masing-masing
Pelajar menghasilkan arca sepertimana yang dilakarkan.
Pelajar dikehendaki menyiapkan hasil arca tersebut dalam masa seminggu.
Kebersihan kelas agak memuaskan.
Hari: Khamis
Tarikh: 22 April 2010
Kelas: 3C (1635-1745)
Subjek: Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan
Tema: Pencapaian Kendiri
Tajuk: Pilihan kerjaya(Unit 1)
Keputusan yang bijak dan adil(Unit 2)
Hasil Pembelajaran:
Pelajar secara tidak langsung membuat ulangkaji untuk persediaan peperiksaan
Pendekatan: Latihan ulangkaji sebagai usaha untuk mengelak pelajar lupa apa yang telah dipelajari
ABM: Buku Teks dan nota sebelumnya
Nilai Murni: Hormat-menghormati
Komunikasi yang baik
Disiplin yang tinggi
Bertanggungjawab
Perhubungan baik
Kebersihan
Refleksi:
Pelajar dikehendaki menjawab soalan-soalan sebagai ulangkaji
Guru sentiasa memantau pergerakan kelas agar semua pelajar membuat ulangkaji
Keadaan kelas teratur
Hari: Jumaat
Tarikh: 23 April 2010
Kelas: 2J (1600-1710)
Subjek: Pendidikan Jasmani dan Kesihatan
Hasil pembelajaran: UJIAN SEGAK
Posted by muhd suffian at 11:24 PTG 0 comments