? ??????????????Punk Collage? ????? ?? ???Rating: 4.7 (456 Ratings)??1234 Grabs Today. 112550 Total Grabs.
??????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ????4?? ?????Love Is Strange? ????? ?? ???Rating: 4.4 (38 Ratings)??1194 Grabs Today. 54886 Total Grabs. ??????Preview?? | ??Get the Code?? ?? BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Jumaat, 30 Julai 2010

RPH Minggu 30(26-30 July 2010)

MINGGU 30 26-30 July 2010

Hari: Isnin.

Tarikh: 19 July 2010.

Kelas: 3N. (1525-1635)

Subjek: Pendidikan Jasmani dan Kesihatan.

Tajuk: Kemahiran Sukan dan Rekreasi.

Subtajuk: Lempar Cakera.

Objektif:
i) Menyatakan undang-undang dan peraturan dalam acara lempar cakera.
ii) Mengenal pasti otot-otot utama yang digunakan dalam acara lempar cakera.
iii) Menganalisis fasa pergerakan dalam acara lempar cakera dan hasil lemparan.

Kemahiran: Permainan.

ABM: Buku teks, cakera, padang.

Nilai Murni: Bekerjasama.
Disiplin.
Bertanggungjawab.
Kebersihan.

Kaedah:
Guru membincangkan undang-undang dan peraturan lam acara lempar cakera.
Guru menunjukkan kemahiran lempar cakera yang terdiri daripada fasa persediaan, fasa putaran, fasa lemparan, dan fasa ikut lajak.
Guru juga menentukan otot-otot yang terlibat secara langsung dalam acara lempar cakera.
Para pelajar dibenarkan berlatih serta menunjukkan kemahiran lempar cakera agar menguasai kemahiran.
Pelajar-pelajar disarankan mempelbagaikan kemahiran lempar cakera dan membezakan hasil lemparan mereka.
Seterusnya para pelajar diarah untuk meneruskan latihan kemahiran lempar cakera.

Refleksi:
Para pelajar mengikuti pembelajaran dengan baik.
Terdapat segelintir pelajar yang sudah menguasai kemahiran asas lempar cakera.
Guru memantau latihan kemahiran para pelajar.
Guru membenarkan pelajar balik ke kelas 10 minit lebih awal.


Hari: Isnin.

Tarikh: 26 July 2010.

Kelas: 2J. (1635-1745)

Tajuk: Kemahiran Sukan dan Rekreasi.

Subjek: Merejam lembing.

Aktiviti: Permainan.

Objektif:
i) Menguasai kemahiran asas yang terdapat dalam sukan merejam lembing.
ii) Mengetahui undang-undang dan peraturan merejam lembing.
iii) Mengenal pasti aspek keselamatan.

Kemahiran: Berbincang.

ABM: Buku teks, lembing, padang.

Nilai Murni: Disiplin.
Integrasi.
Bertanggungjawab.
Bekerjasama.
Kebersihan.

Kaedah:
Guru memperkenalkan undang-undang dan peraturan merejam lembing.
Guru menekankan aspek keselamatan.
Guru menunjukkan gaya memegang lembing.
Guru menunjukkan 4 fasa teknik rejaman lembing.

Refleksi:
Para pelajar mengikuti pembelajaran dengan baik.
Terdapat segelintir pelajar yang dapat mengenal pasti kesalahan rakan sekelas.
Pelajar-pelajar diperbetulkan kesalahan mereka dari segi gaya memegang, dan lain-lain.
Guru memantau latihan kemahiran para pelajar.
Aspek keselamatan dititik beratkan oleh guru.


Hari: Selasa.

Tarikh: 27 July 2010.

Kelas: 2I. (1250-1400)

Subjek: Pendidikan Seni Visual.

Tajuk: Ruang.

Objektif:
i) Mengaplikasi ruang secara berkesan untuk kebanyakan tugasan seni.

Pendekatan: Praktikal dan perbincangan.

ABM:
Buku rujukan.
Persekitaran.

Nilai Murni:
Hormat-manghormati.
Bertanggungjawab.
Disiplin yang tinggi.
Perhubungan baik.
Kebersihan.

Refleksi:
Perbincangan di dalam kelas baik.
Para pelajar faham apa yang dikehendakkan oleh guru.
Pelajar memberikan komunikasi yang baik semasa di dalam kelas.
Guru juga memastikan keadaan kelas bersih dan selesa.
Pelajar dikehendaki menghantar hasil mereka pada minggu hadapan.


Hari: Selasa.

Tarikh: 27 July 2010.

Kelas: 3G. (1525-1635)

Subjek: Pendidikan Jasmani dan Kesihatan.

Tajuk: Kemahiran Sukan dan Rekreasi.

Subtajuk: Lempar Cakera.

Objektif:
i) Menyatakan undang-undang dan peraturan dalam acara lempar cakera.
ii) Mengenal pasti otot-otot utama yang digunakan dalam acara lempar cakera.
iii) Menganalisis fasa pergerakan dalam acara lempar cakera dan hasil lemparan.

Kemahiran: Permainan.

ABM: Buku teks, cakera, padang.

Nilai Murni: Bekerjasama.
Disiplin.
Bertanggungjawab.
Kebersihan.

Kaedah:
Guru membincangkan undang-undang dan peraturan lam acara lempar cakera.
Guru menunjukkan kemahiran lempar cakera yang terdiri daripada fasa persediaan, fasa putaran, fasa lemparan, dan fasa ikut lajak.
Guru juga menentukan otot-otot yang terlibat secara langsung dalam acara lempar cakera.
Para pelajar dibenarkan berlatih serta menunjukkan kemahiran lempar cakera agar menguasai kemahiran.
Pelajar-pelajar disarankan mempelbagaikan kemahiran lempar cakera dan membezakan hasil lemparan mereka.
Seterusnya para pelajar diarah untuk meneruskan latihan kemahiran lempar cakera.

Refleksi:
Para pelajar mengikuti pembelajaran dengan baik.
Terdapat segelintir pelajar yang sudah menguasai kemahiran asas lempar cakera.
Guru memantau latihan kemahiran para pelajar.
Guru membenarkan pelajar balik ke kelas 10 minit lebih awal.


Hari: Selasa.

Tarikh: 27 July 2010.

Kelas: 2B. (1635-1745)

Subjek: Pendidikan Seni Visual.

Tajuk: Ruang.

Objektif:
i) Mengaplikasi ruang secara berkesan untuk kebanyakan tugasan seni.

Pendekatan: Praktikal dan perbincangan.

ABM:
Buku rujukan.
Persekitaran.

Nilai Murni:
Hormat-manghormati.
Bertanggungjawab.
Disiplin yang tinggi.
Perhubungan baik.
Kebersihan.

Refleksi:
Perbincangan di dalam kelas baik.
Para pelajar faham apa yang dikehendakkan oleh guru.
Pelajar memberikan komunikasi yang baik semasa di dalam kelas.
Guru juga memastikan keadaan kelas bersih dan selesa.
Pelajar dikehendaki menghantar hasil mereka pada minggu hadapan.


Hari: Rabu.

Tarikh: 28 July 2010.

Kelas: 2D. (1250-1400)

Subjek: Pendidikan Seni Visual.

Tajuk: Ruang.

Objektif:
i) Mengaplikasi ruang secara berkesan untuk kebanyakan tugasan seni.

Pendekatan: Praktikal dan perbincangan.

ABM:
Buku rujukan.
Persekitaran

Nilai Murni:
Hormat-manghormati.
Bertanggungjawab.
Disiplin yang tinggi.
Perhubungan baik.
Kebersihan.

Refleksi:
Perbincangan di dalam kelas baik.
Para pelajar faham apa yang dikehendakkan oleh guru.
Pelajar memberikan komunikasi yang baik semasa di dalam kelas.
Guru juga memastikan keadaan kelas bersih dan selesa.
Pelajar dikehendaki menghantar hasil mereka pada minggu hadapan.


Hari: Rabu.

Tarikh: 28 July 2010.

Kelas: 3I. (1525-1635)

Subjek: Pendidikan Jasmani dan Kesihatan.

Tajuk: Kemahiran Sukan dan Rekreasi.

Subtajuk: Lempar Cakera.

Objektif:
i) Menyatakan undang-undang dan peraturan dalam acara lempar cakera.
ii) Mengenal pasti otot-otot utama yang digunakan dalam acara lempar cakera.
iii) Menganalisis fasa pergerakan dalam acara lempar cakera dan hasil lemparan.

Kemahiran: Permainan.

ABM: Buku teks, cakera, padang.

Nilai Murni: Bekerjasama.
Disiplin.
Bertanggungjawab.
Kebersihan.

Kaedah:
Guru membincangkan undang-undang dan peraturan lam acara lempar cakera.
Guru menunjukkan kemahiran lempar cakera yang terdiri daripada fasa persediaan, fasa putaran, fasa lemparan, dan fasa ikut lajak.
Guru juga menentukan otot-otot yang terlibat secara langsung dalam acara lempar cakera.
Para pelajar dibenarkan berlatih serta menunjukkan kemahiran lempar cakera agar menguasai kemahiran.
Pelajar-pelajar disarankan mempelbagaikan kemahiran lempar cakera dan membezakan hasil lemparan mereka.
Seterusnya para pelajar diarah untuk meneruskan latihan kemahiran lempar cakera.

Refleksi:
Para pelajar mengikuti pembelajaran dengan baik.
Terdapat segelintir pelajar yang sudah menguasai kemahiran asas lempar cakera.
Guru memantau latihan kemahiran para pelajar.
Guru membenarkan pelajar balik ke kelas 10 minit lebih awal.


Hari: Rabu.

Tarikh: 28 July 2010.

Kelas: 3L. (16351745)

Subjek: Pendidikan Jasmani dan Kesihatan.

Tajuk: Kemahiran Sukan dan Rekreasi.

Subtajuk: Lempar Cakera.

Objektif:
i) Menyatakan undang-undang dan peraturan dalam acara lempar cakera.
ii) Mengenal pasti otot-otot utama yang digunakan dalam acara lempar cakera.
iii) Menganalisis fasa pergerakan dalam acara lempar cakera dan hasil lemparan.

Kemahiran: Permainan.

ABM: Buku teks, cakera, padang.

Nilai Murni: Bekerjasama.
Disiplin.
Bertanggungjawab.
Kebersihan.

Kaedah:
Guru membincangkan undang-undang dan peraturan lam acara lempar cakera.
Guru menunjukkan kemahiran lempar cakera yang terdiri daripada fasa persediaan, fasa putaran, fasa lemparan, dan fasa ikut lajak.
Guru juga menentukan otot-otot yang terlibat secara langsung dalam acara lempar cakera.
Para pelajar dibenarkan berlatih serta menunjukkan kemahiran lempar cakera agar menguasai kemahiran.
Pelajar-pelajar disarankan mempelbagaikan kemahiran lempar cakera dan membezakan hasil lemparan mereka.
Seterusnya para pelajar diarah untuk meneruskan latihan kemahiran lempar cakera.

Refleksi:
Para pelajar mengikuti pembelajaran dengan baik.
Terdapat segelintir pelajar yang sudah menguasai kemahiran asas lempar cakera.
Guru memantau latihan kemahiran para pelajar.
Guru membenarkan pelajar balik ke kelas 10 minit lebih awal.


Hari: Khamis.

Tarikh: 29 July 2010.

Kelas: 2K. (1525-1635)

Subjek: Pendidikan Seni Visual.

Tajuk: Ruang.

Objektif:
i) Mengaplikasi ruang secara berkesan untuk kebanyakan tugasan seni.

Pendekatan: Praktikal dan perbincangan.

ABM:
Buku rujukan.
Persekitaran.

Nilai Murni:
Hormat-manghormati.
Bertanggungjawab.
Disiplin yang tinggi.
Perhubungan baik.
Kebersihan.

Refleksi:
Perbincangan di dalam kelas baik.
Para pelajar faham apa yang dikehendakkan oleh guru.
Pelajar memberikan komunikasi yang baik semasa di dalam kelas.
Guru juga memastikan keadaan kelas bersih dan selesa.
Pelajar dikehendaki menghantar hasil mereka pada minggu hadapan.


Hari: Khamis.

Tarikh: 29 July 2010.

Kelas: 3E. (1635-1745)

Subjek: Pendidikan Jasmani dan Kesihatan.

Tajuk: Kemahiran Sukan dan Rekreasi.

Subtajuk: Lempar Cakera.

Objektif:
i) Menyatakan undang-undang dan peraturan dalam acara lempar cakera.
ii) Mengenal pasti otot-otot utama yang digunakan dalam acara lempar cakera.
iii) Menganalisis fasa pergerakan dalam acara lempar cakera dan hasil lemparan.

Kemahiran: Permainan.

ABM: Buku teks, cakera, padang.

Nilai Murni: Bekerjasama.
Disiplin.
Bertanggungjawab.
Kebersihan.

Kaedah:
Guru membincangkan undang-undang dan peraturan lam acara lempar cakera.
Guru menunjukkan kemahiran lempar cakera yang terdiri daripada fasa persediaan, fasa putaran, fasa lemparan, dan fasa ikut lajak.
Guru juga menentukan otot-otot yang terlibat secara langsung dalam acara lempar cakera.
Para pelajar dibenarkan berlatih serta menunjukkan kemahiran lempar cakera agar menguasai kemahiran.
Pelajar-pelajar disarankan mempelbagaikan kemahiran lempar cakera dan membezakan hasil lemparan mereka.
Seterusnya para pelajar diarah untuk meneruskan latihan kemahiran lempar cakera.

Refleksi:
Para pelajar mengikuti pembelajaran dengan baik.
Terdapat segelintir pelajar yang sudah menguasai kemahiran asas lempar cakera.
Guru memantau latihan kemahiran para pelajar.
Guru membenarkan pelajar balik ke kelas 10 minit lebih awal.


Hari: Jumaat.

Tarikh: 30 July 2010.

Kelas: 2G. (1435-1545)

Subjek: Pendidikan Seni Visual.

Tajuk: Ruang.

Objektif:
i) Mengaplikasi ruang secara berkesan untuk kebanyakan tugasan seni.

Pendekatan: Praktikal dan perbincangan.

ABM:
Buku rujukan.
Persekitaran.

Nilai Murni:
Hormat-manghormati.
Bertanggungjawab.
Disiplin yang tinggi.
Perhubungan baik.
Kebersihan.

Refleksi:
Perbincangan di dalam kelas baik.
Para pelajar faham apa yang dikehendakkan oleh guru.
Pelajar memberikan komunikasi yang baik semasa di dalam kelas.
Guru juga memastikan keadaan kelas bersih dan selesa.
Pelajar dikehendaki menghantar hasil mereka pada minggu hadapan.


Hari: Jumaat.

Tarikh: 30 July 2010.

Kelas: 3K. (1600-1710)

Subjek: Pendidikan Jasmani dan Kesihatan.

Tajuk: Kemahiran Sukan dan Rekreasi.

Subtajuk: Lempar Cakera.

Objektif:
i) Menyatakan undang-undang dan peraturan dalam acara lempar cakera.
ii) Mengenal pasti otot-otot utama yang digunakan dalam acara lempar cakera.
iii) Menganalisis fasa pergerakan dalam acara lempar cakera dan hasil lemparan.

Kemahiran: Permainan.

ABM: Buku teks, cakera, padang.

Nilai Murni: Bekerjasama.
Disiplin.
Bertanggungjawab.
Kebersihan.

Kaedah:
Guru membincangkan undang-undang dan peraturan lam acara lempar cakera.
Guru menunjukkan kemahiran lempar cakera yang terdiri daripada fasa persediaan, fasa putaran, fasa lemparan, dan fasa ikut lajak.
Guru juga menentukan otot-otot yang terlibat secara langsung dalam acara lempar cakera.
Para pelajar dibenarkan berlatih serta menunjukkan kemahiran lempar cakera agar menguasai kemahiran.
Pelajar-pelajar disarankan mempelbagaikan kemahiran lempar cakera dan membezakan hasil lemparan mereka.
Seterusnya para pelajar diarah untuk meneruskan latihan kemahiran lempar cakera.

Refleksi:
Para pelajar mengikuti pembelajaran dengan baik.
Terdapat segelintir pelajar yang sudah menguasai kemahiran asas lempar cakera.
Guru memantau latihan kemahiran para pelajar.
Guru membenarkan pelajar balik ke kelas 10 minit lebih awal.

0 comments: